os

Un alcalde occità prohibeix el trànsit d'ossos al seu municipi

Amb la intenció d'obrir el debat de la reintroducció dels óssos al Pirineu

| 11/08/2017 a les 10:16h
Arxivat a: Societat, ós, ós bru, fauna salvatge, França
L'alcalde d'Ustou no vol que els óssos passegin pel seu municipi | Territori
La convivència en un mateix territori entre els ossos, els habitants de pobles del Pirineu i els seus ramats pot arribar a ser un problema de difícil solució. A França, l’alcalde d'Ustou, a la regió de l'Arieja, hi ha posat inventiva i ha decretat un edicte que prohibeix el trànsit d'aquests animals. 

L'ordre considera aquests plantígrads com uns animals "perillosos, inapropiats i incompatibles amb les activitats ramaderes i el turisme" i que la ciutat "ja no pot tolerar la presència il·legal de depredadors introduïts pel govern sense consultar-ho".

Segons l'alcalde, Alain Servat, la mesura és simbòlica i vol obrir el debat de la reintroducció dels óssos als Pirineus. 
 

COMENTARIS

ben fet!
Anònim, 11/08/2017 a les 11:05
+23
-7
com hauria de ser aquí també, però no té pinta que passi
Error títol
Anònim, 11/08/2017 a les 12:21
+0
-0
No es Uston si no Ustou
Molt be
Anònim, 11/08/2017 a les 13:33
+15
-7
Moltes felicitats per aquesta decissio !
I per veure tot el perill q hi ha!
Ja era hora
Anònim, 11/08/2017 a les 13:59
+13
-7
Si ho fa em meu alcalde, encara que se presenti pel pp o ciutadans, té lo meu vot!!!
Rectificació títol
Anònim, 11/08/2017 a les 14:34
+3
-0
Bones, l'ajuntament es diu Ustou no Uston.
Salut
Quina perdua de temps...
Anònim, 11/08/2017 a les 15:27
+7
-13
Faria millor reclamant al govern francés que contracti pastors per vigilar els ramats i regali gossos de protecció als ramaders
OleTu
Anònim, 11/08/2017 a les 16:38
+14
-6
Això he un alcalde amb dos pebrots!! No lo que tenim açi, que només tenen la preocupació en la cadira i el souet.
Visca la França
Marcel Albet Guinart, 11/08/2017 a les 19:55
+6
-3