Falles

Cultura, festa i tradició se citen aquest cap de setmana a la Pobla

Les falles de la Pobla inicien la temporada de la festa reconeguda Patrimoni de la Humanitat per la Unesco

| 15/06/2017 a les 11:44h
Arxivat a: Cultura, Fira Promopallars, falles, falles de La Pobla de Segur, Patrimoni Cultural Immaterial, fallaires, fires
Uns 160 fallaires participaran al descens des de la muntanya de Santa Magdalena | Guin Macaya
Cap de setmana de gala per la Pobla de Segur, que viurà la tradicional baixada dels fallaires i les pubilles. La cita coincidirà amb la 51a edició de la Fira multisectorial en que hi participaran més de 60 expositors. La regidoria de Promoció Econòmica de l'Ajuntament, Noemí Nus, ha explicat a Pallars Digital que l'associació de fallaires i pubilles i el consistori "han sumat esforços" perquè la població visqui "un cap de setmana de tradicions, festa i cultura".

El director de Serveis Territorials del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Ferran de Noguera, serà l'encarregat d'inaugurar la fira. A banda de la demostració d'oficis artesanals, la programació recull propostes d'activitats infantils, musicals i gastronòmiques, com el tast d'oli de diferents productors pallaresos. 

Una de les novetats de la fira d'aquest any és el concurs d'aparadors fallaires. Fins a 11 negocis de la població han decorat el seu aparador per "fer una mica de caliu" quinze dies abans de la festa. El premi s'entregarà el diumenge al migdia, juntament amb el guanyador del concurs fotogràfic d'Instagram, les participacions del qual estaran recollides a l'etiqueta #itufalles.

El plat fort del cap de setmana arribarà a les deu de la nit, quan més de 160 fallaires iniciaran la baixada. Un descens que es veurà millor després de les tasques de neteja de la muntanya de Santa Magdalena. Les seves respectives parelles estaran esperant-los al peu del camí per iniciar, junts, la marxa fins a la plaça de la Pedrera, on s'encendrà un gran foguera. La música del grup de versions Hey Pachucos amenitzarà la nit.

La de la Pobla de Segur és la primera baixada de falles de la temporada. Entre el juny i el juliol seran moltes les poblacions que celebraran la festa de les falles, reconeguda Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco. Per aquest motiu, els fallaires de la Pobla han organitzat per divendres un acte que simbolitzi l'arrencada de la temporada i en el que hi participaran fallaires de les poblacions veïnes. 
 

Consulta el programa d'actes de la fira i de les falles de la Pobla

COMENTARIS

les falles no baixen de Santa Magdalena
Anònim, 15/06/2017 a les 15:29
+16
-10
No cal que intenteu veure la baixada de 160 falles per Santa Magdalena. Ja fa anys que es baixa sense foc !. Les falles s'encenen al arribar a La Pobla.... Quina llàstima. Seria molt més autèntica la Festa
Iguals
Anònim, 15/06/2017 a les 20:06
+19
-7
Es una pena que siguin de les poques falles que no poden baixar les dones... Esperem que arribi la igualtat en tot algun dia!
Això no són falles
Anònim, 15/06/2017 a les 20:12
+22
-7
Aquesta festa no té res a veure amb les Falles autèntiques. Pregunteu a la gent d'Isil i de la vall de Boí i veureu les respostes......
Fallaire
Anònim, 15/06/2017 a les 22:13
+7
-14
Aquests 3 comentaris anteriors semblen de la mateixa persona, dolguda per alguna cosa. Deixa tranquiles les falles de La Pobla i disfruta de la vida, que són 4 dies colega!
Falles
Josep (bomber), 16/06/2017 a les 06:21
+5
-2
Es ben veritat, la vida son dis dies i pasen volant. A disfrutar de la festa amb salud.
Que no vas a popar?
Fallaire popador, 16/06/2017 a les 09:08
+2
-12
La veritat es que si que es baixen les falles enceses desde dalt desde fa uns quants anys. No les 160 pero si una bona colla. (Seria massa perillos baixarles totes) i en quant a que no son autentiques ves. Es una tradicio on l'home te el seu paper i la dona el seu. No crec que sigui tan dificil entendre. Mai sentiras a cap dona de la pobla queixarse per no poder baixar falla.
D'acord
Eulàlia Rosa, 16/06/2017 a les 09:25
+1
-3
D'acord amb el tema de la vida i els 4 dies...o 2, però, quin motiu hi ha per no poder-se fer? Jo les he vist baixar el tram que feu i és molt maco i emotiu. Desconeixia que no es fes el recorregut sencer.
Si em dieu que és per perill d'incendi (la darrera resposta és d'un bomber), nois...endavant en seguir-ho fent el tros que feu. Res a dir.

Bona festa!!!!
a fallaire popador
Anònim, 17/06/2017 a les 10:02
+9
-1
Lo de que mai sentiras a cap dona queixar-se? No ets de Pobla veritat? Crec que es podria deixar baixar les dones que vulguessin amb falla i tots els fallaires desaparellats que anessin davant de tot o darrere, o fins i tot entre les dos fileres i la festa seria igual de maca. No hem d'oblidar que no es tradicio de centenars d'anys com a altres llocs, sino que fa pocs anys a 4 se'ls hi va ocorrer fer aquesta festa a Pobla, a mida com els hi va semblar, agafant coses d'un lloc i coses d'un altre.
Fallaire
Anònim, 19/06/2017 a les 02:24
+1
-5
T'asseguro que totes les dones que han probat d'aixecar una falla, han sortit amb poques ganes de baixar-la. Precisament és del tot menys còmode. La tradició és la tradició, la festa és maca com és i si tants anys fa que es fa així, és perque a la gent de pobla, els hi agrada. Crec jo que la festa és maca com és i així ha de seguir.
Tradicio?
Anònim, 19/06/2017 a les 21:56
+3
-0
Tradició? Mai ia hagut tradició de falles a la Pobla. Us va donar per fer la festa fa uns anys i vau agafar el que mes us agradave de cada poble. Tradició son les falles de la vall de boi o del sobira, que per cert, han acabat deixan baixa noies.