Pocs dies després que CCOO anunciés que ja porta 34 anys com a
primera força sindical a la comarca, UGT recordava aquest divendres que en els dos darrers anys ha reduït a la meitat la diferència de delegats sindicals amb CCOO. Mentre que a finals de 2009 la diferència era de 291 delegats, a finals de 2011 la diferència se situa en 136. A més, a través d'un comunicat, UGT destaca que és la primera força a la Funció Pública i al sector del comerç, i que redueix a la meitat la diferència en el sector de la indústria química, molt assentat a la comarca.
UGT del Vallès Oriental també es consolida com a primera força en la petita i mitjana empresa, "una de les franges on els treballadors es troben més desprotegits en la defensa dels seus drets", apunta el sindicat. A 31 de desembre de 2011, la UGT arribava als 479 delegats en empreses de menys de 50 treballadors.
En total han estat 2.220 els delegats escollits al Vallès Oriental, que representen a 54.750 treballadors. D'aquests delegats escollits, 1.426 (46,46 per cent) són de CCOO, amb una diferència d'uns 140 (els dos sindicats no es posen d'acord en la xifra) per davant de la UGT.