carreteres

El Govern treballa en un estudi per millorar la connectivitat del Pallars amb Lleida i Barcelona

L'objectiu és definir una agenda, amb el consens del territori, per començar a executar les actuacions més prioritàries

Una de les actuacions que estableix com a necessària és la construcció de la variant de Tremp

| 14/07/2017 a les 12:40h
Arxivat a: Política, Consell Comarcal Pallars Jussà, carreteres, Comiols, infraestructures, variant de Tremp, comunicacions, Consell Comarcal Pallars Sobirà, Territori
Xavier Flores, durant la seva conferència d'aquest divendres a la Cambra de Comerç de Lleida | ACN
El Departament de Territori i Sostenibilitat treballa en la redacció d'un estudi per millorar la connectivitat per carretera dels Pallars amb Lleida i Barcelona, un aspecte llargament reivindicat al territori. El treball analitza i avalua les diferents actuacions que caldria dur a terme en els diferents itineraris amb l'objectiu de poder prioritzar, amb el consens del territori, aquelles que en funció del seu cost comportin un major benefici social.

La voluntat del Govern passa per poder enllestir l'estudi durant aquest any per tal de definir l'agenda d'actuacions més prioritàries a dur a terme i començar-les a implementar. Així ho ha explicat el director general d'Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, en el marc d'una conferència organitzada pel Cercle d'Infraestructures i que s'ha celebrat a la Cambra de Comerç de Lleida.

Flores ha afegit que, un cop finalitzat, l'estudi haurà de permetre prioritzar, tenint en compte aspectes com ara la comoditat, la funcionalitat, el cost i el temps que permetria estalviar, aquelles actuacions més necessàries i establir una agenda d'actuacions per tal d'anar-les implementant en funció de la disponibilitat pressupostària.
 

Un instant de la conferència del director general d'Infraestructures de Mobilitat. Foto: ACN


"El que hem volgut és focalitzar les diferents actuacions necessàries en cadascun dels itineraris possibles i posar en valor el que poden arribar a aportar", ha afirmat Flores. Tot i això, el fet que s'acabi prioritzant unes o altres actuacions "no vol dir que se'n descartin altres sinó que es puguin deixar per més endavant" ja que "estem en un moment en què els recursos públics són escassos i, per això, amb aquesta priorització busquem obtenir des del primer moment el màxim benefici". 

Per posar un exemple, Flores ha explicat que per anar dels Pallars a Barcelona existeixen fins a sis itineraris possibles per carretera, ja que, entre altres, es pot passar per Àger, pel Doll, per Artesa de Segre o Ponts. El director general d'Infraestructures de Mobilitat ha citat també el projecte de la variant de Tremp, "una actuació que comparteixen tots els itineraris i que, per tant, segur que caldrà aborda-la en l'agenda final".
 

Pla mig del director general d'Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores. Foto: ACN


Port de Comiols

Pel que fa a la millora del pas pel port del Comiols, l'estudi analitza dues alternatives possibles. Per una banda el gran túnel, que tindria una longitud de 5,9 quilòmetres i que suposaria una inversió d'uns 300 milions d'euros. L'altra opció passaria pel condicionament del traçat actual des de Folquer i per la construcció d'un fals túnel per creuar el coll, podent circular a una velocitat d'entre 80 i 90 km/hora en tot el traçat del port. Aquesta alternativa, per a la qual existeix un projecte constructiu, tindria un cost d'uns 182 milions d'euros i comportaria trigar només uns dos minuts més en relació amb l'altra. 

Actualment, el traçat per creuar el coll de Comiols és de 29,4 quilòmetres, mentre amb l'opció del gran túnel passaria a ser de 25,3 quilòmetres i amb la segona opció, de 27,8 quilòmetres. "Actuar a Comiols és necessari però el túnel potser no és la gran solució perquè la orografia no ajuda", ha sentenciat Xavier Flores.
 

