24
de maig
del
2017
A partir d'aquest mes de maig, les empreses de retail, i especialment els petits comerços, associats a la patronal Cecot, podran accedir a la plataforma Mi Comercio Online gràcies a l'acord de col·laboració entre l'organització empresarial i CaixaBank.
El comerç electrònic és un sector en ple procés d'expansió, amb un creixement interanual en vendes superior al 20% a Espanya. A Barcelona, el volum de negoci dels comerços online ha augmentat un 13,3% en el primer trimestre de 2017.
Malgrat les dades de creixement, el petit comerç en general encara percep l'e-commerce com una amenaça i des de Cecot Comerç s'està treballant per impulsar la transformació digital en el sector del retail i introduir al petit comerç en processos de digitalització que “els acostin al públic jove, que té una manera de pensar diferent i això està fent que les coses canviïn”.
La presidenta de Cecot Comerç, Cristina Escudé afirma que “en el comerç hem de començar a veure l'e-commerce com un canal més i integrar-ho a les nostres estratègies de negoci i en les comercials per aconseguir el màxim creixement estable. Internet ha vingut per quedar-se i tot i que és un canal que encara no disposa de regulació, els retailers estem entrant perquè hi ha recorregut per fer”.
Escudé afegeix que a Espanya s'associa el comprar per internet amb comprar més barat mentre que en altres països els preus a peu de carrer i per internet són els mateixos. La motivació en aquests països per comprar online són unes altres com la comoditat, la tranquil·litat, poder comprar a qualsevol hora del dia o la nit o en cap de setmana.
“L'avanç en la regulació, d'una banda, els nous hàbits dels consumidors i la conscienciació de l’omnicanalitat en el sector, de l’altra, faran que l'escenari de l'e-commerce en el retail doni pas important i les empreses del comerç hauríem d'estar ja en aquest procés per estar preparades”, afirma Escudé. “La transformació digital és prova, assaig i error. L’avantatge de la plataforma que ens ofereix provar CaixaBank és que el risc econòmic d'intentar-ho és molt baix i això ens facilitarà l'anar trobant la nostra fórmula a cadascun”, afegeix.
Per ajudar als petits comerços a digitalitzar el seu negoci en pocs dies i de forma efectiva, una aliança d'empreses líders del comerç electrònic integrada per CaixaBank, Amazon, SEUR, Roca Salvatella, PrestaShop, BrainSINS, Confiança Online i DMS Consulting, amb el suport de Red.es, ha llançat Mi Comercio Online, una plataforma que permet als petits comerços digitalitzar el seu negoci en pocs dies i de forma efectiva, a un cost molt baix per a les empreses associades a la Cecot.
Aquesta iniciativa de potenciació de l'e-commerce a Espanya neix de la creixent necessitat del petit comerç de crear un nou canal de venda en l'entorn online, un àmbit amb una demanda creixent. A Barcelona, més de 3.600 negocis ja utilitzen les solucions d'e-commerce de CaixaBank. Segons les últimes dades de l'entitat, el volum de negoci dels comerços electrònics que utilitzen la plataforma de pagaments online de CaixaBank va aconseguir a Espanya els 1.288 milions d'euros en el primer trimestre del 2017.
Mi Comercio Online és una solució 360º que ofereix als comerços, en un mateix espai i de forma fàcil i personalitzada, totes les eines que necessiten per engegar el seu negoci online, des de la formació fins a la creació de la tenda virtual.
Cada empresa integrant del projecte ha aportat a la plataforma els seus coneixements i la seva experiència en la digitalització del seu negoci. Amb Mi Comercio Online, el comerç pot formar-se a través d'un curs de formació online impartit pels principals players de comerç electrònic, adquirint tots els coneixements necessaris sobre estratègia digital, botiga online, participació en un Marketplace, cobraments a clients, logística, aspectes legals, màrqueting i conversió en vendes.
A més, les empreses involucrades a través de la plataforma proporcionen les eines digitals i els serveis associats que el comerç necessita per començar a vendre per Internet. La plataforma està pensada perquè el petit comerciant pugui realitzar la seva primera venda online en pocs dies.
El comerç electrònic és un sector en ple procés d'expansió, amb un creixement interanual en vendes superior al 20% a Espanya. A Barcelona, el volum de negoci dels comerços online ha augmentat un 13,3% en el primer trimestre de 2017.
Malgrat les dades de creixement, el petit comerç en general encara percep l'e-commerce com una amenaça i des de Cecot Comerç s'està treballant per impulsar la transformació digital en el sector del retail i introduir al petit comerç en processos de digitalització que “els acostin al públic jove, que té una manera de pensar diferent i això està fent que les coses canviïn”.
La presidenta de Cecot Comerç, Cristina Escudé afirma que “en el comerç hem de començar a veure l'e-commerce com un canal més i integrar-ho a les nostres estratègies de negoci i en les comercials per aconseguir el màxim creixement estable. Internet ha vingut per quedar-se i tot i que és un canal que encara no disposa de regulació, els retailers estem entrant perquè hi ha recorregut per fer”.
Escudé afegeix que a Espanya s'associa el comprar per internet amb comprar més barat mentre que en altres països els preus a peu de carrer i per internet són els mateixos. La motivació en aquests països per comprar online són unes altres com la comoditat, la tranquil·litat, poder comprar a qualsevol hora del dia o la nit o en cap de setmana.
“L'avanç en la regulació, d'una banda, els nous hàbits dels consumidors i la conscienciació de l’omnicanalitat en el sector, de l’altra, faran que l'escenari de l'e-commerce en el retail doni pas important i les empreses del comerç hauríem d'estar ja en aquest procés per estar preparades”, afirma Escudé. “La transformació digital és prova, assaig i error. L’avantatge de la plataforma que ens ofereix provar CaixaBank és que el risc econòmic d'intentar-ho és molt baix i això ens facilitarà l'anar trobant la nostra fórmula a cadascun”, afegeix.
Per ajudar als petits comerços a digitalitzar el seu negoci en pocs dies i de forma efectiva, una aliança d'empreses líders del comerç electrònic integrada per CaixaBank, Amazon, SEUR, Roca Salvatella, PrestaShop, BrainSINS, Confiança Online i DMS Consulting, amb el suport de Red.es, ha llançat Mi Comercio Online, una plataforma que permet als petits comerços digitalitzar el seu negoci en pocs dies i de forma efectiva, a un cost molt baix per a les empreses associades a la Cecot.
Aquesta iniciativa de potenciació de l'e-commerce a Espanya neix de la creixent necessitat del petit comerç de crear un nou canal de venda en l'entorn online, un àmbit amb una demanda creixent. A Barcelona, més de 3.600 negocis ja utilitzen les solucions d'e-commerce de CaixaBank. Segons les últimes dades de l'entitat, el volum de negoci dels comerços electrònics que utilitzen la plataforma de pagaments online de CaixaBank va aconseguir a Espanya els 1.288 milions d'euros en el primer trimestre del 2017.
Mi Comercio Online és una solució 360º que ofereix als comerços, en un mateix espai i de forma fàcil i personalitzada, totes les eines que necessiten per engegar el seu negoci online, des de la formació fins a la creació de la tenda virtual.
Cada empresa integrant del projecte ha aportat a la plataforma els seus coneixements i la seva experiència en la digitalització del seu negoci. Amb Mi Comercio Online, el comerç pot formar-se a través d'un curs de formació online impartit pels principals players de comerç electrònic, adquirint tots els coneixements necessaris sobre estratègia digital, botiga online, participació en un Marketplace, cobraments a clients, logística, aspectes legals, màrqueting i conversió en vendes.
A més, les empreses involucrades a través de la plataforma proporcionen les eines digitals i els serveis associats que el comerç necessita per començar a vendre per Internet. La plataforma està pensada perquè el petit comerciant pugui realitzar la seva primera venda online en pocs dies.