Any 8è - Dimarts, 24 de desembre de 2002 - Número 43

Lo Campanar de Sau.

 REPORTATGE



El Nadal a Vilanova de Sau


Els dies de Nadal, Cap d’Any i Reis a Vilanova comptaran amb missa de Nadal, sopar de final d’any i Cavalcada dels Reis. El sopar, que se celebra a la sala polivalent de l’Ajuntament la nit del 31 de desembre, ha estat preparat en algunes reunions celebrades els darrers dies, i serŕ amenitzat per un duet musical. Pels carrers del poble, hi ha penjats uns pa-pers amb les cares dels dos artistes, somrients i en co-lors. Finalment, la Cavalcada dels Reis serŕ present un any més a Vilanova per goig i alegria dels més menuts. La cerimňnia consistirŕ en l’arribada dels Mags, el seu pas per les principals vies de comunicació del nucli urbŕ, l’aturada davant l’església parroquial per fer l’adoració del pessebre del nen Jesús i la rebuda dels infants a dalt de l’Ajuntament, amb un petit discurs inclňs.

ENLLUMENAT NADALENC ALS CARRERS DE VILANOVA.- Aquest any s’han sumat noves il·luminacions nadalenques a les que ja eren tradicionals. Uns veďns del carrer Guilleries han posat cinc estrelles lluminoses pagant-se-les de les seves butxaques, igual que havien fet antigament els veďns d’altres carrers. L’Ajuntament ha incrementat la intervenció institucional amb la col·locació d’una mena d’arbres de bombetes de colors just a l’entrada del poble. Val a dir que les primeres il·luminacions nadalenques de carŕcter privat van ser activades en un domicili del carrer de les Escoles la tarda del diumenge dia 8 de desembre.

PESSEBRE GASTRONŇMIC AL CANARI.- El restaurant El Canari ha instal·lat a l’entrada del seu local un original pessebre en quč no hi ha sorra ni molsa sinó pasta de sopa, tipus pistons o galets o com es diguin. Amb aquesta al·legoria, s’ha volgut establir una metŕfora entre la palpable manifestació de religiositat sagrada que és el pessebre i, d’altra banda, la naturalesa del local que l’acull, que és un restaurant.

VACANCES DELS ESTABLIMENTS HOSTALERS.- Alguns establiments hostalers també aprofiten les diades nadalenques, o fins i tot gran part dels mesos de desembre i gener, per declarar-se en unes merescudes vacances. Aquesta relativa absčncia de centres de trobada fa que el Nadal vagi agafant un caire distint al que la gent gran recorda de vegades, quan hi havia molta animació i la gent no vivia tan tancada cadascú a casa seva com ara, essent aquesta també una causa que alguns establiments tanquin. A tot arreu sembla que passa més o menys igual.


TORNAR A PORTADA