Mont-rebei

La reserva prèvia de Mont-rebei no soluciona la massificació de visitants

Prop de 2.000 persones han visitat, cada dia, el congost durant la Setmana Santa

ENQUESTA: Creus que la reserva prèvia acabarà amb la massificació de Mont-rebei?

| 19/04/2017 a les 09:49h
Arxivat a: Economia i turisme, turisme, seguretat, Mont-Rebei, Ajuntament de Sant Esteve de la Sarga, accessos, massificació
Fins a 200 cotxes van aparcar al lateral de la carretera d'accés a Mont-rebei | Jordi Navarra
La Fundació Catalunya-La Pedrera, que gestiona l'aparcament al Congost de Mont-rebei, ha iniciat durant la Setmana Santa el nou sistema de reserva prèvia. Prop de 2.000 persones han visitat, cada dia, el congost durant aquesta setmana. L'aparcament de la Masieta, que té un aforament de 150 places, s'ha omplert cada dia, i ha provocat que els turistes que arribaven més tard aparquessin al costat de la carretera. Segons l'alcalde de Sant Esteve de la Sarga, Jordi Navarra, el Divendres Sant hi havia fins a 200 cotxes estacionats als laterals de la via. 

Navarra ha reconegut a Pallars Digital que "cal continuar treballant per trobar una solució a la massificació. El nou sistema d'aparcament és un experiment i ara s'ha de perfilar". En aquest sentit, l'alcalde ha assegurat que les enquestes que omplen els usuaris els permetrà conèixer el seu comportament dins el congost i així comprovar si cal ampliar les places d'aparcament. Dins de l'aparcament de la Masieta no estarà permesa l'acampada i pernoctació i amb aquest objectiu es prohibeix l'entrada d'autocaravanes.

La Fundació Catalunya-La Pedrera protegeix el Congost de Mont-rebei des de l'any 1999, quan el va adquirir per incorporar-lo a la seva Xarxa d'Espais Natura amb l'objectiu de conservar el seu patrimoni natural i preservar-lo per a futures generacions. L'any 2016 va posar en funcionament el punt d'informació al visitant de la Masieta situat al km 8 de la carretera del Pont de Montanyana a Sant Esteve de la Sarga. Aquest punt d'informació és important no només pels serveis que presta als visitants sinó també per la sostenibilitat econòmica de l'Espai que ha d'anar tendint a l'autofinançament.

 ENQUESTA: Creus que la reserva prèvia acabarà amb la massificació de Mont-rebei?
 

COMENTARIS

La sol.lució....
Anònim, 19/04/2017 a les 11:51
+14
-0
Es prendre mesures des de l'administració perque el turisme i les vacances es reparteixin durant tot l'any.
Els que en vivim treballarem més, donarem millor servei i a millor preu, els recursos turístics estaran menys col.lapsats, més nets, en un estat més natural i menys massificats, i els visitants millor atesos, veuran el "pais real" i repetiran mes sovint.
A veure si ho fem entendre..
Premi Nobel a la solucio
Anònim, 19/04/2017 a les 13:33
+1
-14
Si totes les solucions son com l'apuntador en l'anterior comentari, estem bé. Repartim a sorts les vacances anuals i que es fotin els que els hi toquin els pitjors dies. En fi........
Ganes de fer les coses
Anònim, 19/04/2017 a les 15:46
+5
-7
Tantes super reunions anunciades a bombo i platillo per els politics de sempre, donant super solucions .....i cap d'ells va preveure que tot aixo passaria?? Que el incivisme d'alguns aparcant malament i fent nosa i l'ocupació de la carretera de cotxes estacionats a banda i bandapodria passar?....Quines poques ganes de ficar solucions fermes des de Consell Conarcal els municipis afectats al problema de la massificació ja no del Congots en sí,si no de la carretera que hi dona acces tant des de la C- 1311 com des de Sant Esteve de la Sarga (per cert tot aquest tram esta fet una puta merda...no se si els politcs van parlar també de l'estat lamentable de la carretera a les super reunions anunciadesa bombo i platillo) no es pot jugar a quedar be amb tots i no fer res persolucionar els problemes ... si algun cop ha de passar els serveis d'emergencia o simplement un vei amb el tractor i el remolc i no poden passar que farem?
Tant costa senyalitzar la carretera amb tramps on e es pugui aparcar i on no i sobre tot que després es facin cumplir les normes a tots i ficar una mica d'ordre a el desgavell en que s'ha transformat aquell punt del Pallars Jussà molts cops oblidat per quedar luny de tot
Que us esperaveu?
Anònim, 19/04/2017 a les 17:01
+7
-1
Us pensaveu que la gent si troba el parquing ple marxarà després d'arribar fins allà? De fet ja hi ha gent que ho fa al veure el preu abusiu del parking...
A la noticia de l'acord per millorar l'accés ja vaig escriureu-ho i hi tornaré: els forasters aparcaran per les voreres de la carretera d'accés...i qui seran els perjudicats? com sempre la gent que som i vivim allà!
Falta de realitat
Anònim, 19/04/2017 a les 18:01
+5
-1
Ja, ja, ja. Perdoneu però he de riure per no plorar... On viuen els polítics, els dirigents? Algu sap com funciona la societat actual? O es que tenir una visió petita de la situació (mirar-se només el melic!) sense pensar en el món en que viu la resta que no és de la zona/municipi ja està el problema solucionat. Mirar cap a l'altre costat no soluciona res. Pedaços que ni com a això funcionen.... Bla, bla, bla, bla, i ens anirem posant medalles !
Diners
Anònim, 19/04/2017 a les 20:44
+4
-0
I el de la fundació la predrera?Són els únics que en treuen benefici,podríen pensar més en els altres i no tant en ells.
Hi ha gent que treu profit de la situació:
Anònim, 20/04/2017 a les 10:29
+4
-0
Perque resulta que si aparques als laterals de la carretera i prou lluny del pàrquing de la Massieta, hi ha una furgo (no se si legal o no....) que per 2 euros t'apropa fins allà per no tinguis que caminar tant. Ole tu!!
Solució a la massificació...
Anònim, 20/04/2017 a les 16:17
+1
-2
M’agradaria molt poder gaudir de la platja i la muntanya de dilluns a divendres, quan no hi ha problemes per aparcar, ni de multituds……. Però tinc la sort de ser una assalariada que treballa tots els dies laborables i que només espero el cap de setmana per fer el que m’agrada, senderisme i natura.
Per fer-ho més complicat, el meu vehicle és una autocaravana. Gran problema a l’hora d’aparcar i ja no diguem per dormir….