porta a porta

​Tomben la pujada de la taxa d'escombraries a l'equip de govern del Consell del Sobirà

El conseller Albert Vilardell (CiU) vota en contra de l'increment "per responsabilitat", mentre que un altre conseller de l'equip de govern, Ferran Lloret, s'absté

L'oposició no està d'acord amb una pujada lineal però s'ha mostrat favorable a consensuar aquest augment

El president, Carles Isús, ha dit que l'increment s'ha de madurar d'aquí a finals d'any

| 16/06/2017 a les 09:47h
Arxivat a: Política, ple, Consell Comarcal Pallars Sobirà, porta a porta, residus, ple extraordinari
Imatge del ple comarcal extraordinari celebrat aquest dijous a Sort | ACN
L'equip de govern del Consell Comarcal del Pallars Sobirà (CiU) no ha pogut aprovar la pujada prevista del 9,64% lineal de la taxa d'escombraries durant el ple extraordinari celebrat aquest dijous al vespre a Sort. Un dels consellers convergents, Albert Vilardell, ha votat en contra d'aquest augment del 9,64% lineal, assegurant que ho ha fet "per responsabilitat", i un segon conseller de l'equip de govern, Ferran Lloret, s'ha abstingut.

La resta dels set membres de l'equip de govern han votat a favor de la modificació de la taxa, un nombre insuficient, ja que s'hi ha oposat un grup de nou consellers format pels tres membres d'Esquerra que van assistir al ple, els tres de Fem Municipi, el de la CUP, el de Progrés Municipal i el propi Vilardell. La votació, doncs, ha quedat amb 7 vots a favor, 9 en contra i una abstenció.

Tot i reconèixer que l'augment s'ha de dur a terme, Ramon Villuendas (ERC) ha explicat que no està d'acord amb la forma i ha dit que la modificació de la taxa d'escombraries "mereix una ordenança estudiada". El cap de l'oposició s'ha mostrat partidari de bonificar la gent que fa bé el servei porta a porta i ha assegurat que la votació en contra d'ahir "és el millor que ha pogut passar", ja que creu que a la llarga es podrà millorar aquesta ordenança.

El president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, Carles Isús, ha lamentat no haver pogut aprovar la taxa i ha dit que maduraran millor com es fa aquest augment d'aquí a finals d'any, que és la data límit per aprovar-la. El president confia en què les paraules de l'oposició siguin pel bé de la comarca i no es tracti d'actuacions pensant en treure rèdits polítics.

Isús ha argumentat que la mitjana de l'impost de les escombraries a Catalunya es situa en uns 116 euros i que la comarca del Pallars Sobirà es troba 22 euros per sota aquesta xifra. El president comarcal ha justificat l'augment proposat per garantir que el servei de recollida porta a porta tiri endavant.
 

COMENTARIS

ole tuu!
Anònim, 16/06/2017 a les 10:07
Interessant
+60
-0
Si senyor, el contrari es enganyar a la gent
jajajaja
Anònim, 16/06/2017 a les 10:22
+8
-0
pos eso, jajaja
Coherència
Anònim, 16/06/2017 a les 11:29
+44
-1
Moltes felicitats Albert. Ets una persona coherent, en un context on costa molt tirar els negocis endavant i els autònoms han de fer filigranes per arribar a final de mes no és de rebut pujar una taxa d'aquesta manera. Hi ha d'altres maneres de fer sostenible aquest nou sistema de recollida com pot ser retallar la despesa optimitzant molt més el servei
el vaixell s'enfonsa
lluert, 16/06/2017 a les 12:23
Interessant
+52
-1
La crisi i la divisió entre les famílies convergents davant els reptes de futur, tenint a dins gent tan diversa fan del PDCAT un gaspatxo de difícil digestió.