COMENTARIS

Variants
Anònim, 14/07/2017 a les 13:27
+15
-0
La variant de Pobla hauria de venir al radere de la de Tremp.
El stop quan hi ha molt trànsit es colapse.
I si li sumem els cotxes en doble fila...
Aires nous
Anònim, 14/07/2017 a les 14:06
+13
-4
La mitjana d'edat és espectacular
Comiols
Anònim, 14/07/2017 a les 19:24
+17
-5
Fa dècades que es parla de Comiols per atançar els Pallars a Barcelona. Van sortint projectes, estudis... i siempre el més calent a l'aiguera. Quan l'Administració té diners, no hi ha voluntat de fer-ho. I quan hi ha estudis, no hi ha diners. A veure quan arribarà el dia que ens faran cas als pallaresos
Anem malament
Anònim, 15/07/2017 a les 00:49
+8
-1
Si una de les actuacions que estableix com a mes importants és la variant de Tremp, anem malament!!
Oficina Jove Pallars Jussà
Anònim, 15/07/2017 a les 17:15
+17
-0
El mes jove Tarrat !!!
comiols
Anònim, 15/07/2017 a les 22:34
+5
-2
Si si la de Tremp primer, així no cal entrar.hi...
Anem be.
Anònim, 16/07/2017 a les 19:38
+4
-1
Totes aguestes reunions tinen el mateig objetiu: "pallaresos aneuvos fen a la idea que de tunel a Comiols, res de res".
Feu algo Senyors quel el Pallars es mort (que no on doneu conte? )
Anònim, 16/07/2017 a les 19:46
+6
-0
Si es vol atansar el Pallars a Barcelona, no en falta tantes dereunions.
Es comensa fen la varian a Agramunt, a continuacio a Artesa, solucio a Comiols i anar puyant .
Que es aixo de comensar per la varian de Tremp? Ja hi arrivarem, pero segiu un ordre i aneu per feina que ja es hora.
Borrell...
Anònim, 17/07/2017 a les 09:34
+7
-1
Massa gent i pocs calers al departament que ho hauria de gestionar. La Gene no sha cregut mai el pirineu i no tenim cap pallarés als llocs de decisió...
submissió
Anònim, 17/07/2017 a les 11:46
+8
-1
Recursos públics escassos, malament comencem. Eleccions a la vista, ara toca fer volar coloms. Advertiment als pallaresos: res de res, ni variant , ni túnels..., saben molt bé que els polítics del país són dòcils, submissos, fidels, saben que no els crearan problemas, en definitiva poden estar tranquils a Barcelona, no se'ls farà cap demanda i així seguirem cent anys més. Una pena, pobre Pallars!!!!!!
Bravo
Anònim, 17/07/2017 a les 15:25
+5
-1
Molt d'acord amb l'ultim comentari 11:46. Com l'has clavat!!!
Obriu els ulls
Anònim, 17/07/2017 a les 15:38
+6
-1
Si aquella taula ha de solucionar alguna cosa, anem arranjats!!! Volem la independència de Catalunya i després haurem de demanar la del pallars a tenor de les inversions que es fan a les comarques de muntanya i la manca al pallars. Aquí ens han pres el número, es pensen que subvencionant les estacions d'esquí fan l'esforç del segle i que ja en tenim prou, doncs a mi no m'enganyeu, cal un model nou seguit d'un pla estratègic de les comarques de muntanya i el més important aplicar-lo. En fi, mala tela al teler, reunions que no serveixen per res, reivindicacions a salau que tampoc serveixen per res, arreglar 4 camins que cada vegada estan pitjor, societat tancada que ja els hi va bé als 4 de sempre i un monocultiu molt perillós amb el turisme i una mica de sector primari Tremp i conca. Això és el que tenim bàsicament si ho voleu veure, una molt bona segona residència i una molt mala de primera.
gent valenta
Anònim, 17/07/2017 a les 17:31
+6
-1
Reunions i mes reunions una manera dels polítics de fer propaganda sense concretar res, aixi portem anys maregan la perdiu," com diuen al Pallars", sense veure cap futur de res, fore ja hora de tindre algun polític amb collons i ganes de treballar pel Pallars
Mes de lo mateix.
Anònim, 18/07/2017 a les 08:41
+3
-0
Molt d'acord amb el Sr. Borrell. Demano un monument per ell.
Sobre lo altre, com sempre, molt bla bla bla, reunions, dinars, congressos... però només paraules vuides.
Suposo, que en les properes eleccions, algún politic ens el tornará a prometre. I molts, ens ho tornarem a creure.