Redacció | Actualitzat el 09/01/2012 a les 17:45h

El retard del Govern en els pagaments posa els municipis contra les cordes

La FMC avisa que es traduirà en "una sobrecàrrega econòmica" per a les famílies

Les famílies de Granollers ja paguen més per portar els nens a les escoles bressol. Foto: Pere Cornellas

La Federació de Municipis de Catalunya (FMC) adverteix que els retards del Govern en els pagaments suposa "una tensió pressupostària molt important per als ajuntaments" i el darrer que s'ha conegut, l'ajornament del pagament de 112 milions d'euros als consistoris per a les escoles bressols, és "un més de molts". A més, alerten també que la mesura pot suposar també "una sobrecàrrega econòmica" per a les famílies els propers anys. Per tot plegat, els municipis insten la Generalitat a estudiar sol·licitar un crèdit per "liquidar els deutes" amb els ens locals tal com s'ha fet per fer front al pagament de les nòmines dels treballadors públics.

La FMC, controlada pel PSC, demana a la Generalitat que "de la mateixa manera que ha demanat un crèdit per fer front al pagament dels seus treballadors, estudiï sol·licitar-ne un per liquidar els seus deutes amb els ajuntaments" i per tant "no continuar posant-los en una tensió pressupostària i a uns problemes de tresoreria molt difícils de gestionar". Tal com ja va fer a l'estiu el president de la federació, Manuel Bustos, l'FMC reclama que "amb caràcter d'urgència" s'estableixi un calendari de pagament del deute amb els consistoris.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Vés a: Perles, santuaris i castells perduts al mig del Vallès

Perles, santuaris i castells perduts al mig del Vallès

Resseguint la vella carretera de Caldes, enmig dels boscos de Canovelles, s'amaguen el gran santuari vallesà de l'edat moderna i un petit castell medieval

Predicció Granollers
dimecres
16°C  29°C
dijous
17°C  30°C
divendres
17°C  30°C
Els vídeos de NacióGranollers
Vés a: Els 10 km de Granollers creixen

Els 10 km de Granollers creixen

VÍDEO: Abdeslam El Ouahabi guanya la cursa popular organitzada per vuitè any pels Xics i el Club Triatló

Edicions locals
Vés a: «És una llàstima quedar-se els versos per un mateix»

«És una llàstima quedar-se els versos per un mateix»

Entrevista a Albert Benzekry, regidor de Cultura de la Garriga i director del festival Primavera Poètica

Vés a: «No tinc Twitter ni Facebook perquè no tindria temps per gestionar-ho»

«No tinc Twitter ni Facebook perquè no tindria temps per gestionar-ho»

L'alcalde de Granollers, Josep Mayoral, explica la relació que manté amb Internet i les noves tecnologies

Enquesta
Consideres que el jutge ha d'inhabilitar l'alcalde de Parets Sergi Mingote i el seu antecessor?
      Vots emesos: 82
Guia comercial
Si vols aparèixer a la Guia comercial envia un mail a vallesoriental@vallesoriental.com
Les piulades del Vallès Oriental
Els vídeos de NacióGranollers
Vés a: Molts moros i cristians a la Passada de la Fira de l'Ascensió de Granollers

Molts moros i cristians a la Passada de la Fira de l'Ascensió de Granollers

VÍDEO: Centenars de persones van apropar-se al centre de la ciutat per gaudir d'aquesta tradició

Vés a: Amanida de vedella freda amb salsa de tonyina

Amanida de vedella freda amb salsa de tonyina

Cada dissabte, els ingredients i tots els detalls de l'elaboració d'un nou i suculent plat

L'estat de les Rodalies de la comarca


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: