| Actualitzat el 11/03/2010 a les 08:05h
Exposicions a Caldes de Montbui
Thermalia acull l’exposició Visió fotogràfica de Caldes de Montbui, de Joaquim Martí i Rodés
Per als qui no van poder gaudir d’aquesta exposició la primera vegada que es va instal·lar a Thermalia, l’any 2008, el Museu ofereix fins al 31 de març la mostra “Visió fotogràfica de Caldes de Montbui, de l’artista Joaquim Martí i Rodés. Aquesta exposició ha estat produïda pel Museu Thermalia de Caldes de Montbui i l’Arxiu Municipal.
A l’abril, Thermalia exposa “Xarxes. Els primers intercanvis fa 6.000 anys”
De l’1 al 16 d’abril, el Museu Thermalia de Caldes de Montbui acull l’exposició “Xarxes, els primers intercanvis fa 6.000 anys”, una mostra que reuneix per primera vegada un conjunt excepcional de materials de l’època neolítica procedents d’una vintena de museus catalans.
Els materials han estat seleccionats sota l’òptica dels intercanvis socials i el muntatge ha estat coproduït pel Museu de Sabadell, pel Museu de Gavà i per l'Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona, amb el suport de la Generalitat de Catalunya.
Fa 6.000 anys, la variscita obtinguda del subsòl de Gavà, el sílex melat de la Provença, les destrals polides d'origen alpí, els ornaments fets amb petxines i coralls, l'obsidiana de les illes de la Mediterrània central o també certs llenguatges formals de la ceràmica es van difondre per extensos territoris.
Resseguir la circulació d'aquests productes o tecnologies, des dels llocs d'origen fins als indrets on s'han trobat o identificat, ofereix una dibuix aproximat de les relacions socials establertes entre les diferents comunitats neolítiques. Com un contrapunt a aquesta visió sobre el passat, la mostra es complementa amb una reflexió sobre com són i com s'articulen les xarxes en la nostra societat.
Amb la combinació de rigor científic i caràcter divulgatiu, la mostra vol fer arribar al públic els resultats de la recerca feta per arqueòlegs durant anys, il·lustrada amb una acurada selecció de les troballes dels principals jaciments neolítics del país.