COMENTARIS
Jordi Alcover, 07/10/2011 a les 14:59
Paral·lelament al Penedès, què juntament amb Costers del Segre va ser per on va entrar la globalització, des dels anys seixanta s'han admés les següents varietats: Cabernet S. i Franc, merlot, syrah, pinot noir, chardonnay, chenin blanc, sauv blanc, riesling, gew, s'admeten vins d'incrozio i s'han admés d'albarinho. I potser m'en deixo. De vegades els fets són encara més expressius que els arguments.
Jordi Alcover, 07/10/2011 a les 14:55
Com a dada per il·lustrar el que dius; l'any 82 es va aprovar l'expulsió de la Sumoll d'entre les varietats admeses dins la DO: no s'ha readmés fins l'any passat. I encara hi havia gent en contra, que deia que això no passaria de cap de les maneres. Segueix.
somm-hi, 07/10/2011 a les 12:33
Bromes a banda, llavors podriem arribar a pensar que si es fa vi negre al Penedès, o blanc no fet amb base cava, és pel fet que hi va haver un moment en el que es va apostar fort per les varietats no autòctones?
somm-hi, 07/10/2011 a les 12:27
Veig que si parlem del tema de l'article s'acaba la participació. . . provem d'animar-ho insultant-nos? ;)
Jordi Alcover, 06/10/2011 a les 16:21
A més el Penedès és molt més gran, i la vinya per fer cava sempre ha ocupat una part important del territori, tradicionalment amb una productivitat suficient com per no recalificar. Però molts ho estaven esperant i molts altres s'han beneficiat d'això també, que la gent sap el que es pesca.
Jordi Alcover, 06/10/2011 a les 16:15
Gran pregunta. Mira el Pla de bages i veuràs què ha passat; moltes vinyes van convertir-se en polígons industrials. Si al Penedès hi ha vinya encara és pel cava, básicament. És una opinió, no vol dir que sigui certa. És que darrerament s'ha d'anar amb peus de plom. S'agraeix la menció de l'article.
somm-hi, 06/10/2011 a les 16:07
Jordi, per intentar retornar el debat al tema de l'article (molt bona manera d'aclarir una postura que els que t'hem llegit ja coneixem) i no transformar Vadevi en una mena de Sálvame, si el Penedès no s'hagués omplert de CS i Merlot i Ch durant els anys 80 i 90, què penses que s'hi hagués plantat més? Les tres varietats de fer cava o polígons industrials?
Jordi Alcover, 06/10/2011 a les 14:09
Dos preguntes a la Pepa: la primera, en cas que fos promoció, que no ho és, què tindria de dolent? La resta del món en pot fer tanta com vulgui i la Guia no? La segona, coneixent l'historial de les teves "aportacions" a vadevi, què vol dir que alguna cosa aporti res de nou? Defineix, si us plau. És que si no la teva "aportació" només és mala llet, i com de costum és ben pobre.
Silvia N. , 06/10/2011 a les 13:48
Pepa, costa callar davant dels teus comentaris, has perdut el respecte per les persones i per la seva feina. Ho sento per tu, les teves paraules ja ho diuen tot. Revisa alguns dels teus pecats capitals, jo vaig a fer una copeta de vi.
Pepa, 06/10/2011 a les 13:26
Sr. Nebot, crec que de la mateixa manera q tothom n'està fins al capdemunt del Durán, comença a passar el mateix amb el Jordi i la Silvia, ja q cada vegada q fan un article, tot acaba girant sobre el mateix: "yo he venido aquí a hablar de mi libro!"
Pepa, 06/10/2011 a les 13:24
Continua la campanya de promoció de la inminent sortida de la guia! Com q els primers dies de l'article ningú va opinar (pq l'article no aportava res nou), i aixó no podia ser, va i s'inventen un problema a partir del tipic "jo opino, jo interpreto malament l'opinió, jo m'enfado, jo em defenso, jo torno a enfadar-me,. . . " tot plegat lamentable (segueix)
antoni, 06/10/2011 a les 11:06
Jordi, crec que tens un mal entès. Jo no faix referencia al teu article, sinó a entre línies d'opinions diverses. De totes maneres cadascú és lliura d'opinar, però jo si cas de matissar. Per la meva banda ho dono per acabat
Jordi Alcover, 06/10/2011 a les 10:01
Si d'això algú en vol dir problemes de relació social, hi ha al darrera la inclinació de l'emissor. Tot i que no acostuma a haver possibilitat de diàleg, en privat en podríem parlar i ben segur s'entendria que el primer plantejament d'una guia no ha de ser "fer amics", sinó reivindicar un espai comú de debat i autocrítica, generador de millora, que al món del vi català no fa gaire que hi és, i que encara és molt recent.
