| Actualitzat el 27/01/2010 a les 08:41h
La Garriga commemorarà l'aniversari del bombardeig franquista
La Garriga commemora el 71è aniversari del bombardeig que l’aviació feixista italiana al servei del dictador Franco va perpetrar sobre el poble. Per això, l’Àrea de Patrimoni ha organitzat un cicle d’actes per recordar el tràgic esdeveniment que va sacsejar el municipi el 29 de gener de 1939.
La primera activitat arribarà el 28 de gener a les nou del vespre, amb la projecció del documental “Aviació i Guerra a la Garriga. El camp d’aviació i el bombardeig”. El reportatge, que inclou el testimoni de molts garriguencs i garriguenques, es podrà veure al cinema Alhambra, on a continuació hi haurà un col•loqui amb Esteve Teixidó, autor del documental, i David Gesalí, autor del llibre que porta el mateix nom.
El divendres 29 de gener a les dotze tindrà lloc una ofrena floral a la fossa comuna de la guerra, al cementiri Vell de la Doma. I el mateix divendres a tres quarts de tres de la tarda, l’hora en què es va produir el bombardeig, es farà un acte d’homenatge a les víctimes de l’atac aeri al poble, al monument en record de les persones que han lluitat per les llibertats, situat davant del refugi antiaeri de l’estació. Finalment, a les vuit del vespre s’inaugurarà l’exposició “Interpretant Centelles: 16 visions”, a la Sala Municipal d’Exposicions, amb la participació de Ramon Ferrandis, un dels fotògrafs participants. A continuació, al mateix lloc, la historiadora Assumpta Montellà presentarà el seu darrer llibre, Contrabandistes de la llibertat.
Els actes de commemoració acabaran el proper dissabte 30 de gener amb una passejada guiada pels escenaris del bombardeig. La ruta, a càrrec de l’historiador Joan Garriga, sortirà a les deu del matí des del refugi antiaeri de l’estació. Després de la passejada es procedirà a la lectura de textos sobre la memòria i la història. Aquesta activitat es farà al Bosc de la Memòria, un escenari inaugurat durant els actes de commemoració del 70è aniversari, en record de les víctimes del bombardeig. El bosc es troba ubicat al carrer del Vulcà, al costat del pont de la carretera de l’Ametlla.