Lluís Vilaró/ACN | Actualitzat el 26/01/2012 a les 17:30h

Estudien denunciar la pedrera de Vilanova del Vallès per provocar una fuita d'aigua

ATLL podria emprendre accions judicials després de constatar que una explosió va foradar la canonada

La fuita d'aigua a Vilanova del Vallès, el passat divendres. Foto: Lluís Vilaró

Aigües Ter Llobregat (ATLL) estudia emprendre accions judicials contra l'empresa Cora Terra, que gestiona la pedrera que hi ha a la urbanització de Can Roquetes de Vilanova del Vallès. Així ho han explicat fonts d'ATLL a l'ACN, després que els tècnics hagin confirmat que les explosions de la pedrera van causar el trencament d'una canonada d'aigua el passat divendres. Els tècnics han començat a fer les inspeccions per elaborar un informe econòmic dels danys materials i veure quines son les obres de reparació que s'han de fer. L'abastiment d'aigua està garantit a través de la canonada que es va construir de forma paral·lela al riu Mogent, i que va entrar en funcionament fa uns quatre mesos.

El trencament de la canonada (que connecta la planta potabilitzadora de Cardedeu amb la planta de distribució de Barcelona) es va produir el divendres passat cap a les quatre de la tarda, just després d'unes explosions a la pedrera. Es va produir una aparatosa fuita d'aigua que va inundar alguns dels carrers de la urbanització de Can Roquetes de Vilanova. Malgrat tot, ningú va prendre mal i l'aigua va anar a parar a un torrent que desemboca al riu Mogent. Arran d'aquest fet, es va tallar el subministrament d'aigua als veïns de Cardedeu i Vilanova del Vallès durant unes hores.

Ara, els tècnics han confirmat que el trencament es va produir a causa de les explosions. Per aquest motiu, ATLL (adscrita al Departament de Territori i Sostenibilitat) es planteja emprendre accions legals contra l'empresa que gestiona la pedrera, Cora Terra. Abans de prendre una decisió definitiva, esperaran a disposar de tots els informes dels danys materials que s'han produït i que ara s'hauran de reparar.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Vés a: «Calen més poetes a la política i als consells directius de les empreses»

«Calen més poetes a la política i als consells directius de les empreses»

El poeta Gabriel Pena estrena un projecte que posa en contacte l'oferta i la demanada de la indústria editorial

Predicció Granollers
dijous
-1°C  16°C
divendres
1°C  17°C
dissabte
4°C  18°C
Edicions locals
Els reportatges de VallèsOriental.com
Vés a: Desbrossar el camí cap a la mort

Desbrossar el camí cap a la mort

REPORTATGE: La unitat de cures pal·liatives de l'Hospital de Granollers rebrà la recaptació de la iniciativa solidària 'Els 21 els correm per tu'

Enquesta
L'homogeneïtzació dels sous dels alcaldes i regidors servirà per combatre la desafecció política?
      Vots emesos: 14
Guia comercial
Si vols aparèixer a la Guia comercial envia un mail a vallesoriental@vallesoriental.com
Les piulades del Vallès Oriental
Vés a: Coca amb ou per sobre

Coca amb ou per sobre

Cada dissabte, els ingredients i tots els detalls de l'elaboració d'un nou i suculent plat

Més Batalletes a TV Cardedeu

Escoles tancades, gent esquiant pels carrers... I sense la siberiana!



El programa Batalletes de la televisió de Cardedeu recupera l'onada de fred del 1985
L'estat de les Rodalies de la comarca


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: