'Fórmula Π' es podrà veure cada dimecres a la nit tant per VOTV com per Vallès Visió. Foto: VOTV
La
Xarxa de Televisions Locals (XTVL), que agrupa una seixantena de canals catalans, estrena aquest dimecres
Fórmula Π, un magazín divulgatiu coproduït amb
Vallès Oriental Televisió (VOTV) que reflexiona sobre els diferents factors que incideixen en el benestar personal i la qualitat ambiental. L'alimentació, la salut, la biodiversitat, la tecnologia i la recerca centraran l'atenció del programa, que es nodrirà de l'opinió de reconeguts experts. Així, la celonina Regina Santamaria, filla del xef Santi Santamaria i directora de Can Fabes, parlarà cada setmana de les propietats dels productes ecològics i de les receptes culinàries que se'n poden derivar. De la seva banda, el periodista expert en noves tecnologies i veí de Cardedeu, Albert Cuesta, comentarà curiositats sobre la relació entre la tecnologia i el medi ambient.
Per la seva banda, el naturalista Martí Boada, també de Sant Celoni, i el científic Jorge Wagensberg compartiran en cada entrega un espai de reflexió a l'entorn de la sostenibilitat, el canvi climàtic i els recursos naturals. Aquestes converses tindran com a escenari el Cosmo Caixa, el museu de la ciència de Barcelona. L'apartat de salut donarà a conèixer els programes de prevenció de malalties que duen a terme els hospitals catalans. Metges i terapeutes intervindran en aquests reportatges oferint consells per tenir cura del nostre cos. I per conèixer de prop els projectes de recerca i innovació que es fan a Catalunya el programa visitarà centres d'investigació punters al país.
Un plató virtual que farà viatjar els espectadors
La presentadora de
Fórmula Π, la cap d'informatius de VOTV Clara Armengol, se situarà en un plató virtual (a les instal·lacions del canal a Roca Umbert) amb un
tablet a les mans, que farà servir per donar pas a les diferents seccions. El programa jugarà així amb els moviments que permet aquest suport, com l'ampliació d'imatges, el visionat de webs i de fotografies o l'enviament de correus electrònics.
Fórmula Π es podrà veure cada dimecres a partir de les onze de la nit tant per VOTV com per Vallès Visió, a més d'altres canals de la XTVL. A més de
Fórmula Π, VOTV ja ha produït per a la Xarxa els programes
La fàbrica dels Pallassos,
Aventures,
Temps al Temps i
Avui Mercat.