Lluís Vilaró/ACN | Actualitzat el 24/01/2012 a les 12:00h

Humana preveu vendre el doble de roba de segona mà gràcies a la crisi econòmica

La fundació amb seu a l'Ametlla del Vallès estudia obrir més botigues a tot l'Estat

La seu central d'Humana a l'Estat, a l'Ametlla del Vallès. Foto: Lluís Vilaró

La Fundació Humana, amb seu a l'Ametlla del Vallès, preveu duplicar la seva activitat en els pròxims cincs anys, segons explica el responsable de recollida de roba d'aquesta empresa-ONG, David Vázquez. El nombre de clients a les botigues de roba de segona mà d'Humana ha augmentat un 26 per cent en els últims dos anys a causa de la crisi. L'objectiu, segons Vàzquez, és instal·lar més botigues arreu de l'Estat i aconseguir recollir més tones de roba. Humana factura uns 11 milions d'euros anuals i genera un benefici net d'un milió d'euros l'any. El 100 per cent del benefici es destina íntegrament a projectes de cooperació a l'Àfrica, l'Àsia i l'Amèrica llatina

Uns 619.000 clients el 2011
Segons comenta Vàzquez, la crisi ha fet créixer la venda en les botigues de roba de segona mà que Humana té a Catalunya i l'Estat. La Fundació comptava amb uns 460.000 clients en aquestes botigues l'any 2009; el 2011 es van registrar uns 619.000 clients, una xifra que suposa un augment del gairebé el 26 per cent en només dos anys. El 2011 es van recollir 18.800 tones de roba, 1.300 tones més que el 2010. Es tracta d'un creixement degut en gran part a l'augment de contenidors de recollida de roba als carrers. L'any 2010 hi havia 3.650 contenidors i aquest 2011 n'hi hagut 4.400.

Davant de tot plegat, Vàzquez assegura que l'objectiu és duplicar l'activitat empresarial en els pròxims cinc anys. "Tenim camp per córrer", avisa. En aquest sentit, ha explicat que l'objectiu és instal·lar més botigues a tot l'Estat, augmentar els llocs de treball i, de retruc, aconseguir més benefici pels projectes de cooperació. Es calcula que a Catalunya només es recicla un 10 per cent de la roba que es llença.

Recollir fons per a projectes de cooperació
"Molta gent no sap que l'objectiu de la recollida de roba és aconseguir fons per a projectes de cooperació", explica Vázquez. Humana compta amb 280 treballadors a tot l'estat espanyol. Recullen, treballen i classifiquen roba de segona mà. El 48 per cent d'aquesta roba s'envia a l'Àfrica, bàsicament a Moçambic, per vendre's en els mercats locals a preus baixos i generar activitat econòmica a la zona. El 24 per cent de la roba es ven a empreses de reciclatge i el 16 per cent va a parar directament a l'abocador perquè està molt deteriorada. El 12 per cent restant es destina a les 22 botigues de segona que Humana té arreu de l'Estat, 9 de les quals estan a Barcelona i una a l'Hospitalet del Llobregat.

Tota aquesta activitat empresarial suposa una facturació d'11 milions d'euros anuals. El benefici net generat és d'un milió d'euros, que va a parar íntegrament a projectes de cooperació a Àfrica, Àsia i Amèrica Llatina.

Una operaria d'Humana a l'Ametlla destria la roba de segona mà. Foto: Lluís Vilaró

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Vés a: Perles, santuaris i castells perduts al mig del Vallès

Perles, santuaris i castells perduts al mig del Vallès

Resseguint la vella carretera de Caldes, enmig dels boscos de Canovelles, s'amaguen el gran santuari vallesà de l'edat moderna i un petit castell medieval

Predicció Granollers
dimecres
16°C  29°C
dijous
16°C  29°C
divendres
16°C  30°C
Els vídeos de NacióGranollers
Vés a: Els 10 km de Granollers creixen

Els 10 km de Granollers creixen

VÍDEO: Abdeslam El Ouahabi guanya la cursa popular organitzada per vuitè any pels Xics i el Club Triatló

Edicions locals
Vés a: «És una llàstima quedar-se els versos per un mateix»

«És una llàstima quedar-se els versos per un mateix»

Entrevista a Albert Benzekry, regidor de Cultura de la Garriga i director del festival Primavera Poètica

Vés a: «No tinc Twitter ni Facebook perquè no tindria temps per gestionar-ho»

«No tinc Twitter ni Facebook perquè no tindria temps per gestionar-ho»

L'alcalde de Granollers, Josep Mayoral, explica la relació que manté amb Internet i les noves tecnologies

Enquesta
Consideres que el jutge ha d'inhabilitar l'alcalde de Parets Sergi Mingote i el seu antecessor?
      Vots emesos: 83
Guia comercial
Si vols aparèixer a la Guia comercial envia un mail a vallesoriental@vallesoriental.com
Les piulades del Vallès Oriental
Els vídeos de NacióGranollers
Vés a: Molts moros i cristians a la Passada de la Fira de l'Ascensió de Granollers

Molts moros i cristians a la Passada de la Fira de l'Ascensió de Granollers

VÍDEO: Centenars de persones van apropar-se al centre de la ciutat per gaudir d'aquesta tradició

Vés a: Amanida de vedella freda amb salsa de tonyina

Amanida de vedella freda amb salsa de tonyina

Cada dissabte, els ingredients i tots els detalls de l'elaboració d'un nou i suculent plat

L'estat de les Rodalies de la comarca


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: