setmana santa

L'ocupació turística frega el 100% en els establiments del Pirineu

El bon temps que en general ha fet aquesta Setmana Santa ha contribuït a un bon comportament turístic

| 18/04/2017 a les 08:40h
Arxivat a: Economia i turisme, Patronat de Turisme, turisme, turisme actiu, turisme rural, hoteleria, hotels, ocupació turística, Setmana Santa, Diputació de Lleida
La Mostra de Formatges Artesans de Sort va ser un dels atractius de la Setmana Santa | ACN
Uns 80.000 turistes han visitat les comarques de la demarcació de Lleida aquesta Setmana Santa, entre el dissabte 8 d'abril i aquest Dilluns de Pasqua, i han efectuat unes 200.000 pernoctacions en establiments turístics de la demarcació, sense comptar les segones residències, segons el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida.

Entre Dijous Sant i Dilluns de Pasqua els establiments situats al Pirineu han assolit una ocupació mitjana del 95%, arribant a la plena ocupació en el cas del turisme rural i en bungalous, mentre l'ocupació va ser inferior en els dies previs.

El grau d'ocupació turística a la demarcació s'ha situat uns cinc punts per sobre de les xifres de l'any 2016 per les mateixes dates, que ja van ser les millors dels darrers sis anys, quan es van tancar amb una mitjana d'ocupació que es va situar entre el 90 i el 95%. Des del Patronat de Turisme fan un balanç "molt positiu" de l'ocupació turística de Setmana Santa, que suposa una xifra de negoci superior als 35 milions d'euros, segons les estimacions de l'organisme.
 

Excursionistes fent cua per agafar un taxi a la parada del Parc Nacional d'Espot Foto: ACN


El fet que la Setmana Santa d'enguany ha vingut més tard en el calendari ha propiciat una major diversificació d'activitats en el conjunt del territori, amb la neu com una de les activitats protagonistes, però també amb una major contractació d'activitats de turisme actiu i esports d'aventura, senderisme i BTT, com també la pesca que ha comptat amb un elevant nombre de pescadors i també s'han incrementat les sortides a la natura, les visites culturals i la mateixa gastronomia.

El bon temps que en temes generals ha fet aquesta Setmana Santa també ha contribuït a aquest bon comportament turístic, segons destaquen des del Patronat de Turisme.
 

COMENTARIS

Blanc i negre
Anònim, 18/04/2017 a les 11:04
+19
-0
Algú ho haurà de plantejar algún dia, caldrà debatre-ho , aprofundir en el tema i sobre tot cercar la igualtat de condicions.
Al Pallars Sobirà aquests dies s´ha vist moltíssima gent, bona afluència de gent. Però... algú s´ha preguntat on estaries allotjades aquestes persones?. Molts d´aquests visitants són nascuts al Pallars amb families que viuen o no a la zona, altres amb Campings (bungalows legals o no), apartaments turístics (legals o no) cases rurals (petits complexes turístics legals o no) i en hotels , hostals principalment. I no és collita pròpia, tothom sap que hi ha establiments d´aquests que no cobren amb tarjeta, que no cobren taxa turística, etc etc...
Dissabte dia 15 bona part dels hotels de la Comarca tenien disponibilitat. D´aquesta realitat es dedueix que els hotels estant perdent capacitat de negoci en relació a la resta d´allotjaments.
Per contra l´Administració ha de reconèixer que qui genera major part de contractes que es fan a la zona és sens dubte el sector hosteler, que qui paga major part d´impostos és el sector hosteler. Vull dir amb això que l´hosteleria està sens dubte una mica tocada, i que té que lluitar en contra de tota aquesta competència deslleal que ningú controla, que tothom coneix, en detriment dels seus preus . Competència Sí però amb igualtat de condiciions tant laborals, fiscals, com administratives.
Turisme
Anònim, 18/04/2017 a les 11:20
+8
-4
Cal un impost turístic que es quedi al territori i serveixi per millorar les infrastructures malmeses i serveixi de promoció de l'alt pirineu. Cal fer un consorci público i sobretot privat per vetllar que tot això es materialitzi, penseu que de fora no ens faran res
hosteleria tocada?
Anònim, 18/04/2017 a les 12:28
+11
-10
He estat tota la setmana entre el jussà i el sobirà, bàsicament a la Pobla de Segur, Tremp i Esterri, i només he vist que turistes o gent del país buscant un lloc per dinar, sopar,... i en la majoria dels llocs es topaven amb: "ja ho tenim ple", "no ens queda res" o les millors: "heu vist quina hora és? són les tres passades!!, ja tanquem cuina",o "avui no fem sopars"!! ..... potser si que aviat no caldrà pensar en impostos turístics ni dinamització del turisme, perquè nosaltres mateixos mos ho estem carregant!
Gran part de turisme marxa desencantat, i jo mateix si vaig a un lloc on no s'hem "tracta" bé, doncs ni tornaré ni aconsellaré a ningú que hi vagi.