Sóc del PDCAT i ahir vam fer pena demostrant que no hi ha cap disciplina de partit. Això no ho arregla ni Germà Gordó.
Negre
Anònim, 16/06/2017 a les 12:49
+43
-3
Convergència sempre se'n sortia de tot perque hi havia un ideari al darrera. ara han renunciat a la feina de molts anys i treient-se de la màniga un invent: pdecat, que també té un ideari, però ara molt diferent, continuar al poder al preu que sigui. Mal pronòstic pel pacient!
Sí senyor!!!
Anònim, 16/06/2017 a les 12:54
+41
-1
Albert +1
CIU 0
Disciplina de partit
Anònim, 16/06/2017 a les 13:23
+37
-2
A veure el que triguen a fer passar l'ovella cap al corral: 3...2..1...TOP!!!
Rectificació
Anònim, 16/06/2017 a les 13:40
+32
-1
Com a veina de Soriguera que soc, no em pensava que votaries en contra dels teus i això t'honora. A les darreres eleccions no et vaig votar i a les altres si. I vull dir públicament que em vaig equivocar
Valent
Anònim, 16/06/2017 a les 14:44
+37
-1
Molt be Albert, no ens fallis, confiem amb tu
Sobre l'aprovació dels comentaris
Pallars Digital, 16/06/2017 a les 15:16
+7
-0
Recordem als lectors que tots els comentaris passen un filtre i que ens reservem el dret a no publicar aquells que contenen faltes de respecte, acusacions directes, insults, ofenses o expressions que puguin ferir sensibilitats. Recordem també que tenim disponible la secció "Dis la teva!", on els lectors es poden expressar lliurement prèvia identificació. Salutacions.
Anem a lo facil
Anònim, 16/06/2017 a les 16:44
+28
-0
Una pujada linial? Que pagui qui pitjor ho faci, si no incentiven amb descomptes als que reciclen bé malament ho feu. No cal inventar res, ja està inventat i de diverses maneres
pdecat=pp catala
Anònim, 16/06/2017 a les 18:47
+37
-2
Encara esperem algo de PdeCat?? Sol veure que es van abstenir en la mocio de censura a Rajoy ja ho diu tot!
Sempre surt a pagar
Anònim, 16/06/2017 a les 19:41
+11
-0
Els que ens van vendre la moto del porta a porta ens van dir que amb aquest sistema, a més d'un benefici mediambiental, les administracions s'estalviarien un munt de diners que no haurien de pagar als abocadors i que això es reinvertiria en beneficis per a la població en general.
Hi ha alguna cosa que no em quadra, si segons els estudis ara reciclem molt millor que abans i es no llencen tantes tones sense control als abocadors com es que hem de pagar més impostos si el que haurien de fer és baixar-los? Potser és que l'invent no era tot lo bo que ens volien fer creure o potser hi ha gat amagat.
Al final, es faci el que es faci, els plats trencats sempre els hem de pagar els mateixos
Topami
Benito MM, 17/06/2017 a les 12:13
+28
-1
La taxa puiarà perquè el sistema és deficitare de collons, si se hi pose l'amortització de la inversió parlem de un quart de milió d'euros a l'any. Insoportable per qualsevol administració. Abans de tres anys privatitzat i jo content.
Robatori
Anònim, 17/06/2017 a les 22:56
+30
-0
Potser tambè podrien retallar el sou dels politics, anys enrera no en hi havia tants cobrant i funcionava igual o millor. Sense tanta malversacio de diners publics potser no caldria l'increment de la taxa.
Felicitats Albert. Primer la gent i no el partit. Un exemple
Desori
Anònim, 18/06/2017 a les 02:40
+21
-0
Moltes felicitats Albert, ets una persona que has pensat primer en la gent i no en el partit. A més, qui ho proposa tampoc és del teu partit, per tant, reitero les felicitacions i continua votant segons et dicti la consciència. Si tothom actués així, el pallars sobirà caminaria millor cap a un futur que de moment no es vislumbra
Sifó tapat
Anònim, 18/06/2017 a les 02:45
+16
-0
Un conseller en contra i un altre s'abstè? Sembla ser que no preparem bé les reunions!!!! o potser seria el moment de presentar una moció de censura? està clar que aquest govern ja no té idees ni sap cap on ha de tirar
Al loro!!!
Anònim, 18/06/2017 a les 11:41
+21
-0
