Sant Cugat demana entrar a la zona 1 del transport públic metropolità

La proposta també permetria afegir-hi altres localitats com Cerdanyola i, de retruc, la UAB | Podria suposar un increment dels impostos a través d'una taxa metropolitana conjunta amb l'IBI

L'estació dels FGC a Sant Cugat
L'estació dels FGC a Sant Cugat | Ajuntament de Sant Cugat
Redacció
04 de febrer del 2017
L'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès ha demanat a l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) la incorporació del municipi a la zona 1 del sistema tarifari integrat del transport públic. El consistori ha donat a conèixer la seva petició que permetria entrar a la mateixa zona tarifària que altres municipis de la segona corona metropolitana de Barcelona, com per exemple Cerdanyola del Vallès i, de retruc, la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

L'ajuntament assegura que avaluen l'impacte econòmic de la integració, tot i que avança que, de mitjana, per als veïns de Sant Cugat el cost de moure en transport públic baixaria a la meitat. L'alcaldessa, Mercè Conesa, remarca que aquesta nova mesura faria "encara més competitiu" el transport públic perquè, "previsiblement", s'incrementaria el seu ús i, de passada, es podria reduir la contaminació de l'aire causada pels vehicles privats.

Conesa ha demanat més compromís per part de les administracions, especialment l'Estat, que ha assegura s'ha reduït "progressivament" les seves aportacions. Si les negociacions prosperen, la mesura podria fer-se efectiva a partir de l'1 gener 2018.

El consistori explica que el pas de Sant Cugat a la zona 1 comportaria un "benefici clar" per als 7 milions d'usuaris que anualment utilitzen el sistema tarifari integrat, i el cost del transport per a un usuari mitjà amb T-10, per exemple, baixaria a la meitat. Aquesta mesura acabaria amb el "greuge comparatiu que pateix el municipi" respecte a altres poblacions més allunyades que sí que formen part de la zona 1, assegura l'ajuntament.

Amb tot, es preveu que la incorporació a la zona 1podria suposar un increment dels impostos a través d'una taxa metropolitana conjunta amb l'IBI.