Adjudicades les obres per fer el nou carril bici i la rotonda a la Ronda Ponent de Sabadell

L’Ajuntament ha adjudica les primeres obres per transformar l’Eix de Ponent

La cruïlla de la Ronda Ponent amb la carretera de Terrassa
La cruïlla de la Ronda Ponent amb la carretera de Terrassa | Albert Segura
13 de març del 2017
Actualitzat a les 15:13h
La Junta de Govern de Sabadell ha adjudicat aquest dilluns les obres del carril bicicleta de la ronda de Ponent. També ha adjudicat els treballs per construir una rotonda a la cruïlla d’aquesta via amb la carretera de Terrassa i la rambla d’Ibèria, que forma part del projecte d’urbanització d’aquesta rambla. Els dos projectes permetran iniciar la transformació de l’Eix de Ponent, que connecta les places d’Espanya i del Mil·lenari.

Els treballs permetran construir un carril bici segregat a la ronda de Ponent, així com ampliar i millorar les voreres de la via. L’empresa Artífex Infraestructuras, SLU ha estat l’adjudicatària de les obres, que començaran a finals d’abril, amb un pressupost de 144.014,20 euros. Pel que fa a la rotonda, s’ha adjudicat a Romà Infraestructures i Serveis per 412.487,96 euros.

"Aquests treballs són una de les prioritats del govern municipal per millorar la mobilitat urbana, transformar un dels principals eixos de la ciutat i facilitar que el facin servir ciclistes i vianants per connectar millor els barris", ha assenyalat eEl tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Maties Serracant. En aquest sentit, ha afegit que "la transformació de l’Eix de Ponent permetrà pacificar el trànsit i reduir l’emissió de contaminants, cosa que millorarà les condicions de la qualitat ambiental de la ciutat".

Les obres
 
Aquests treballs tenen aprovada una partida de 209.688,77 euros, i han de permetre segregar el carril bicicleta de la Ronda Ponent. Aquesta és la primera fase del projecte, que preveu construir un vial segregat i millorar les voreres de la via. 
 
La segona fase permetrà fer una rotonda a la cruïlla de la N-150, la Ronda Ponent i la Rambla Ibèria i la tercera dotar la Rambla Ibèria amb dos carrils per sentit, voreres més àmplies i un carril pels ciclistes.
 
Tot plegat es fa per ajustar la Ronda Ponent a la capacitat real que ha de tenir a nivell de trànsit, i amb la mirada posada en cedir més protagonisme a la persona, el vianant i el ciclista en detriment del cotxe a Sabadell.