Ara han generat un debat (que es el que volien en el fons) per vendre la següent moto: o pugem taxes (perque el sistema no és sostenible i bla bla bla) o s'ha de privatitzar/ externalitar el servei (amb un gran discurs de país que d'això si en sabem, tot anunciant que es quedaran tota la plantilla i que els llocs de treball estan assegurats).
I jo dic, si a una empresa privada suposadament li sortirien els números, no som capaços de fer-ho rendible com a societat? Si la resposta es no, agafeu les maletes i cap a casa.
Privatització
Anònim, 18/06/2017 a les 13:49
+21
-0
El que ha fet aquest conseller de trencar la disciplina de vot si ell no hi estava d'acord demostra la integritat del mateix, no oblidem però que la votació hagués tirat igualment endavant de no ser per un altre conseller del pdecat que es va abstenir, per tant són dues les persones que no s'han prestat a aquesta puja de preus, prèvia a la privatització.
Felicitats als dos per la coherència i de pas missatge a l'equip de govern
Cues de pansa
Anònim, 18/06/2017 a les 14:33
+23
-0
Amb el 3% de comissions no caldria pujar impostos. Demagògia? Doncs si, la mateixa que feu vosaltres explicant perque s'ha de pujar un servei públic quan ens vau dir tot el contrari
No a la pujada
Anònim, 19/06/2017 a les 00:14
+8
-9
Si la pugen basura a les cunetes com a protesta, i ja les tornaran a baixar ja
Compensar
Anònim, 19/06/2017 a les 00:18
+20
-0
Jo els hi diria que si la pugen com a altres puestos que tinguem tambe el servei com els altres, transport públic a sota casa, serveis medics en condicions a l'estiu, pediatra...i aleshores quan ho tinguem, ja les podeu pujar
Nomelotokes
Anònim, 19/06/2017 a les 00:29
+23
-0
Ens diuen que si reciclem i fem l'esforç es congelarà taxa i probablement es pot baixar, ho fem i com a premi pujada de taxa. I consti que m'encanta el porta a porta si es fa ben fet, a mi m'ho han solucionat i estic content, pero tocar el preu no, perque la feina de triar la fem nosaltres
Cascos
Anònim, 19/06/2017 a les 15:08
+16
-0
m'hi jugo tres pèsols a que s'apujará, en la intimitat ja fa molts dies que ho diuen i farant servir la majoria, nomes ens volen a les eleccions perque els votem, es asin de trist
Ineficients
Anònim, 19/06/2017 a les 22:24
+16
-0
Nomes cal mirar qui gestiona el consell i la trajectoria professional (expresident, president actual i vicepresidents).
La llastima, que es el que va triar el poble amb els vots. Un altre cop ho haurem de fer millor.
Ralet ralet
Anònim, 20/06/2017 a les 15:34
+5
-5
M'ho sembla a mi o tenim un presi molt guapo? al jussà que n'aprenguin!!!
PER EXEMPLE
BAIXAR SOUS DELS MEMBRES DEL CONSELL, 21/06/2017 a les 07:01
+23
-0
BAIXAR I SUPRIMIR ALGUNES DIETES, SOUS DE REPRESENTANTS DEL CONSELLS I BAIXAR SOUS DELS TECNICS DEL CONSELL AIXÍ ABARATIRIEM COSTOS. QUI COBRA D´ALCALDE NO CAL QUE COBRI PLENS NI HISTORIES, ELS TECNICS ESTANT COBRANT MOLT PER SOBRE DE LA SEVA RENTABILITAT SEGUR. A PASSAR PER L´ARO TOTS.- AIXEQUES LA CATIFA I ET SURT UN TREBALLADOR DEL CONSELL. VENGA YA HOMEE
Porteu mal cami
Anònim, 21/06/2017 a les 11:23
+16
-0
Al consell poden retallar molts gastos, sempre veus cotxes amunt i avall amb cares noves que no saps que fan. A altres consells han ajustat plantilles i a n'aquest cada dia mes gent, mes politics cobrant i tot aixo sha de pagar, que facin pla de sanejament com altres consells han fet i no pujar impostos. El pallars sobira esta tocat de mort, ja fa dies que ho vec, mes cases tancades i aneu pujant impostos que vos ho trobareu
Rck
Anònim, 22/06/2017 a les 12:52
+10
-0
No entenc una pujada de preus, igual que les contribucions. Sempre pagar els mateixos i sempre els mateixos a xupar de la mamella
El final de la riera
Anònim, 22/06/2017 a les 21:39
+7
-0
Si la pujada de les basures serveix per pagar la carretera de Montenartró, endavant, que fa molta falta.
Un de lleida