ajuntament d'isona

Isona declara persones no grates Mariano Rajoy i el rei Felip VI

El consistori demana la dimissió del president, la vicepresidenta, el delegat del Govern a Catalunya i tots els ministres

| 06/10/2017 a les 11:13h
Arxivat a: Política, Mariano Rajoy, PP, Felip VI, Ajuntament d'Isona i Conca Dellà, ple, 1-O, repressió, Fem Poble Isona, PDECat, Independents per Isona i Conca Dellà
Vista del poble d’Isona, en imatge d’arxiu | Ajuntament d'Isona
L’Ajuntament d'Isona i Conca Dellà ha declarat persona “non grata” el rei Felip VI i el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, així com tots els ministres espanyols, el delegat del govern espanyol a Catalunya, Enric Millo i el tinent-coronel Diego Pérez de los Cobos. La moció va ser aprovada durant el ple celebrat ahir al vespre amb els vots favorables del PDECat i Fem Poble i els vots en contra d’Independents per Isona i Conca Dellà.

El consistori considera que totes aquestes persones són “responsables polítics i institucionals de la repressió i dels danys físics, materials, morals i psíquics ocasionats al poble de Catalunya”. La proposta inicial, que va ser presentada pel grup municipal Fem Poble-Acord Municipal, també proposava declarar “non grats” el cos de la Guàrdia Civil i el cos de la Policia Nacional, una idea que finalment va ser retirada.

A més, l’alcalde d’Isona i Conca Dellà, Constante Aranda, ha assegurat en declaracions a Pallars Digital que no assistirà a cap dels actes que s’organitzin el proper 12 d’octubre en motiu del dia de la hispanitat. Ho farà en senyal de protesta per la no condemna per part del Ministeri de l’Interior, del govern central i dels cossos que van intervenir en les càrregues policials del dia 1 d’octubre.

Demanen la dimissió de Mariano Rajoy

El ple va aprovar una segona moció, presentada pel PDECat, que demana la dimissió del president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, la vicepresidenta Soraya Sáenz de Santamaría, així com tots els ministres espanyols i el delegat del govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, per “no haver estat capaços de gestionar l’afer català” i la “poca alçada política”.

A més, demana la “retirada immediata” dels efectius addicionals desplegats els últims dies a Catalunya. La moció també expressa el reconeixement i el màxim suport a les persones que van patir l’actuació violenta dels cossos de seguretat espanyols, així com als Mossos d’Esquadra i als cossos de Bombers, funcionaris i voluntaris per la tasca desenvolupada envers el referèndum.
 

Un grup d’isonencs reunits diumenge davant l’Ajuntament. Foto: Jeannine Abella


Carrer del Referèndum

Durant el ple municipal d’ahir també es va acordar batejar un carrer del nucli d’Isona com a “carrer del Referèndum”. La proposta, presentada pel PDECat i recolzada per Fem Poble, planteja donar nom al que fins ara es coneix com “carrer de la Leo”.
 

COMENTARIS

...
Anònim, 06/10/2017 a les 14:02
+6
-17
Postureo !!!
Tampoc cal fer aquestes actuacions, si s'enteraran del tema.
molt`bé
jordi t, 06/10/2017 a les 16:20
+16
-17
la resta d'ajuntaments fiqueuvos les piles!!!!!!
Amb mol de seny
Jaume magri, 06/10/2017 a les 16:45
+17
-17
Isona un alcalde petit pero mol grant com el nostre pais .visca
autènctic
Anònim, 06/10/2017 a les 17:15
+16
-14
L'admiració que sento pel Constante, forner ,alcalde,president de consell comarcal ,és brutal..la seva sencillesa ,transparència,eponteinat sempre m'han captivat,pero amb aquest gest de coherència i valentia ,sens dubte l'honora i puja el llistó de les persones que més mereixen la meva admiració.
Su nombre ha quedado destrozado
Anònim, 06/10/2017 a les 23:12
+10
-2
Cada vez que salgo al extranjero me llama la atención la publicidad de muchas tiendas diciendo New York, London, Paris, Tokio, Isona, y yo siempre me pregunto ¿por qué Isona la última?
Extraterrestres??
Anònim, 07/10/2017 a les 19:33
+12
-14
Viven ustedes en un mundo irreal. La resolución da pena. A estas alturas (06.10.2017) lo que tendrían que hacer, en mi modesta opinión, es intentar calmar el ambiente y no echar mas gasolina al fuego.
Deberían analizar un poco lo que ha pasado, y quizás se pudieran dar cuenta que a pesar de 35 años de preparación y de adoctrinamiento ( educación, prensa subvencionada, etc , les ha venido muy bien la lengua vernácula para aislar a la plebe, y discriminar de paso cuando ha convenido), y una presión abrumadora a los que no piensan como Vds., el continuo chantaje al estado.... ) los dirigentes a los que seguís, ansiosos de que os lleven a la arcadia feliz, no son más que unos chapuceros (que viven de un sueldo oficial rodeados de pelotas y ajenos al mundo real,) .

