Joan Nebot | Actualitzat el 16/02/2012 a les 10:20h

Parés Baltà Electio 2009: un blanc com un negre

El Parés Baltà Electio 2009 és un monovarietal de xarel·lo de vinya vella amb quatre mesos de criança en bóta. Foto: Parès Baltà

Parés Baltà Electio 2009
DO Penedès
PVP Aprox. 24 €
Etiquetat en català
Tel.: 938 901 399
Web: www.paresbalta.com


Els fans del vi negre que menystenen el vi blanc i el qualifiquen com un vi “de segona” i l'acusen de superficial, de mancat de matisos i complexitat, d'efímer i de feble incapaç d'enfrontar-se a plats amb entitat.

Bé, jo els diria que a canvi els blancs ofereixen frescor, lleugeresa i finor. Però també els dic que hi ha una alternativa, que bo i mantenint gran part de les avantatges dels vins blancs joves, comparteix amb els vins negres gran part de la força, la complexitat i la capacitat de guarda i evolució. Són els vins blancs fermentats i/o amb criança en bóta, l'elit dels blancs, els més prestigiosos dels quals són els grans chardonnay borgonyons.

Però, com sol passar amb les elits, hi ha qui els blancs amb criança els troba pretensiosos i feixucs. A qui pensi així i als fanàtics del vi negre els recomano aquest Electio, i si no canvien d'idea, és que no hi ha res a fer.

Perquè aquest Electio -i algun altre, que afortunadament no està sol- marca la majoria d'edat dels xarel·los penedesencs i els situa al mateix nivell que la resta de grans vins blancs mundials, incloent els esmentats borgonyons.

És un monovarietal elaborat amb raïm procedent de ceps de més de setanta anys, que ha fermentat en bótes, on hi ha fet una criança amb les mares del vi de quatre mesos, amb bâtonnages o remoguts periòdics per mantenir els llevats en suspensió i que així aportin més estructura i gruix al vi.

A les aromes, la més evident, la que el nas detecta més aviat, és el torrat de la bóta, però desprès apareixen matisos de fruita madura, de plàtan, de pa calent i fins i tot florals, de mimosa i de flor de taronger.

A la boca, l'entrada és vellutada i poc agressiva, però ample i densa, és un vi untós i només el punt final d'acidesa i aspror el salven d'un excés de calidesa.

És, no només un vi de primera divisió: està en zona de Champions.

COMENTARIS

Quines faltes?
Pompeu, 20/02/2012 a les 11:38
ignorantdetorn, de faltes jo només en trobo al teu post, a l'article no n'hi trobo cap.
Per curiositat, que me les pots indicar, si us plau?
Quines faltes?
Pompeu, 20/02/2012 a les 11:16
ignorantdetorn, de faltes jo només en trobo al teu post, a l'article no n'hi trobo cap.
Per curiositat, que me les pots indicar, si us plau?
No és l'estil del Joan
Pepa, 19/02/2012 a les 17:44
Encara q ho firmi el Joan Nebot, no em crec q sigui ell qui hagi escrit això ( a no ser q tingués un molt mal dia). A part de les faltes, s'utilitza un to massa despectiu i dur!
Ortogràfia
l'ignorantdetorn, 18/02/2012 a les 08:57
A veure si estem més al cas,està plè de faltes d'ortogràfia.O bé ho ha fet un català desinformat o un castellà amb l'ajuda del traductor del Google. Perdoneu, però algú ho havia de dir.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Vés a: Torres Mas La Plana 2007: el mite viu

Torres Mas La Plana 2007: el mite viu

El 1979 un cabernet sauvignon català va guanyar a casa als vins bordelesos més prestigiosos del món, com el Château Latour
Entrevista
Vés a: Pere Bonet:«El Titanic ens ha ajudat»

Pere Bonet:«El Titanic ens ha ajudat»

El president d'Henri Abelé ha conduït la històrica maison fins a esser triada per la Fundació Titanic com el champagne oficial del centenari del naufragi

Vídeo
Vés a: Solid, el cava texturitzat

Solid, el cava texturitzat

Agustí Torelló mostra les qualitats de l'innovador cava amb densitat i textura

Vídeo
Vés a: Aventura al món del cava

Aventura al món del cava

Tres empreses de Sant Sadurní d'Anoia -Cal Feru, Stress&Adrenalina i Agustí Torelló Mata- sumen esforços en una activitat enoturística conjunta i innovadora, CAVAventura

Vídeo
Vés a: TV3 es fa ressò de la informació de VADEVI.cat sobre els vins de l'IRTA

TV3 es fa ressò de la informació de VADEVI.cat sobre els vins de l'IRTA

La polèmica suscitada per l'ús de varietats foranes als vins que l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries elabora a Torre Marimon arriba al Telenotícies Comarques

Entrevista
Vés a: «L'enoturisme ha crescut perquè és un element més del turisme cultural»

«L'enoturisme ha crescut perquè és un element més del turisme cultural»

Francesc Olivella, president d'Enoturisme Penedès defensa l'oferta turística lligada al món del vi

Entrevista
Vés a: «Sóc de negre fins i tot amb el peix»

«Sóc de negre fins i tot amb el peix»

Parlem de vins amb Raül Balam, xef del restaurant Moments i fill de Carme Ruscalleda, a l'Hotel Mandarin Oriental de Barcelona

Entrevista
Vés a: Pau Arenós: «Els cuiners d'aquí en saben poc de vins»

Pau Arenós: «Els cuiners d'aquí en saben poc de vins»

Periodista de referència pel que fa a la cuina d'avantguarda, acaba de publicar 'La cocina de los valientes', tota una tesi sobre l'alta cuina

Entrevista
Vés a: David de Jorge: «Els vins catalans són lluminosos»

David de Jorge: «Els vins catalans són lluminosos»

Al cuiner basc li agraden "els que són capaços de representar el sòl on creixen"

Entrevista
Vés a: «Si un client ens demana vi d'aquí, per a nosaltres és un vi català»

«Si un client ens demana vi d'aquí, per a nosaltres és un vi català»

César Cánovas és el coordinador de sommeliers de Monvínic i Fastvínic, els espais de vi creats al centre de Barcelona per Sergi Ferrer-Salat

Entrevista
Vés a: «Puc sortir a les set del matí per fotografiar vinyes amb gebre»

«Puc sortir a les set del matí per fotografiar vinyes amb gebre»

La fotografia de vinyes sota totes les circumstàncies meteorològiques possibles és la gran afició de Maria Rosa Ferré, veïna de Vilafranca del Penedès

VADEVI.cat

Editor: Salvador Cot (salvadorcot@naciodigital.cat)
Director: Joan Nebot (jnebot@vadevi.cat)
Cap de Redacció:Jordi Palmer (jpalmer@vadevi.cat)
Assesor editorial: Joan Manel Oller (jmoller@vadevi.cat)
Directora financera: Anna Murgadas (finances@vadevi.cat)
Col·laboradors: Anna Casabona, Lluís Tolosa, Oriol Pérez de Tudela, Imma Pulido


Correu electrònic: redaccio@vadevi.cat
Telèfon: +(34) 93 456 09 00
Adreça: Carrer del Dos de Maig, 270, baixos, local 2 (08025). BARCELONA
Avís legal