Sabadell estrena un model pioner per atendre casos d'emergència social

La iniciativa engloba atenció i habitatge social en un mateix edifici | Es troba a la plaça del Gas i pretén oferir un tracte més adaptat i confidencial

Visita a les noves dependències del SUES
Visita a les noves dependències del SUES | Juanma Peláez
Albert Segura
29 de febrer del 2016
Actualitzat a les 15:02h
 
L’Ajuntament de Sabadell estrena aquesta setmana les noves dependències d’atenció als casos d’emergència social. Es tracta d’un mecanisme pioner que s’ha batejat com a Servei d’Urgències i Emergències Socials, i que s’ubica a la plaça del Gas, cobrint el servei que fins ara es duia a terme la seu de Serveis Socials, a la Rambla.
 
Es tracta d’un model que pretén innovar en l’atenció a les persones en l’àmbit social, i que atendrà els usuaris que vinguin derivats de l’avís dels agents de Serveis Socials o els que directament s’adrecin a les dependències. “Aquesta unitat pretén donar resposta a la situació de col·lapse de l’emergència social, així com a les situacions d’emergència alimentària”, explica el regidor d’Acció Social, Gabriel Fernàndez.
 
El servei compta amb cinc treballadors i pretén millorar l’atenció a les persones que tenen dificultats, descongestionant l’espai on fins ara els atenien, amb una sala d’espera amb joguines per si s’hi va amb canalla, i amb la voluntat de preservar la confidencialitat i la intimitat dels afectats.
 
L’any passat es van atendre 12.000 expedients de famílies de Sabadell, una xifra que ha ascendit un 200% en els últims sis anys. “Hem posat per endavant la situació d’emergència i l’atac a les causes que generen desigualtats amb un pla de xoc en l’àmbit social”, afegeix l’alcalde, Juli Fernàndez.
 
Atenció i habitatge social
 
Les dependències són obertes cada dia feiner de 9.00 a 18.00 hores, tot i que en casos extraordinaris la Policia Municipal manté el contacte amb els responsables del servei directe les 24 hores del dia, també en cap de setmana. “Fa dos dissabtes es va detectar un jove de 18 anys que havia dormit a la intempèrie i es va actuar”, explica Gabriel Fernàndez.
 
També s’hi tracta el problema de l’habitatge social, amb un equip de tres persones que atén els casos i també assessora. L’existència dels serveis en un mateix espai permet interlocutor de manera directa, donat que en moltes ocasions cal compartir les dades.