Les rebaixes arrenquen amb força a Sabadell

Dissabte va ser un dia fort | Els comerciants lamenten, però, la desestacionalització de les rebaixes que ha aprovat la Generalitat

Aparador de rebaixes en un comerç
Aparador de rebaixes en un comerç | Adrià Costa
Redacció
09 de gener del 2017
Actualitzat a les 17:05h
Els comerciants de Sabadell valoren positivament l’arrencada de les rebaixes d’hivern a la ciutat, que van arrencar dissabte, dia 7 de gener. L’inici d’aquest període comença amb el final de la campanya de Nadal, que asseguren que ha anat prou bé, i amb el fantasma de la llum verda a la desestacionalització dels descomptes a partir d’aquest mateix any.
 
Segons els comerciants, dissabte va arrencar amb força, mentre que diumenge no van ser tots els negocis els que van aixecar la persiana. “És un dia més pensat per als grans centres comercials, però hi va haver força comerços que van optar per obrir”, explica el president de Sabadell Comerç Centre, Josep Maria Porta.
 
Pel que fa a la campanya nadalenca, valora positivament l’activitat comercial al centre, justament en un any en què els canvis de l’Ajuntament pel que fa a la planificació d’activitats, entre les quals el paquet gros era l’eliminació de la pista de patinatge i la seva substitució per activitats adreçades a la canalla. “Han estat activitats diferents, amb un canvi del tipus de públic que hi havia al centre, amb molta família i nens, però hi ha hagut molt moviment de gent i ha anat bé”, explica Porta.
 
La desestacionalització de les rebaixes, un problema
 
Porta també ha valorat negativament la decisió de la Generalitat de donar llum verda als comerciants perquè facin rebaixes en els preus dels productes quan els plagui, fet que desestacionalitza les campanyes de rebaixes tradicionals d’hivern i estiu. “Anirà fatal a tot el comerç, al final s’està donant potència als establiments amb capacitat de comunicació, i els petits no en tenen”, justifica.
 
En aquest sentit, també apunta que el fet que no hi hagi un inici oficial de la campanya de rebaixes despistarà els clients, que no podran saber amb certesa si el preu d’un producte ha estat rebaixat o no.