​Sabadell és un referent pel que fa a la gestió del servei municipal d'aigües

Aigües Sabadell exposa els "10 èxits" de la ciutat en relació amb l’aigua

Un operari d'Aigües Sabadell.
Un operari d'Aigües Sabadell. | Aigües Sabadell
Redacció
04 de juliol del 2017
Actualitzat a les 14:26h
Continuïtat del servei, protecció de les persones vulnerables, millora contínua, consum responsable, orientació al client, digitalització del servei, informació d’avaries, el potencial de l’equip humà, l’aigua regenerada i l’aposta per l’educació i pedagogia ambiental. Aquests són, per a Aigües Sabadell, els ’10 èxits’ de la ciutat en relació amb l’aigua, “10 motius que creiem que ens han de fer sentir orgullosos als sabadellencs i sabadellenques, doncs són èxits col·lectius, de ciutat”, expliquen.

Continuïtat del servei           

Segons fonts de la companyia d’aigües el rendiment de la xarxa d’aigua de la ciutat és del 80%, una de les més altes de Catalunya. I, de mitjana, un veí de Sabadell es troba només 4,5 segons sense aigua en tot l’any. De fet, el 74% de les avaries del 2016 es van resoldre en menys de 3 hores. Només l’any passat, es van invertir més d’1.100.000 euros en millores a la xarxa.

Al costat de les persones vulnerables                

Aigües Sabadell fa temps que protegeix les persones vulnerables i en risc d’exclusió social, més enllà del que estableix la Llei 24/15. A banda del Fons Social establert juntament amb l’Ajuntament (dotat al 2016 amb 123.500 euros), la companyia porta a terme nombroses accions per explicar les bonificacions socials disponibles, com ara trobades, reunions i fins i tot exposicions i aplica també altres ajudes: només al 2016 es van acordar més de 6.000 pagaments a compte sense interessos.

Consum d’aigua     

Sabadell té un dels consums d’aigua domèstics més baixos de l’Estat: la mitjana es troba en 97 litres per habitant i dia. “Alguna cosa tindrà a veure la tasca de pedagogia ambiental que portem a terme des de fa 30 anys, amb el programa EDUCASSA”, apunten des de la companyia.

Millora contínua    

El control de la qualitat de l’aigua subministrada és un aspecte essencial per a la companyia d’aigües. Al 2016, Aigües Sabadell ha realitzat 5.896 analítiques i controls d’aigua i, recentment, s’ha certificat seguint la norma internacional ISO 22000, d’innocuïtat alimentària, fet que reforça, encara més, la qualitat de l’aigua servida. En aquest capítol, la companyia destaca altres aspectes, com l’aposta per la prevenció de riscos laborals o el seu sistema integrat de gestió, que compta amb 5 certificacions internacionals.

Serveis digitals que fan més còmoda la relació dels veïns amb la companyia d’aigües 

La companyia d’aigües se sent també orgullosa dels seus serveis digitals. “Estem on estan els nostres clients; ens agrada conversar, dialogar i aprendre amb la resta de veïns i veïnes”, diuen, fent referència a l’atenció que presten a Twitter o solucions digitals com ara la cita prèvia o el portal de gestions on-line.
 

Treball intern a Aigües Sabadell. Foto: Aigües Sabadell


Informació transparent de les avaries en el servei            

En quant a la informació d’avaries, destaquen que “hem estat pioners en publicar totes les avaries, amb informació sobre l’afectació i previsió de restabliment, a www.aiguessabadell.cat”. També informen mitjançat el alertes gratuïtes via SMS, un servei gratuït i no comercial que poden gaudir tots els ciutadans que prèviament es donin d’alta.

Aigua regenerada  

A Sabadell disposem de més de 25 km de xarxa d’aigua regenerada: l’aigua procedent de les dues depuradores de la ciutat s’utilitza per a usos que no requereixen aigua de boca, com la neteja de carrers, el reg de parcs i jardins i fins i tots per a usos industrials i comercials de Sant Pau de Riu-sec. Aigües Sabadell ha fet un pas més enllà, posant a l’abast de la ciutadania un sortidor d’aigua regenerada, promovent d’aquesta manera la utilització d’aquesta aigua.

100 professionals treballen en el servei d’aigües de Sabadell        

L’equip humà de la companyia, format per 100 professionals, té una baixa rotació (2% anual) i una mitjana de 18 anys d’antiguitat. Només al 2016 van realitzar més de 2.080 hores de formació.

Aposta decidida per la pedagogia ambiental      

Aigües Sabadell és també un referent gràcies al seu programa educatiu EDUCASSA, que aquest curs escolar ha celebrat la seva 30a edició. En aquests 30 anys, més de 140.000 estudiants de la ciutat han participat a les activitats formatives que impulsa la companyia d’aigües. L’any 2016 va fer un pas més en aquest sentit, inaugurant l’Aula de l’Aigua, que obre portes amb activitats familiars el segon diumenge de cada mes, a banda d’altres activitats periòdiques.

El client, al centre de les decisions d’Aigües Sabadell      

Segons els resultats de l’enquesta de satisfacció al client de la companyia d’aigües, el 98% dels sabadellencs i sabadellenques es mostren satisfets amb el servei prestat. Només el 0,15% dels clients van presentar una queixa l’any 2016.