Salut i fem tots una petita reflexió!
Quins dies falten restaurants?
Anònim, 18/04/2017 a les 13:25
+10
-1
Eñ que no es pot permetre es que hi hagi una sobre-oferta fora de control com la que hi ha al Pallars Sobirà. El Dissabte i el Divendres haguéssin fet falta molts més restaurants sens dubte, i perque no es munten més, t' ho has plantejat? Per altra banda els Hotels i restaurants de la comarca fan tot el que piden per donar cobertura als seus clients. Hi ha una realitat que camina per sota i que desfigura tot el paissatge turístic i que cal perseguir.
Per "Quins dies falten restaurants?"
Anònim, 18/04/2017 a les 13:50
+10
-6
No falten restaurants, falten més ganes de treballar en alguns restaurants, afortunadament no en tots!! I aquesta és la realitat que camina per sota, lo fàcil és "plorar" i dir que "hi ha una realitat que camina per sota i que desfigura tot el paissatge turístic" t'has plantejat fer alguna cosa?
Apartamentístic
Anònim, 18/04/2017 a les 15:14
+19
-0
Obres una finestra en via pública i l'arquitecte municipal no dorm de tota la nit fins que et fa el requeriment perque la tanquis. Els cámpings foten bungalows a tutti plein sense cap permís, fent competència deslleial als habitatges d'ús turístic i aquí haya paz y gloria. Aquest diferent raser a l'hora de medir perque uns son els tot poderosos i els altres som 4 i malavinguts no hauria de ser. Però com deia l'avi, qui té padrins es bateja!
Quins impostos paguen els bungalows???
Taxa turistica
Anònim, 18/04/2017 a les 15:25
+12
-2
L' impost és la raxa turística que no tithom la cobra ni la declara i que els ajuntaments i agència caralana de turisme utilitzen a no es sap on. Però segur que poques vegades s' inverteux Proporcionalment on es recauda. Amén
Ole Ole que ve tot ple.
Anònim, 18/04/2017 a les 20:49
+11
-0
Les noticies fantastiques d´ una ocupació del 100 % en Semana Santa o al mes d´agost o no se quin pont , son un miratge d´una realitat diferent.
Una gran afluencia concentrada en uns pocs dies i una ocupació nul.la la resta del any , aixó ens indica quin es el tipus de turisme que tenim.
Algu no te clar que som , que podem oferir i a qui.
Només cal veure que la capital del Pallars Sobirá , una de les capitals de la segona cadena alpina mes important d´europa despres dels Alps , es coneguda en la gran majoria dels que la visiten per la Loteria.
Es per exemple com si Chamonix for coneguda només per la industria dels cromos de futbol.
Restaurants i bungalous
Anònim, 18/04/2017 a les 20:50
+10
-0
El Pallars Sobirá te la oferta de restaurants limitada per aquestes puntes és obvi . Però m' agradaria veure els equilibris que han de fer aquets restaurants per sobreviure a aquets fluxes de feina tant desiguals. Pel que fa al tema dels bungalows i la carta blanca que tenen els campings és de película. Es totalment injust, desproporcionat la benevolència de l' administració cap aquest tema. Per denunciar ! Son urbanitzacions descarades dintre de campings. Pero esto qu es?
Intrusisme
Anònim, 18/04/2017 a les 23:21
+8
-1
Hola Blanc i Negre,
Tens raó s'haurà de debatre, i o bé fer cumplir la llei o canviar la llei.
Les agències de viatges es troben amb que: Hotels, hostals, fondes, campings, empreses activitats, guies, estacions de esquí (públiques)...etc. ofereixen paquets turístics (pernoctació+ activitats+manutenció+....etc.), això s'anomena intrusisme i tot i que la llei és molt clara en aquest tema, el govern de la Genralitat mira cap un altre costat quan es denuncia dit intrusisme....
Així que s'ha de debatre i molt .....
punt de vista
Anònim, 19/04/2017 a les 09:17
+6
-1
Alguns campings ténen un barraquisme a base de caravanes que fa molt mal als ulls i al paisatge.
Crec que s'hi hauria de posar límit.
I el que convé es turisme en menor quantitat però durant tot l'any i mesures des de l'administració que l'estimulin; canvi del calendari escolar, estímuls tant al sector públic com al privat per agafar vacances durant tot l'any; el que no pot ser es que a l'agost o per setmana santa es paralitzi la administració i moltes industries i els que vivim del sector no donem l'abast per atendre,ls i la resta de l'any "ens menjem els mocs"

La realitat.
Anònim, 19/04/2017 a les 10:14
+4
-0
Només 2 nits.
Empresari