Jordi Alcover, 06/10/2011 a les 09:50
Des d'aquesta realitat, és evident que un producte transversal com és la Guia té amics i enemics a Catalunya: malament rai si hagués deixat a tothom content, no hauríem fet gaire més que la pilota a tothom, com passa sovint en aquest sector. Segueix.
Jordi Alcover, 06/10/2011 a les 09:37
Respecte a tota la resta, agrair les mostres de suport que manifesten conèixer i coneixen la nostra feina. Entenc la seva postura; fa temps que veiem que molta gent sent parlar d'una tendència i s'apunta sense tenir en compte res del que ha passat abans que arribi. Aquest sector té poca serietat pel que fa a les autoríes, com molts altres. Nosaltres hem dit a bastament que ens agrada haver fet d'altaveu de la segona de les propostes de l'article; però mai hem dit que en siguem els inventors.
Jordi Alcover, 06/10/2011 a les 09:31
Antoni, no dedueixo que hagi estat el teu post qui ha generat cap polèmica. Jo t'he contestat perquè he entès que em feies la pregunta a mi com autor de l'aticle. Si això pot haver atiat el foc, demano disculpes a tothom. Segueix
antoni, 05/10/2011 a les 21:49
(segueix)I per lo que fa referencia a la meva feina, -no hi tinc res a veure-, és simplement un punt de vista envers als meus coneixements i l'interes en la qüestió
antoni, 05/10/2011 a les 21:48
En resposta als diferents comentaris envers la meva reflexió i per no crear més polèmica m'agradaria puntualitzar la mateixa. No hi pretès amb cap moment crear polèmica, però si com dic al final de la reflexió, "tot sigui per a la qualitat dels vins, i perquè els prescriptores, encara puguem opinar una mica més tots plegats" almenys és lo que jo penso com a prescriptor enòfil. (segueix)
joanot, 05/10/2011 a les 21:21
te rao el que diu ke sembleu una banda, dexeu que la gent pensi el k vulgi i parleu d vins, que es el que comta
Pere Pasqual, 05/10/2011 a les 18:35
Un altre cop el mateix: l'Alcover. Però no te n'adones tu mateix? I tens la recepció espatllada, ningú ha insultat ningú, llevat de tu ara mateix. Fa estona que estàs nerviós. Ja era hora que sortís algú a barrar el pas de tots els que parleu sense conèixer: no té massa a veure amb defensar l'autor. De tota manera, estic segur que no has llegit una sola ratlla de cap de les guies, Carles.
Carles Ruiz, 05/10/2011 a les 11:45
Tots els que entreu en manada a defensar l'Alcover amb insults i desqualificacions li feu un flac favor, perquè feu sensació de banda de quinquis. És clar que el més provable és que tots sigueu el propi Alcover amb diverses identitats. És molt desagradable, tot això.
Marc, 05/10/2011 a les 09:21
Molt contudent, Pere, potser massa i tot. És veritat que des del principi no era mala llet, no: era formatge cuallat i florit, el que li ha sortit del pap. Però jo ja el deixaria estar, ja l'has repassat prou. L'article, per cert, respon al que ja has dit tu: jo no havia llegit això enlloc, potser és que no estic del tot al dia.
Pere Pasqual, 04/10/2011 a les 22:12
Fa quaranta anys que treballo amb paraules: per això puc dir, Carles, que ets tu el que parla de problemes de relació social. Potser estàs projectant el teu cas quan escrius això. En tot cas, el que hi ha darrera de la teva desafortunada i reveladora expressió confirma que el tens enfilat: ara ja no hi ha cap dubte. A més caldria saber des de quan estàs d'acord amb el que diu l'article, a veure si la seva feina té alguna cosa a veure i no t'has assabentat encara, o no vols fer-ho.
