Mobilitat

Sabadell vol posar ordre a la invasió de cotxes pel centre de la ciutat

Hi ha un pressupost d'una mica més de quatre milions d'euros, amb actuacions fixades ja per aquest 2017 i al llarg de 2018

La intenció és arribar a un model el 2025 en el que el centre s'apropi als barris del seu voltant

ENQUESTA Esteu d'acord amb què s'estudiï el projecte del Quart Cinturó al seu pas per Sabadell?

| 15/06/2017 a les 12:42h
Arxivat a: Societat, pla actuació, mobilitat, Centre històric de Sabadell, Ajuntament de Sabadell
El tinent d'alcalde de Territori i Sostenibilitat, Maties Serracant, explicant les mesures pel centre de la ciutat | Albert Hernàndez
"El cotxe no pot envair-ho tot", així ho manifestat el tinent d'alcalde de Territori i Mobilitat de Sabadell, Maties Serracant, en la presentació d'aquest dijous de les actuacions al centre de la ciutat. Ara per ara, ha afegit, "els vehicles es mouen sense jerarquia. Poden creuar de nord a sud i d'est a oest", és a dir, "hi ha una circulació desordenada". Per això hi intervindran amb una sèrie de mesures que implicaran "obres, però no tot serà aixecar carrers. També es faran canvis de sentit i instal·lació de jardineres".

Tot plegat en el marc d'aquest pla, que té l'horitzó de 2025, i que la seva primera fase es traduirà en realitats entre 2017 i 2018. A finals d'enguany, els canvis de mobilitat i el 2018 acabaran les obres dels carrers dels voltants. 

En total es treballaran en una quinzena com ara el de Sant Pere, de la Creueta, Sant Cristòfol, de la Indústria, Estrella i Campmany i que suposen una superficie total de 21.895 metres quadrats. Tot plegat per a que sigui "d'ús prioritari" per a vianants i transport públic, així com mobilitat sostenible.

No obstant, Serracant ha matisat que n'és conscient "de la necessitat" d'accedir amb cotxe aquesta part de la localitat, però s'ha de fer "d'una altra manera". En aquest sentit, ha defensat canviar la senyalització per arribar als aparcaments subterranis. També ha apuntat a implantar una mena de ruta, per a que hi hagi entrada i sortida clara dels vehicles. Ha posat l'exemple que es farà amb el del Vapor Turull, amb entrada pel carrer Sant Llorenç, gràcies al canvi de sentit i a permetre els turismes circular per les Tres Creus. Així, ha acabat l'explicació, "sortiran pel carrer de la Creueta".
 

El pla del centre de Sabadell un cop s'apliquin les mesures entre 2017 i 2018 Foto: Ajuntament de Sabadell


D'altra banda, les mesures en mobilitat, que al desembre d'enguany, haurien d'estar en funcionament, preveuen que la Rambla sigui d'ús exclusiu per a autobusos i cotxes de serveis des de la plaça Marcet i fins a Gran Via, excepte el primer tram (de la zona sud) per tal de poder accedir a l'aparcament de l'Imperial. Amb la qual cosa "s'arribarà més ràpid al centre", ha dit el tinent d'alcalde. Així com també per la Via Massagué.  

La mirada posada el 2025 

Aquesta primera delimitació feta en la quinzena de carrers es vol estendre força més enllà. La idea "acostar el centre al barri dels voltants" i per això s'ha planificat "un model ideal" per a 2025. "Que vagi, pel sud, fins al carrer de Les Planes i Ferran Casablancas. També a la zona de la Creueta", en definitiva, que hi hagi una ampliació de "l'àmbit peatonal" i que "la gent se senti seu el centre".

Tot plegat, forma part d'aquest pla que compta amb un pressupost de 4,2 milions d'euros i que també preveu altres actuacions com creacions de zones verdes en diferents punts concrets i transformar el centre històric.  

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Més anuncis , no
Francesc Portalés , 17/06/2017 a les 20:34
+2
-0
Ja, per què no comença a posar ordre en els cotxes del solar de l'Ajuntament davant del Corte Inglés ?. Tant als que vénen a realitzar viralles com els que vénen a aparcar perquè els veïns respirem un exquisit pols. Anuncis i més anuncis. Fa més d'un any de l'anunci que el solucionarien, fa més d'un any que vam demanar un informe tècnic que no arriba. Això sí, ha arribat l'IBI i la taxa de residus amb un increment sobre el 13% per als veïns. Un increment del 13% i una inversió de 0 (ZERO) € = superàvit. Així no. Així m'ho poseu molt fàcil: NO
Torres i Bages
Rosa María Vila, 25/06/2017 a les 17:55
+0
-0
Aquests carrer el últim tram la vorera es mes estreta per facilita aparcament de cotxes. El vianant es trova amb una vorera que tant si be del mercat com de la placa del Gas es estreta. Tenínt en compte que les usuaris que aparcant tenen llocs en les parquins. Si lo vorera fos mes ampla com está marcada facilitaría el pas del vianants. Es una llastima que aquests trocet no es modifique i tingui prioritat el vehicle. Hi ha molt molt transit que s hauria de diversificar.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
El ciclista signa un contracte per dos anys, a partir de 2018 | Formarà equip amb el britànic Chris Froome
01/01/1970
Acumula gairebé 24.000 operacions al llarg dels set primers mesos de l'any
01/01/1970
Són quatre socis del Cercle Sabadellès 1856 i que han estat preparats per l'exolímpic argentí Fabian Ferrari