Josep Mayoral, Lluís Recoder, el representant de Pimec i José Orive. Foto: Marta Rubirola
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha reiterat aquest dilluns que fer el túnel de la Conreria sense peatge és inviable. El projecte d'aquesta infraestructura, peça clau de la nova B-500 que ha d'unir el Vallès Oriental amb Badalona i el Maresme, continua encallat, però el conseller ha apuntat que s'hi està treballant i que existeix "una possibilitat seriosa de tirar-ho endavant amb peatge". Això sí, Recoder no s'ha atrevit a posar cap data sobre la taula, tot i que ha admès que l'alcalde de Badalona, el popular García Albiol, recolza fer el túnel amb peatge; una opció de la qual no en vol ni sentir a parlar el batlle de Mollet, Josep Monràs, pel greuge comparatiu que suposaria amb el túnel del Parpers de la C-60.
Recoder ha protagonitzat aquest dilluns al vespre al Teatre Auditori de Granollers, acompanyat pel batlle de la ciutat Josep Mayoral i pel president del Consell Comarcal José Orive, l'acte
Les infraestructures a Catalunya, previsions de desenvolupament al Vallès Oriental . La jornada l'organitzava Pimec, que creu imprescindible treballar en altres mercats i, en conseqüència, disposar d'infraestructures "en condicions adequades". Després que tant Mayoral com Orive anomenessin les infraestructures que consideren que necessita el Vallès Oriental per poder tirar endavant, Recoder les ha radiografiat una per una, però sense insinuar ni una sola data d’execució. "La festa contínua dels últims anys s'ha acabat, ara toca planificar, perquè el 40 per cent del pressupost de la conselleria és per pagar obres ja fetes", ha advertit Recoder, tot i reconèixer que la comarca pateix "importants dèficits" en infraestructures.
Un traçat menys "barroer" per al Quart Cinturó
Pel que fa al Quart Cinturó, el conseller ha explicat que continua sent un projecte de màxima importància pel Govern, i que avança, però molt lentament. Això sí, Recoder, que ha qualificat el traçat proposat per Foment de "barroer", creu que aquesta via no s'ha fet encara "per culpa dels catalans", perquè els desacords entre formacions "els ha usat Madrid per no tirar-ho endavant". La Generalitat aposta per un traçat més respectuós amb la comarca, amb diversos falsos túnels.
Sobre el tren orbital entre Mataró i Vilanova i la Geltrú, que ha de creuar la comarca, el conseller ha apuntat que aprovat el pla urbanístic, ara toca fer les reserves de sòl "per tirar-ho endavant quan hi hagi recursos", però ha admès que qui té la última paraula és l'Estat. El mateix succeeix amb el Corredor Mediterrani (la gran àrea logística que s'ha d'aixecar a la Llagosta tampoc té dates d'execució), amb el desdoblament de la línia Barcelona-Puigcerdà ("la via única és inexplicable en ple segle XXI", ha sentenciat Recoder) i les millores a Rodalies. Al final de l'acte, un dels empresaris presents ha preguntat al conseller si hi ha un pla alternatiu per si el govern espanyol no finança cap d'aquestes infraestructures; Recoder s'ha limitat a respondre demanant suport a la societat per exigir-les a l'Estat.