Jordi Alcover, 04/10/2011 a les 12:58
En resposta a l'Antoni: pas a pas. Tot just hem aconseguit que una part dels consumidors pensi com proposa l'article. Encara no tenim aquest paràmetre entre les valoracions del nostre mètode, però està programat d'incloure'l en un parell d'anys. La dificultat de comprovar la veracitat de la informació que rebriem és l'entrebanc, ara per ara.
Carles Ruiz, 04/10/2011 a les 10:00
Gràcies, Antoni, per fi una aportació sobre el contingut de l'article i no sobre els problemes de relació social de l'autor. Crec que ens hauríem de centrar en això i deixar temes personals de banda
antoni, 03/10/2011 a les 21:28
Estic básicamente dacord, però amb una reflexió: Amb llevats autòctons o amb llevats optims
Dues maneres de mirar el vi
. peró també
(
http://tarracovinoleum. cat/?p=4136 ) Et convido a fer la teva reflexió. Una abraçada
Silvia N. , 03/10/2011 a les 19:46
Pere, tens raó, molta raó #alguhohaviadedir.
Hi ha molt que parlar d'aquest tema, i si volem que el vi es vengui de la mateixa manera que qualsevol altre producte, haurem de comunicar en consecuència. El primer article d'opinió que vam publicar sobre el tema va ser al Especial vins de La Vanguardia, l'any 2006, el títol: A mi hableme sencillo. . . i encara insistim. . hahaha. La propera guia està per entrar a màquines i surt al Novembre.
Abraçada
Pere Pasqual, 03/10/2011 a les 18:27
Sílvia, trobo que és massa elegant a l'hora de parlar de com tracten el producte els prescriptors. És inadmissible la filigrana que hi posen, cal algú que els destapi d'una vegada, a l'estil d'alló de "algú ho havia de dir". Als vostres textes de les dues edicions que tinc hi ha mencions força més explícites, per això dic que deu ser qüestió d'espai. Per cert, per quan la guia nova?
Pere Pasqual, 03/10/2011 a les 16:00
Dec haver estat massa subtil, perquè no ho has entès. No recordo haver llegit enlloc un article que parli tan clar d'aquestes dues tendències, i sóc lector habitual de cupatges, de vadevi i de cuines. I resulta que quan surt un que ho deixa ben clar, no ha descobert la sopa d'all; no cal dir-li ni ase ni bèstia; no fa cap servei ni aporta res. Tot això, segur que només pel seu origen, con ve passant tant sovint. Qui té la paranoia?
Carles Ruiz, 03/10/2011 a les 15:43
És a dir, si critico quan no hi estic d'acord, malament, i si no dic res quan hi estic d'acord, també malament. Vaja, que l'única forma correcta d'actuar és lloar-los. I tot i que he dit que hi estic d'acord, resulta que els tinc enfilats. D'això se'n diu paranoia o mania persecutòria.
Silvia N. , 03/10/2011 a les 15:34
Pere, ens agradaria sentir que afegiries, tal i com dius en el teu primer post. Tú ets consumidor tal i com has dit altres vegades, pensem que la teva opinió es encara més valida que la nostre que som part implicada. Si t'animes serà molt benvingut. Abraçada i gràcies.
Pere Pasqual, 03/10/2011 a les 15:27
Penso que ells han ajudat a fer molt fort aquest corrent, precisament; i també que tu fas com si no fos així, cosa que, vist des de fora del sector, vol dir molt més del que et penses. Encara n'hi ha molts que es passen la vida llepant als cellers amb notes de tast que no entenc i que fan vergonya. També veig que en el cas d'aquest personatge, si no és per criticar no et posaràs. També és força significatiu. Els teniu enfilats, vaja.
Carles Ruiz, 03/10/2011 a les 14:47
Pere, potser és que les veus són crítiques quan creuen que s'ho mereix. Com que estic més o menys d'acord amb aquest, doncs no critico. Pero vaja, que tampoc descobreix la sopa d'all, el que defensa és un corrent àmpliament estès en el sector, per això tampoc havia vist necessari dir res
Pere Pasqual, 03/10/2011 a les 09:24
El silenci és la més expressiva de les reaccions: el text mateix ha tingut força per fer emmudir les veus sempre crítiques. Tot i que hi trobo, com a consmidor, coses a afegir, les atribueixo a l'espai disponible. Felicitats per l'article.