Redacció | Actualitzat el 25/01/2012 a les 18:15h

Ple en la presentació de 'Boscos de Catalunya' de Martí Boada

El llibre és de gran format i explica que al país hi ha 2.600 milions d'arbres

La Sala Bernat Martorell de Can Ramis es va omplir de gom a gom. Foto: Aj. Sant Celoni

La presentació del llibre Boscos de Catalunya, escrit pel geògraf i naturalista celoní Martí Boada i per Francisco Javier Gómez, va omplir aquest dissabte de gom a gom la Sala Bernat Martorell de Can Ramis, a Sant Celoni. Tant Boada i com Gómez són investigadors de l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la UAB. A més dels autors, a la presentació hi va intervenir l'alcalde de Sant Celoni, Joan Castaño (PSC), i el degà de la Facultat de Ciències de la UAB, Jordi Bartrolí, que va pronunciar la conferència Boscos i futur . La presentació de l'obra la va organitzar la llibreria L'Alguer 7 i el consistori celoní, amb la col·laboració d'Òmnium Cultural del Baix Montseny.

Més d'1,6 milions d'hectàrees de boscos
Boscos de Catalunya és una obra divulgativa que descriu els tipus de boscos que hi ha al país des del punt de vista científic i des del punt de vista dels usos socials que se'n fan. Es parla també de la situació dels boscos a nivell mundial, tot explicant els perills a que s'enfronten avui dia. El llibre explica que Catalunya compta amb més d'1,6 milions d'hectàrees de boscos, gairebé la meitat del seu territori, per damunt de la mitjana de la UE, que ronda el 44 per cent (inclosa Espanya, on suposa només el 36 per cent). "Catalunya és un país de boscos i no ho sap", va sentenciar Martí Boada, que va afegir que hi ha 2.600 milions d'arbres a tot Catalunya, sobretot alzinars.

Boscos de Catalunya (Editorial Lunwerg i Unnim Obrasocial) és un llibre de gran format (editat en català, castellà i anglès), profusament il·lustrat amb fotografies dels boscos catalans més representatius, i amb textos de Boada i Gómez en què conviden el lector a conèixer millor la diversitat d'aquests ecosistemes i reflexionar sobre el seu futur. El llibre analitza la relació mantinguda al llarg dels segles entre els habitants d'aquests territoris i els seus boscos, des de l'economia rural fins a l'explotació industrial, sense obviar tampoc aspectes referits al folklore, l'art o la literatura.

Navega per les etiquetes

sant celonicatalunyaboscosmartí boada

Referències a Internet

sant celonicatalunyaboscosmartí boada

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Vés a: Perles, santuaris i castells perduts al mig del Vallès

Perles, santuaris i castells perduts al mig del Vallès

Resseguint la vella carretera de Caldes, enmig dels boscos de Canovelles, s'amaguen el gran santuari vallesà de l'edat moderna i un petit castell medieval

Predicció Granollers
dimecres
16°C  29°C
dijous
16°C  29°C
divendres
16°C  30°C
Els vídeos de NacióGranollers
Vés a: Els 10 km de Granollers creixen

Els 10 km de Granollers creixen

VÍDEO: Abdeslam El Ouahabi guanya la cursa popular organitzada per vuitè any pels Xics i el Club Triatló

Edicions locals
Vés a: «És una llàstima quedar-se els versos per un mateix»

«És una llàstima quedar-se els versos per un mateix»

Entrevista a Albert Benzekry, regidor de Cultura de la Garriga i director del festival Primavera Poètica

Vés a: «No tinc Twitter ni Facebook perquè no tindria temps per gestionar-ho»

«No tinc Twitter ni Facebook perquè no tindria temps per gestionar-ho»

L'alcalde de Granollers, Josep Mayoral, explica la relació que manté amb Internet i les noves tecnologies

Enquesta
Consideres que el jutge ha d'inhabilitar l'alcalde de Parets Sergi Mingote i el seu antecessor?
      Vots emesos: 83
Guia comercial
Si vols aparèixer a la Guia comercial envia un mail a vallesoriental@vallesoriental.com
Les piulades del Vallès Oriental
Els vídeos de NacióGranollers
Vés a: Molts moros i cristians a la Passada de la Fira de l'Ascensió de Granollers

Molts moros i cristians a la Passada de la Fira de l'Ascensió de Granollers

VÍDEO: Centenars de persones van apropar-se al centre de la ciutat per gaudir d'aquesta tradició

Vés a: Amanida de vedella freda amb salsa de tonyina

Amanida de vedella freda amb salsa de tonyina

Cada dissabte, els ingredients i tots els detalls de l'elaboració d'un nou i suculent plat

L'estat de les Rodalies de la comarca


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: