Batech: polos amb segell 100% català

L’empresa de Castellar del Vallès produeix una línia de roba amb productes fets íntegrament a Catalunya | Recentment han obert la seva primera botiga a la ciutat de Tarragona

Els polos de Batech estan fets íntegrament a Catalunya
Els polos de Batech estan fets íntegrament a Catalunya | Albert Segura
Norma Vidal
25 de juliol del 2016
Actualitzat a les 8:31h
En una època en què els productes de proximitat estan cada cop més d’actualitat, sobretot en matèria alimentària, un sector tan nostrat com el tèxtil no ha volgut ser menys i també s’ha volgut fer un lloc en aquesta dinàmica en alça. Concretament ho ha fet l’empresa vallesana Batech, que dissenya roba, principalment polos, amb elements produïts íntegrament a Catalunya, des dels botons fins la costura.
 
El projecte va néixer fa quatre anys de la mà d’en Santi Simó i Lluís Latorre, un enginyer industrial de Terrassa i un teòric tèxtil de Sabadell, un exemple de com l’esperit industrial tèxtil de les dues capitals poden donar fruits si sumen les seves forces. “Ens vam conèixer a Castellar i teníem ganes de crear un producte propi, més enllà de les feines que llavors fèiem cada un pel seu cantó, per això vam tenir la idea de fer peces de roba de gran qualitat i que tots els seus elements fossin cent per cent fets a Catalunya”, explica Simó.
 
El projecte va passar un any sencer de proves amb la finalitat que fos lleuger, fresc per a l’estiu i que no transpirés, entre d’altres propietats, convertint-lo, així, en un company de viatge ideal per a comercials, per exemple, però també per al dia a dia. Amb tot es va establir una xarxa de producció sense sortir de casa, que passa per confeccionar la peça a Terrassa i Deltebre, amb botons fets a Santa Perpètua de Mogoda i teixits tintats a Sant Vicenç de Castellet que es manipulen a Dosrius o Mataró.
 
L’empresa ha distribuït el seu producte a través de botigues multimarca fins aquest mateix any, quan ha obert la seva primera botiga pròpia al carrer Major de Tarragona, a tocar de la catedral, i sota el lema MADE IN CATALONIA. D’aquesta manera, i sobretot de cara al turista, es mostra el producte tal com és i amb la referència de l’origen com a gran tret diferencial, un caramel per a molts visitants de la ciutat imperial que es volen endur a casa seva alguna cosa més que un trosset del país que han visitat.