Comunicació

TV3 ja no parlarà de «Pirineu de Lleida»

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha decidit adoptar la denominació d'Alt Pirineu

| 13/03/2017 a les 11:25h
Arxivat a: Societat, CCMA, Alt Pirineu i Aran, TV3
Edifici de TV3 a Sant Joan Despí | Europa Press
La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, ens públic que gestiona els canals de Televisió de Catalunya i el grup d'emissores de Catalunya Ràdio, ha decidit canviar el llibre d'estil i eliminar l'expressió "Pirineu de Lleida", que serà substituida per "Alt Pirineu". La presidenta del Consell de Govern de la CCMA, Núria Llorach, ha explicat que aquesta decisió ha estat motivada per una reclamació del territori.

D'aquesta manera, l'Alt Pirineu pren com a referència la Llei de Vegueries del 2010 i abraça les comarques del Pallars Jussà, el Pallars Sobirà, l'Alta Ribagorça, la Cerdanya i l'Alt Urgell.
 

COMENTARIS

A veure si n'apreneu
Anònim, 13/03/2017 a les 12:31
+7
-0
Que en parlin des de Barcelona encara tindria una mica de justificació per facilitar la localització, pero a veure si la redaccció de "Pallars Digital" també s'hi apunta, pren nota i deixa de "recordar-nos" que estem al "Pirineu de Lleida" encara fa poc temps







vergonya per la premsa escrita..
Anònim, 13/03/2017 a les 12:37
+5
-0
I també estaria bé que els diaris Segre i la Manyana deixessin d'anomenar-nos d'una vegada per totes "leridanos o lleidatans", crec que hauriem de queixar-nos a veure si ens diuen pirinencs o pallaresos o el que sigui d'una vegada.

avui mateix un pilot de motos nargoní l'anomenen lleidatà..





insultant que ens vulguin robar la identitat, sembla que estiguin encara a la època franquista
Alt Pirineu des de quan?
Anònim, 13/03/2017 a les 18:35
+6
-3
Desde quan el Pallars Jussà - excepte Vall Fosca- es Pirineu??? i encara menys Alt Pirineu.... al final els que som de Tremp, Pobla o Isona no serem de cap lloc
Ara tothom vol ser del Pirineu
Anònim, 13/03/2017 a les 18:45
+5
-2
I que li han de dir? Pirinenc?? jaja Coll de Nargó no es pas Pirineu! Aquest tema ja se n'està anant de les mans...
Ni alt ni baix
Anònim, 13/03/2017 a les 20:53
+3
-1
Existeix el Pirineu, el Prepirineu, les valls més occidentals, o més orientals. Però alt Pirineu? O baix Pirineu? Geològicament no assenyala res. Es Pirineu i prou.
Al final no sabrem ni com dir-mos!
Anònim, 13/03/2017 a les 22:18
+8
-1
Voleu dir que Tremp/Pobla,i alrededors, no serie mes convenient que ens anomenessim Pre-Pirineu i no Alt Pirineu?
L´Alt Pirineu no el vec per enlloc.
Això de les vegueries ens acabara confonent les identitats.
Em quedo amb Pre-Pirineu i Pallaresos/es.
Això si que identifique.
Joan Cal a veure si us ho feu mirar
Anònim, 13/03/2017 a les 23:37
+3
-2
doncs un diari com el segre que no passa de fraga ni de cervera li hauria de dir nargoní o alt urgellenc, aquest noi no es de lleida, es de coll de nargó.
Es vergonyós el llibre d'estil del segre, el mateix dia, la noticia d'un seguidor d'un equip de lleida, dels blocs joan carles , lleidatà amb tota seguretat que agredeix un àrbitre mai diuen que es de lleida, diuen que es un seguidor dels blocs joan carles (que son a lleida)



si es un mèrit et diuen lleidatà encara que no ho siguis, si es un desmèrit i ets de lleida s'ho callen ......aixo si que es provicianisme i del mes ranci.. i d'una professionalitat nul.la
El Pirineu és el Pirineu
AnòNIM, 14/03/2017 a les 06:43
+3
-1
Geològicament parlant Alt Pirineu no assenyala res, és Pirinineu i Prou. Ja tenim altres mots com Prepirineu , Valls ocidentals , valls orientals etc.
Al final tot és un show.
Només fins la Panadella.
Anònim, 14/03/2017 a les 07:24
+8
-3
Molts de Bcn. pensen que de la Panadella, cap enllà, ja es Africa. Als periodistes, no els deuen ensenyar geografia. Nomes que han de defensar el "prucès",i que tot es culpa de Madritt...
SÍ SÍ QUINA MANERA DE PERDRE EL TEMPS !!!
Anònim, 14/03/2017 a les 09:19
+3
-6
DONCS SÍ, QUINA TONTERIA PIRINEU DE LLEIDA, D'HOSCA, D'ON SIGUI, PERQUÈ TREMP éS ALT PRIRINEU ????,