transport escolar

Sis de les set famílies d'alumnes de la Pobleta de Bellveí mantenen la protesta

Un alumne ha utilitzat aquest dimarts el transport escolar per anar a l'escola

La resta de famílies mantenen les seves reivindicacions i continuen sense utilitzar el servei que presta el Consell Comarcal

L'ens comarcal manté que la parada establerta és la que hi ha hagut tot el curs

La Pobleta de Bellveí es planta contra el canvi de la parada de transport escolar

| 14/03/2017 a les 11:47h
Arxivat a: Societat, Escola Vall Fosca, ZER Pallars Jussà, Consell Comarcal Pallars Jussà, transport escolar, educació, taxis, protestes
Sis de les set famílies d'alumnes mantenen la protesta | ACN
Sis dels set alumnes de la Pobleta de Bellveí que utilitzen el transport escolar per anar a l'Escola Vall Fosca de la Plana de Mont-ros s'han quedat sense escola per segon dia, mantenint d'aquesta manera la protesta pel canvi d'ubicació de la parada que les seves famílies han emprès. Com ahir, sis alumnes han esperat a la plaça del poble, on es recollia els alumnes fins aquest curs. Avui, però, hi ha hagut un alumne que ha utilitzat el transport escolar per anar a classe, segons fonts del Consell Comarcal del Pallars Jussà.

La resta, passades del 9h del matí i en veure que el taxi no passava per la plaça, se n'han tornat cap a casa. Segons publica l'ACN, els pares del poble compten amb el suport de tots els veïns de la Pobleta de Bellveí, que ahir es van concentrar a la plaça. El Consell Comarcal, en canvi, defensa la nova ubicació de la parada i diu que s'ha canviat per l'adequació anual de les línies de transport i per complir els horaris, després que aquest curs s'hagi incorporat a la ruta el poble d'Envall.

El vicepresident segon del Consell Comarcal, Martí Cardona, ha explicat en declaracions a Pallars Digital que el Consell Comarcal té l'obligació de posar el transport escolar a disposició dels alumnes, "cosa que hem fet avui com cada dia", ha dit. "Si els pares no el volen utilitzar, és la seva decisió", ha sentenciat. Aquest diari ha intentat contactar sense èxit amb les famílies dels alumnes afectats.

Cardona ha explicat que, un cop van rebre una carta de queixa per part de les famílies, aquestes van ser convocades el passat divendres a una reunió al Consell Comarcal, a la qual només hi va assistir una mare. Cardona ha afegit que els alumnes de la Pobleta de Bellveí "són els que tenen menys temps de viatge de tota la Vall Fosca" i que la nova parada està "a 150 metres, com a molt" de la plaça del poble. Els pares, però argumenten que la nova parada no disposa d'aixopluc quan plou o fa fred.
 

COMENTARIS

Pobrets
Anònim, 14/03/2017 a les 11:59
+27
-2
Pares i mares de la canalla de la Pobleta de Bellveí, no deixeu que els vostres fills i les vostres filles facen cent metros a peu per agafar el transport escolar!. No sigui que es cansin!. Continueu així. Algún dia us hu agariràn!
SOBREPROTECCIO
Anònim, 14/03/2017 a les 12:05
+25
-1
Crec que arribar fins la carretera per agafar el transport escolar no requereix d'un gran esforç, ja que a tot arreu on la canalla agafen transport escolar han de caminar una miqueta.
La gent que vivim en pobles o ciutats petites on hi ha escola també caminem per arribar i deixar els nostres nens a l'escola.
Trobo aquesta queixa una mica fora de lloc.
Ui quin cansament...!
Anònim, 14/03/2017 a les 12:45
+19
-1
Esperem que aquesta noticia no corri gaire lluny, ja imagino la noticia en algún mitjà de gran difusió "Pares d'un poble del Pallars es neguen a portar els nens a l'escola per no haver de caminar 100 metres fins la parada de l'autobús"..., millor que no en parleu mes o serem la riota del pais, hi ha molt periodista sense noticies...
Cansat
Anònim, 14/03/2017 a les 13:03
+3
-16
Potser seria mes facil que el taxista hi anés si la carretera es perillosa, costa molt poc parlar quan la canalla son dels altres. A mes això no te sobrecost per cap administracio, 100 metres, no fotem!!!
I al del cansament, dir-li que els cansats fan la feina
Teranyina
Anònim, 14/03/2017 a les 13:06
+4
-1
Al jussà no en sabeu, al sobirà van als masos a buscar-los.
No entenem
Anònim, 14/03/2017 a les 13:21
+1
-20
Recordar-li al sr. Martí que el servei s'ha donat, però a 100m d'on toca. El dia que plogui allà ben molls, si fan una glorieta ens podriem replantejar el tema, però no entenem aquest canvi, a quins obscurs interessos respon???
Dropo
Anònim, 14/03/2017 a les 13:23
+3
-14
Fer pagar la llum, no venir a buscar-nos la canall, quina sera la següent?
Paraigües
Anònim, 14/03/2017 a les 13:26
+22
-1
I no han arribat els paraigües a la Vall Fosca? Estem ben arreglats!
Parades d'autobús
Anònim, 14/03/2017 a les 13:37
+9
-0
Donques al meu poble hi ha una parada d'autobus de fa 15 anys, encara per estrenar... si us fa falta...segurament us la regalarien..!
Ah també tenim per regalar un carregador de formigó per quan es portava la llet a gerres...! però em sembla que hi ha un museu interessat
males idees
Anònim, 14/03/2017 a les 13:39
+1
-10
...la propera es que ens faran pagar l'aigua de casa..!
Comentaris ignorants
Anònim, 14/03/2017 a les 14:28
+2
-16
Pels que esteu comentant q si pobrets per caminar una mica i demés, no es tracta de caminar 100 metres o no fer-ho, es tracta de que les condicions de la parada són infinitament millors a la plaça, on hi ha hagut la parada tota la vida, on hi ha uns porxos per aixoplugar-se, i on els nens estan controlats ja que és el centre del poble i no les afores on no hi ha absolutament res. Podeu anar escribint comentaris i pensar el que vulgueu, però tingueu clar que a la pobleta no ens deixarem perdre la parada que em tingut sempre, en podeu estar segurs. Ja es poden anar aclarant els del consell, el conductor o qui faci falta, perque haver d'arribar a aquests extrems per 250 metres sembla una broma de mal gust, o una rabieta de nen petit.
Venga cap a estudi tota la canalla homee!!
Rèplica a comentàris ignorants
Anònim, 14/03/2017 a les 15:17
+13
-2
Explica que a l'estiu a la parada dins de la plaça del poble no pot ser-hi perquè vosaltres mateixos vau demanar-hi la prohibició dels vehicles.

Si us plau no confoneu Pobleta amb Vall Fosca, Gràcies.
INCOMPRENSIBLE
Anònim, 14/03/2017 a les 15:35
+29
-1
De veritat que no ho entenc. Que la canalla hagi de caminar 150 metres per anar a agafar el bus escolar és lo mínim que han de caminar a qualsevol poble o ciutat d'aquí i de qualsevol lloc del món!! I si plou, hi ha una cosa que es diu paraigües.
I si això passa perquè el bus ha d'anar a buscar a un altre poble un nen que ha començat l'escola aquest curs, em sembla que no és tan difícil d'entendre !!!!

Si, estem en una societat de queixa contínua. Moltes reinvicacions són justes, però n'hi ha, com aquesta que fan vergonya.
Replica de replica
Anònim, 14/03/2017 a les 17:53
+2
-7
Diria que a l'estiu els nens no van a l'escola...
de Burgo a Llaborre
tonia, 14/03/2017 a les 18:18
+14
-0
Fa un temps, no molt llunyà, 7 nens del poble de Burgo tenien escola al poble de Llaborre. Feient quatre viatjes al dia......Els veig ara i són homens i dones valens,.......
Entre poc i massa .....
Parlant s´enten la gent!
Anònim, 14/03/2017 a les 20:42
+16
-0
Crec que si haguessiu anat a la reunio que es va fer al Consell divendres passat, potser avui els vostres nens no haurien faltat a clase.
Segurament haurieu arribat a un acord!.
Pero si no voleu dialogar i anar pel cami de qui es mes fort o mes "xulo" emplenareu fulls de diari i minuts a la tele.
No estic ni a favor de uns ni de uns altres,pero heu de parlar!
Els vostres fills no es mereixen perdre ni un segon per anar a l´escola i menys per aquesta rabieta de uns i altres.
A cansat
Anònim, 14/03/2017 a les 22:19
+11
-0
Entenc sr/a cansat que no en tens ni idea de la Pobleta. Ni el trajecte de la plaça a la Pobleta és perillós ni s'encongirà cap nen per fer-lo. Tots (repeteixo) TOTS els nens van a la parada del taxi i no passa res..hi ha dies que fins i tot amb mig metre de neu. I no passa res!. Potser estem arribant a uns extrems massa crítics.. penós..
Gràcies
Anònim, 14/03/2017 a les 22:29
+7
-0
La meva felicitació a Pallars Digital per fer publiques noticies tan sucoses i que donen tan joc i tantes possibilitats a l'exercici de la ironia, la broma, la critica o el suport ... es mes divertit llegir pallars digital que qualsevol diari seriós...!
No entenc res
Anònim, 14/03/2017 a les 23:20
+14
-0
Els meus fills han de caminar 900mts per anar a l'escola , es el que Hi ha desde casa nostra I com es al mateix poble no tenim transporte escolar ni beca de menjador, aixo vol dir 4 viatges al dia
Ttla
Anònim, 15/03/2017 a les 00:10
+13
-0
Cada vegada la gent volem tenir mes drets i cap obligació. Si caminar va be per la salut
Al 'Comentaris ignorants'
Anònim, 15/03/2017 a les 17:14
+9
-0
Dir que a l'actual parada és a les afores i que, asobre, allà no hi ha absolutament res ja és la repera! Viviu a Pobleta o encara no us heu ubicat?
La rabieta de nen petit és la vostra i no sé si us heu adonat que els únics perjudicats són els vostres fills, fent-los saltar classe! De ben segur ells no en tenen tants de problemes
Delicatessen
Anònim, 15/03/2017 a les 17:18
+10
-0
Ja s'ha vist que allà sou una mica delicats, primer amb el profesor que no volíeu però que ningú va donar la cara per dir el per què. I ara que neixeu cansats i preferiu que els vostres fills deixin d'anar a l'escola enlloc de caminar 100 metres i sense cap pujada!
Pares 'exemplars'
Anònim, 15/03/2017 a les 17:25
+11
-0
Des d'on us heu fet la foto es veu el transport escolar i heu tingut els sants coll... de no deixar anar als vostres fills a clase???
Després diem del joven, però si són pitjors els pares avui en dia!!!
Tinc una premonició
Oracle , 15/03/2017 a les 21:52
+6
-0
Avui les families de Pobleta la lien per 100 metres, posant en risc els seus propis fills.
Demà el Consell s'emprenya i els posa una sola parada al lloc on para el bus.
Demà passat el Consell deixa de finançar el transport fart de queixes absurdes i TOTS els crios del Jussà han de pagar per anar a l'escola.

Podem parar de fer el pena ya? Que ens hi va el transport a tots!
Oletu
Anònim, 15/03/2017 a les 22:31
+0
-0
Esta juventut esta muuuuuy preparadaa
Pallares
Anònim, 16/03/2017 a les 22:21
+1
-0
No em vull imaginar d'aquí 10 o 15 anys quan aquesta canalla baixi a estudiar a Lleida o Barcelona, li comento a l'Àngel Ros i a l'Ada Colau que comencin a fer noves línies i parades de metro a la porta de casa.. Sinó no podran anar a la universitat!!