L'Escola Pia de Sabadell comença a aplicar un nou projecte pedagògic

Es tracta de SUMMEM, que aplega a més de 3.000 nenes i nens als 20 centres de l’Escola Pia | És el projecte pedagògic renovador amb més alumnes a Catalunya

Redacció
14 de setembre del 2016
Actualitzat a les 15:58h
L’Escola Pia de Sabadell comença aquest curs 2016-17 a implementar el nou projecte pedagògic SUMMEM. 550 nenes i nens de 7 cursos amb el suport de 35 mestres treballaran amb aquest nou mètode, la iniciativa pedagògica renovadora més important que es fa actualment al nostre país.
 
Aquest projecte vol donar respostes educatives reals als reptes de la societat del segle XXI fent una escola adequada a les necessitats dels infants i joves, trencant motllos i apostant per l’aprenentatge interdisciplinari, per competències i cooperatiu. Està previst que en 4 cursos els 1200 alumnes que estudien a l’Escola Pia de Sabadell treballin ja amb aquesta nova eina.
 
SUMMEM farà que l’alumne aprengui més, millor i que es prepari per a la vida real, sobretot en tres sentits. El primer d'ells és la motivació, perquè l'alumne trobi més sentit i utilitat al que es treballa a l’escola per a la vida real, actual i futura. Dóna sentit al per a què serveix el que aprèn i fa a l’escola. 

El segon se centra en saber treballar en equip, perquè augmenti el seu compromís amb aprendre, que assumeixi responsabilitats individuals i aprengui a treballar i col·laborar amb els altres. El tercer i darrer es basa en aprendre a aprendre i a pensar, perquè adquireixi l’hàbit de pensar i buscar solucions a diferents tipus de problemes. L’alumnat desenvolupa les capacitats individuals per poder afrontar reptes col·lectius.
 
La iniciativa ha passat el curs passat amb nota la fase de prova pilot amb 600 alumnes de 7 centres. S’aplica en un mínim del 50% de l’horari escolar a Educació Infantil i un mínim del 25% a Educació Primària, Secundària, Batxillerat i FP. Es treballa amb itineraris interdisciplinaris (diferents matèries al mateix temps) i sempre amb una estructura d’aprenentatge cooperatiu. Aquests itineraris es fan a partir de metodologies molt concretes com ara la resolució de problemes, l’aprenentatge servei, el treball per projectes i la investigació/recerca.