09
de març
del
2017
Actualitzat
a les
10:46h
El Servei d'Urgències i Emergències Socials (Suess) de Sabadell ha atès un total de 1.417 persones en el seu primer any de funcionament i ha permès detectar 731 nous casos de ciutadans amb necessitat de suport. El servei ha suposat una reorientació de l'Acció Social municipal, especialment en la resposta a les urgències i emergències socials, separada del tractament dels casos que responen a situacions més estructurals.
Amb la posada en marxa del Suess, s'ha destinat un equip de professionals en exclusiva a l'atenció i resposta a les urgències i emergències socials, de manera que els serveis socials bàsics del territori compten amb un nou recurs que els permet concentrar-se en les situacions de seguiment ordinari. Sobre les problemàtiques ateses en el primer any del Suess, els problemes econòmics són presents a la majoria de les 1.788 atencions registrades. Destaquen les atencions relacionades amb la pobresa energètica (348), l'habitatge (223), desnonaments (185) i persones sense llar (313).
Altres problemàtiques presents, encara que en molt menor mesura, són les atencions per malaltia mental, violència domèstica o addicions, entre d'altres, mentre que pel que fa al canal d'accés al Suess, la majoria d'usuaris ha arribat per iniciativa pròpia. Pel que fa a la resposta del servei, en 481 casos s'ha facilitat informació i orientació a l'usuari, i destaca la derivació de 295 persones en els SSBT per donar continuïtat a l'atenció i suport rebuts en Suess.
D'altra banda, arran de la intervenció del Servei d'Urgències i Emergències Socials, s'han elaborat 313 informes d'exclusió residencial relacionats amb els subministraments energètics o l'habitatge, en el marc del desplegament de la Llei 24/2015, de mesures urgents per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica. En 171 casos, s'ha tramitat prestació econòmica.
Amb la posada en marxa del Suess, s'ha destinat un equip de professionals en exclusiva a l'atenció i resposta a les urgències i emergències socials, de manera que els serveis socials bàsics del territori compten amb un nou recurs que els permet concentrar-se en les situacions de seguiment ordinari. Sobre les problemàtiques ateses en el primer any del Suess, els problemes econòmics són presents a la majoria de les 1.788 atencions registrades. Destaquen les atencions relacionades amb la pobresa energètica (348), l'habitatge (223), desnonaments (185) i persones sense llar (313).
Altres problemàtiques presents, encara que en molt menor mesura, són les atencions per malaltia mental, violència domèstica o addicions, entre d'altres, mentre que pel que fa al canal d'accés al Suess, la majoria d'usuaris ha arribat per iniciativa pròpia. Pel que fa a la resposta del servei, en 481 casos s'ha facilitat informació i orientació a l'usuari, i destaca la derivació de 295 persones en els SSBT per donar continuïtat a l'atenció i suport rebuts en Suess.
D'altra banda, arran de la intervenció del Servei d'Urgències i Emergències Socials, s'han elaborat 313 informes d'exclusió residencial relacionats amb els subministraments energètics o l'habitatge, en el marc del desplegament de la Llei 24/2015, de mesures urgents per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica. En 171 casos, s'ha tramitat prestació econòmica.