Redaccio | Actualitzat el 08/07/2008 a les 17:38h

El jutjat de Vic prorroga la detenció dels cinc acusats del segrest d'una noia a Centelles



A la presó? El Jutjat d'Instrucció número 2 de Vic, en funcions de guàrdia, ha pres declaració als cinc detinguts implicats en el segrest d'una noia de 19 anys i d'ètnia gitana a Centelles. Els acusats han declarat entre aquest dilluns i dimarts i un cop acabades les declaracions el jutge ha decidit prorrogar la detenció judicial dels cinc implicats a l'espera d'enllestir altres diligències del cas que també considera principals. Un cop s'acabin el jutge resoldrà si els envia a la presó, amb fiança o no, o bé els deixa en llibertat amb càrrecs o sense. Segons fonts judicials, el tribunal podria prendre aquesta decisió sobre els cinc implicats en les pròximes hores o bé aquest dimecres.
La víctima, en bon estat Per altra banda, la víctima dels maltractaments ha estat donada d'alta aquest matí de l'Hospital de Sant Joan de Déu de Manresa, segons han confirmat fonts de la Fundació Althaia. Estava ingressada en aquest centre des de dissabte a la nit, a la unitat de traumatologia, i era tractada en col•laboració amb la unitat de salut mental.
Una trucada anònima La col•laboració ciutadana va permetre als Mossos d'Esquadra alliberar la noia, ja que no va haver-hi cap denúncia d'un segrest per part de familiars o coneguts de la víctima. Segons ha explicat a l'ACN el secretari de Seguretat del Departament d'Interior, Joan Delort, l'avís d'una persona que es va adonar de “certs moviments” i “una situació estranya” va permetre a efectius de la policia alliberar la noia divendres passat a la tarda.
- Notícies publicades
- Àudio: Joan Delort, secretari de Seguretat d’Interior
 
Joan Delort ha explicat que la policia no va començar a actuar abans en aquest cas perquè no havien rebut cap denúncia d'un segrest, i que van començar a investigar a partir de la col•laboració ciutadana. D'aquesta forma van localitzar la noia “en una mena d'habitacle” i s'ha pogut reconstruir el que li ha passat “en els darrers dos mesos”. Pel secretari de Seguretat “és trist” el temps que ha passat la noia en captiveri fins que l'ajuda dels ciutadans ha permès el seu alliberament.
 
Tot i això, el secretari de Seguretat ha explicat que aquesta situació respon a “cercles tancats” de famílies que “netegen les seves disputes dins del seu propi cercle” d'una forma íntima i sense utilitzar “els serveis públics per resoldre els seus problemes”. Segons diverses fonts, tot apunta que la noia podria haver estat segrestada per un litigi familiar, ja que la víctima volia tallar la relació amb un dels detinguts, també de la mateixa ètnia i marxar de casa, i membres d'aquesta família ho van impedir.
 
El secretari de Seguretat també ha explicat que “no és la primera vegada que succeeix un cas similar”, per causes semblants, tot i que en els darrers anys a Catalunya una persona no havia estat tant de temps segrestada i “no s'havia avisat per poder alliberar-la”.

COMENTARIS

+0
-0
injust
Anònim, 09/07/2008 a les 09:18
ESPERO QUE AQUESTA COLLA ELS TANQUIN A LA PRESÓ.... ESTEM PARLANT D'UN SEGREST, D'ABUSOS, D'AGRESSIONS FISIQUES I PSIQUIQUES.... AIXO NO ES POT TOLERAR!!!
+0
-0
el que convé !!
Josep_7491, 09/07/2008 a les 20:11
És que es torni a declarar legal la pena de treballs forçats, cinc dies a la setmana, vuit hores al dia, i, per menjar, pà i aigua.
Amb grillets i a treballar.
Veurieu quines carreteres i quins boscos més nets que tindriem. Això de que a individus així, si els tenquen els hi donin la "sopa boba" s'ha de d'acabar.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  29°C
divendres
13°C  30°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 181

Balla contra el càncer

 
Vídeo de TVBagué sobre el flashmob d'Osona contra el càncer de dissabte, amb imatges de la ballada a Vic i a Torelló.
Recull fotogràfic
Vés a: La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La convocatòria per la cohesió social i contra el racisme transcorre sense incidents i en un ambient festiu, pacífic i reivindicatiu, tal com havien demanat els organitzadors.

Galeria de fotos (Adrià Costa)

Edicions locals
Humor
Vés a: El Museu de l'Art de la Recessió

El Museu de l'Art de la Recessió

Nova entrega d'humor d'en Mandanga (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: