Redacció | Actualitzat el 08/02/2012 a les 05:00h

La Fiscalia troba il·legalitats en el projecte d'urbanització de les Planes II a la Llagosta

Però no les considera un delicte penal i per això decideix arxivar la causa

Antonio Rísquez (PSC), quan va ser nomenat alcalde. Foto: Aj. la Llagosta

La Fiscalia de Barcelona reconeix il·legalitats en el projecte de construcció d’una àrea residencial estratègica (ARE) a la zona de les Planes II, a la Llagosta. Un pla actualment parat i en fase de revisió que afectava més de 6 hectàrees, en les quals estava previst aixecar-hi uns 400 habitatges. Tot i considerar que l'anterior equip de govern, encapçalat per l'exalcalde Antonio Rísquez (PSC), va ometre "tots els tràmits marcats per la normativa", la Fiscalia sentencia que no es va cometre cap delicte, perquè les irregularitats van ser perpetrades sense "intencionalitat".

Per tant, tal i com es va comunicar aquest dilluns a l'Ajuntament de la Llagosta (ara governat per ICV, CiU i CPLL), la Fiscalia ha decidit arxivar les diligencies d'investigació penal incoades en qualitat d'imputats a diferents membres de l'antic govern municipal, entre ells Rísquez i l'exregidor d'Urbanisme Raúl Valero (PSC), per suposat delicte de prevaricació i tràfic d'influències. Això sí, en el seu decret la Fiscalia admet que la contractació efectuada a Luján Lerma i Associats "no ha complert amb el procediment de tramitació previst per la Llei en aquest tipus de contractes".

El consistori reclama responsabilitats a Rísquez
Tots els grups municipals (excepte, evidentment, el PSC), han consensuat un comunicat a través del qual reclamen "responsabilitats per les il·legalitats" i es congratulen "que la corrupció no hagi afectat a l'Ajuntament de la Llagosta". Davant de l'actual situació, ICV-EUiA, CiU, PP i CPLL recorden que, tot i la determinació de la Fiscalia d'arxivar la causa penal, el decret deixa ven clar que han existit "il·legalitats en el procés de tramitació de l'ARE de Planes II", i que aquestes també "estan posades en coneixement de la Sindicatura de Comptes". Finalment, aquestes formacions exigeixen a Rísquez i al seu anterior equip de govern que assumeixin "les seves responsabilitats".

COMENTARIS

+1
-3
govern tutifruti
Anònim, 08/02/2012 a les 09:47
Una trama perpretada per tota la oposició per tal de justificar un pacte. I vosaltres feu de una declaració d'inocència en un acusació. Felicitats a un diari sensacionalista !!!
+0
-1
rasca
Anònim, 08/02/2012 a les 10:44
Ai anònim que quan es toca el que un sent seu les coses piquen no? doncs apa, ara rascat. Clar, el més decent hauría no haver fet la notícia per no fer quedar malament a ningú....
+0
-0
Declaració d'inocencia?
Veí, 08/02/2012 a les 11:16
Respecte a l'anterior comentari, jo no entenc això de la notícia, però podríes explicar això de la declaració d'inocencia? Al diari: podeu aportar copia del Decret?
+0
-0
Paraula d'ajuntament?
Anònim, 08/02/2012 a les 12:03
+0
-0
Veritat
Anònim, 08/02/2012 a les 14:41
El que no acabo d’entendre és per què no surt la Secretaria de l’ajuntament en cap moment si també està imputada?. Per cert tampoc entenc perquè ICVeua de La Llagosta la torna a contractar sabent que ha estat imputada. No sembla tota aquest hitória més una excusa tot plegat per justificar un pacte entre ICVeua-CIU-CPLL?

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Vés a: «La poesia és una manipulació oportunista de la realitat»

«La poesia és una manipulació oportunista de la realitat»

Entrevista a la poeta Anna Aguilar-Amat, que presideix el col·lectiu QUARKpoesia des de l'any 2003

Predicció Granollers
dijous
16°C  29°C
divendres
16°C  30°C
dissabte
18°C  29°C
Els vídeos de NacióGranollers
Vés a: Els 10 km de Granollers creixen

Els 10 km de Granollers creixen

VÍDEO: Abdeslam El Ouahabi guanya la cursa popular organitzada per vuitè any pels Xics i el Club Triatló

Edicions locals
Vés a: Perles, santuaris i castells perduts al mig del Vallès

Perles, santuaris i castells perduts al mig del Vallès

Resseguint la vella carretera de Caldes, enmig dels boscos de Canovelles, s'amaguen el gran santuari vallesà de l'edat moderna i un petit castell medieval

Vés a: «No tinc Twitter ni Facebook perquè no tindria temps per gestionar-ho»

«No tinc Twitter ni Facebook perquè no tindria temps per gestionar-ho»

L'alcalde de Granollers, Josep Mayoral, explica la relació que manté amb Internet i les noves tecnologies

Enquesta
Consideres que el jutge ha d'inhabilitar l'alcalde de Parets Sergi Mingote i el seu antecessor?
      Vots emesos: 83
Guia comercial
Si vols aparèixer a la Guia comercial envia un mail a vallesoriental@vallesoriental.com
Les piulades del Vallès Oriental
Els vídeos de NacióGranollers
Vés a: Molts moros i cristians a la Passada de la Fira de l'Ascensió de Granollers

Molts moros i cristians a la Passada de la Fira de l'Ascensió de Granollers

VÍDEO: Centenars de persones van apropar-se al centre de la ciutat per gaudir d'aquesta tradició

Vés a: Amanida de vedella freda amb salsa de tonyina

Amanida de vedella freda amb salsa de tonyina

Cada dissabte, els ingredients i tots els detalls de l'elaboració d'un nou i suculent plat

L'estat de les Rodalies de la comarca


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: