Redacció | Actualitzat el 14/05/2010 a les 08:39h

La Fira de l'Ascensió de Granollers preveu tenir uns 70.000 visitants

La consellera Tura inaugura l'edició amb un discurs amb càrrega política: "No només calen canvis en el sector públic, sinó en tot el sector productiu"

Montserrat Tura, amb l'alcalde de Granollers, Josep Mayoral Foto: ACN

La consellera de Justícia, Montserrat Tura, ha avisat aquest dijous que 'no només calen canvis en el sector públic, també en el conjunt del sector productiu'. Tura ha fet aquestes declaracions des de Granollers, on ha inaugurat la tradicional Fira de l'Ascensió.

Aquesta trobada, que arriba a la seva seixantena edició, reuneix 150 expositors dels sectors del turisme, indústria, agricultura, ramaderia, oci, lleure, automoció, comerç, hípica, jocs i gastronomia, entre d'altres, i preveu reunir durant tres dies unes 70.000 persones.

Durant el seu discurs d'inauguració, Tura ha destacat que la fira coincideix 'amb decisions en l'àmbit de l'administració pública que poden donar la sensació que la situació econòmica és difícil. Però s'han pres per poder agafar embranzida i fer possible la recuperació'.

En aquest sentit, ha avisat que 's'entengui que no només calen canvis en el sector públic, també en el conjunt del sector productiu, del comerç i la industria'. Uns canvis que creu que 'no han de ser sobtats' però que són necessaris 'per afrontar una nova etapa en la qual l'adaptació als canvis serà un punt fort'.

Tura ha recomanat optimisme per sortir de la situació econòmica: 'El pessimisme és el pitjor enemic que té l'esforç que s'ha de fer per sortir de la crisi. L'optimisme, la innovació, les bones idees, el sumar experiència i joventut són receptes imprescindibles perquè ens adonem que probablement hem acabat un cicle econòmic però que hem de fer el possible perquè el nou cicle comenci el més ràpid possible'.

Pel que fa a la fira, ha elogiat 'l'empenta' que té, que tingui 'més expositors que mai' i que posi a primera línia productes agroalimentaris, de la terra i relacionats amb nous sectors, com ara les noves energies.

Per la seva banda, l'alcalde de Granollers, Josep Mayoral (PSC), ha explicat que la fira i les festes que té relacionades 'són la forma que tenim els granollerins de rebre la primavera'. Ha recordat com la fira va desaparèixer els anys 70 i com es va recuperar i readaptar amb la democràcia i també el caràcter de trobada de la ciutat: 'Som una ciutat de mercat des de fa gairebé mil anys. Mil anys al voltant del mercat i del diàleg'.

Els números de la fira

La Fira de l'Ascensió de Granollers compta amb uns 150 expositors dels sectors del turisme, la indústria, l'agricultura, la ramaderia, l'oci, el lleure, l'automoció, el comerç, l'hípica, els jocs i la gastronomia, entre d'altres, que reuniran en els 45.000 metres quadrats del Parc Firal fins aquest diumenge. L'organització preveu que la visitin més de 70.000 persones.

En l'edició d'aquest any, la número 60, la trobada compta amb un recull d'imatges de l'evolució que ha viscut. A més, destaca la presència de representants del Valle del Alagón, a Cáceres, una zona on es troba la localitat de Ceclavín, d'on provenen molts dels immigrants que van arribar a Granollers els anys 60. També hi haurà presència dels parcs naturals del nord d'Itàlia, agrupades sota la marca 'Parchi di Mare e di Appennino'.

Navega per les etiquetes

Fira Ascensió Granollers

Referències a Internet

Granollers

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Vés a: Perles, santuaris i castells perduts al mig del Vallès

Perles, santuaris i castells perduts al mig del Vallès

Resseguint la vella carretera de Caldes, enmig dels boscos de Canovelles, s'amaguen el gran santuari vallesà de l'edat moderna i un petit castell medieval

Predicció Granollers
dimecres
16°C  29°C
dijous
16°C  29°C
divendres
16°C  30°C
Els vídeos de NacióGranollers
Vés a: Els 10 km de Granollers creixen

Els 10 km de Granollers creixen

VÍDEO: Abdeslam El Ouahabi guanya la cursa popular organitzada per vuitè any pels Xics i el Club Triatló

Edicions locals
Vés a: «És una llàstima quedar-se els versos per un mateix»

«És una llàstima quedar-se els versos per un mateix»

Entrevista a Albert Benzekry, regidor de Cultura de la Garriga i director del festival Primavera Poètica

Vés a: «No tinc Twitter ni Facebook perquè no tindria temps per gestionar-ho»

«No tinc Twitter ni Facebook perquè no tindria temps per gestionar-ho»

L'alcalde de Granollers, Josep Mayoral, explica la relació que manté amb Internet i les noves tecnologies

Enquesta
Consideres que el jutge ha d'inhabilitar l'alcalde de Parets Sergi Mingote i el seu antecessor?
      Vots emesos: 82
Guia comercial
Si vols aparèixer a la Guia comercial envia un mail a vallesoriental@vallesoriental.com
Les piulades del Vallès Oriental
Els vídeos de NacióGranollers
Vés a: Molts moros i cristians a la Passada de la Fira de l'Ascensió de Granollers

Molts moros i cristians a la Passada de la Fira de l'Ascensió de Granollers

VÍDEO: Centenars de persones van apropar-se al centre de la ciutat per gaudir d'aquesta tradició

Vés a: Amanida de vedella freda amb salsa de tonyina

Amanida de vedella freda amb salsa de tonyina

Cada dissabte, els ingredients i tots els detalls de l'elaboració d'un nou i suculent plat

L'estat de les Rodalies de la comarca


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: