El subgovernador del Banc d'Espanya i president de la Comissió Rectora del Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB), Javier Aríztegui, va passar números ahir sobre la recapitalització d'Unnim i Caixa Catalunya, Tarragona i Manresa,- que han rebut, respectivament, 380 milions i 1.250 milions d'euros del fons- al Congrés de Diputats.
Aríztegui va recordar els resultats de les proves d'estrès de les dues noves entitats que van suspendre. Uns resultats que a criteri del responsable del FROB els obliguen a ser "més competitives". Aquesta demanda s'interpreta pels experts com un avís que les dues entitats necessitaran ajustaments addicionals de plantilla i més tancament d'oficines.
1.300 milions més
Posat negre sobre blanc aquests requeriments es traduirien amb un fons extraordinari d'uns 1.300 milions d'euros per les dues caixes. El subgovernador va recordar que la nova Caixa Catalunya necessitaria de 1.032 milions més per fer front al pitjor dels escenaris possibles, mentre que Unnim hauria de dotar-se de 270 milions addicionals. Aquest import podria ser finançat pel FROB o bé de forma privada.