Mariano Rajoy y su gobierno, está obligados a cumplir y hacer las leyes, y está siendo mucho más listo que Uds, dejando que se retraten, aplicando con mesura la fuerza, para dejaros hacer el ridículo de forma vergonzosa (El señor Turull p.ej. estaba obsesionado por los tanques en la diagonal,(*) y ya ven como andan las cosas.
Al final el sr. Rajoy tendra que tomar cartas de verdad en el asunto para que no lleguéis a hostias entre Vds ( junts pel Si, Cup....).

Me duele especialmente pensar en la republica, (con sus innumerables inviolables y poder judicial nombrado a dedo realmente también es otra gran chapuza. Podrían haber seguido el procedimiento de Québec y no al filósofo estadounidense Gene Sharp ), avasallando a la llamada mayoría silenciosa.

Siento haberles incomodado, en ningún caso he pretendido faltarles al respeto.

Un Saludo

(*) lo de los tanques llevaba tiempo oyéndolo, siempre me reí de los que me hablaban de ello y omito mi respuesta por respeto a Ud que se ha molestado en leer mi opinión.
Sr.Aranda
Anònim, 07/10/2017 a les 22:00
+12
-10
Se les olvidó de declarar persona non grata al Papa de Roma por no darles la razón.


Molt bé...!
Anònim, 08/10/2017 a les 20:24
+13
-0
Em sembla molt bé que no es puguin gratar mai més... per molt que els hi cogui..
Sr. Aranda
Anònim, 09/10/2017 a les 14:11
+6
-9
Por interés, seguirá subiendo a la Agbs cuando venga S.M. el Rey, la Ministra Cospedal, o por el contrario y como alcalde de Isona y Conca de Allá, lo que hace que pueda ser presidente del Consell del Pallars Jussá renunciará a esa posibilidad.
Que fácil es declarar persona "NON GRATA".
Seguro que si alguna vez al venir a la Conca pasase por Isona, LOS VECINOS, enseguida pondrían a disposición del mismo, desde la mejor comida a la visita al MUSEU DELS DINOSAURIS.
CANSATS DE QUE ENS XUPIN LA SANG
Anònim, 09/10/2017 a les 22:50
+12
-3
El primer cop que vaig anar a Madrid vaig "al.lucinar" veient l'ambient que hi havia, vaig pensar que fa tota aquesta gent de juerga si s'ha de treballar, taules senceres de gent fent l'aperitiu al migdia i ja no t'explico a la nit.

Un temps desprès vaig viatjar a Sevilla, bandes de músics pels carrers, congregacions a les places resant no se el que, bodes amb invitats tots ells amb grans vestits llargs....
Després de tot el que vaig observar vaig arribar a una conclusió: que nosaltres semblavem uns desgraciats, si uns catalans desgraciats, tot i que som gent del que podriem anomenar classe mitja i que no ens falten els diners. A la conclusió que vaig arribar ja us la podeu imaginar, tant en un lloc com un altre HI HA ALGUNA COSA QUE NO CUADRA....I TOTS SABEM EL QUE.