Un dels nous vehicles que circulen per Mollet des d'aquest desembre. Foto: Aj. Mollet
L'Ajuntament de Mollet ha decidit reorganitzar el servei de bus urbà, eliminant alguns dels viatges que aquest fa, amb l'objectiu d’estalviar "en el context de crisi actual". La reorganització, que començarà a aplicar-se al gener, permetrà estalviar més de 87.267 euros, segons assegura el consistori, que ha fet un estudi sobre l'ús entre del servei de bus urbà entre els mesos de setembre i novembre, per detectar els trajectes utilitzats per la ciutadania. A partir del gener, doncs, es reordenaran els horaris del bus per evitar que es donin situacions en què el vehicle pot arribar a circular amb menys de 6 passatgers per trajecte o, fins i tot, vagi buit.
A partir de l’1 de gener, de dilluns a divendres, es deixaran de fer els dos darrers trajectes de la nit, a les 21.50 i les 22.06 hores, i els dos darrers trajectes del bus de reforç, a les 17.34 i les 18.10 hores. En l’horari de dissabte, també s’eliminen els dos primers viatges del matí i els dos últims de la nit. A més, el servei de diumenge deixarà de prestar-se, ja que la mitjana de viatgers en tot el dia no arriba a les sis persones per trajecte. En l’horari del mes d’agost, s’eliminaran les expedicions del bus de reforç, ja que els dos nous vehicles del bus urbà (
que han començat a funcionar aquest mes) tenen més capacitat.
Augmenta el preu del bitllet
L'Ajuntament també recorda a la ciutadania que l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de la Generalitat ha aprovat aquesta setmana les tarifes de transport públic per al 2012, que suposen un increment mitjà del 6,3 per cent. "Aquest increment repercutirà en els bitllets del bus urbà de Mollet, ja que, en formar part de el sistema tarifari integrat, venen marcats per la Generalitat", aclareix el consistori.
Així, a partir de l'1 de gener, el cost de la T-10 Mollet passarà dels 6,60 euros que costa ara a 7,40 euros (és el 80 per cent de la T-10 de l'ATM, preu mínim obligat); mentre que el preu del bitllet senzill passarà d’1,40 a 2 euros (el mateix preu que el bitllet senzill de la Generalitat). El transport urbà de Mollet forma part del sistema tarifari integrat que permet els usuaris viatjar amb el mateix bitllet en el transport públic de tota l’àrea metropolitana. L’Ajuntament destaca que "sempre hem aplicat el preu mínim obligatori que marca la Generalitat per als bitllets propis".