El carrer Verdaguer de Vic mantindrà l'arbrat actual i els aparcaments

La proposta més votada de la reurbanització de la via recull un 44% dels vots | No hi haurà carril bici perquè, segons l'Ajuntament, les bicicletes poden conviure amb els cotxes

El carrer Verdaguer de Vic
El carrer Verdaguer de Vic | Adrià Costa
26 de juliol del 2017
Actualitzat el 27 de juliol a les 10:23h
Durant aquest mes de juliol, l'Ajuntament de Vic va demanar a la ciutadania sobre la nova urbanització del carrer Verdaguer. Els tècnics d'Urbanisme van elaborar tres propostes, entre les quals ha guanyat la número 1. Aquesta manté l'arbrat actual i proposa l'ampliació d'un metre d'amplada als dos costats de la vorera. També es manté un carril (zona imparell de la via) destinat a la càrrega i descàrrega, als contenidors, i a la zona blava. Es contempla una vorera de formigó com el costat parell de la Rambla Hospital amb una vorada de granit de 10 cm d'altura.

Els arbres i els aparcaments, una prioritat

Tal com explicava la regidora d'Urbanisme de l'Ajuntament de Vic, Fabiana Palmero, aquesta proposta "ha estat una opció majoritària tant la gent que viu a l'àmbit [carrer Verdaguer i plaça Estació] com de la resta de la ciutat". Concretament, de les 1.035 persones que hi han participat (un 3% de les que podien), un 44% ha decidit mantenir l'arbrat actual i l'aparcament. La segona proposta, que contemplava eliminar la línia d'aparcaments i mantenir l'arbrat, ha recollit un 38% dels vots; mentre que la tercera, que proposava canviar l'arbrat i sense cap línia d'aparcaments, només ha recollit un 18% de la participació. Precisament la tercera opció va provocar la creació d'una plataforma que demanava el vot per les altres dues per no haver de talar els arbres.
 

Fabiana Palmero i Josep-Ramon Soldevila, durant la presentació de l'opció guanyadora. Foto: Carles Fiter


Pel que fa a les persones de l'àmbit (del carrer Verdaguer o de la plaça Estació) hi han participat un 26% (220 de 633). En aquest cas, la proposta 1, també ha tingut més bona acollida entre els veïns amb un 40% dels vots. D'altra banda, les persones de fora d'aquest àmbit, també han escollit aquesta opció amb un 45%. En el web on es podia escollir l'opció s'havia de deixar un comentari en relació els aspectes que s'havien de tenir en compte. Els dos primers punts recollits fan referència a mantenir l'arbrat (33%) i l'aparcament (18%).

"A partir d'aquí desenvoluparem el projecte amb aquestes idees i voluntats de la gent de la zona i de la resta de la ciutat", ha apuntat Palmero. Les obres estan programades per la primavera de l'any que ve.

Bona participació

Pel que fa a participació, el regidor de Ciutadania, Josep-Ramon Soldevila, ha explicat que aquest procés "està en la línia dels altres processos de participació que es porten a terme a la ciutat". Soldevila ha remarcat l'alta participació dels veïns de la zona: "s'ha notat que han aprofitat aquesta eina per donar a conèixer la seva opinió". En aquest sentit, també ha destacat que, per edats, hi ha hagut una participació molt semblant a tots els nivells, sobretot en joves.

El carril bici no se segrega

D'altra banda, la regidora d'Urbanisme, ha apuntat que durant el procés "hi ha hagut una certa voluntat de saber què passa amb el carril bici". En aquest sentit, Palmero ha explicat que actualment s'està desenvolupament el Pla Estratègic de la Bicicleta amb l'assessorament del Club de la Bicicleta. "Compartim la idea tècnica que quan els cotxes van a 30 km/h, que és la voluntat d'aquest carrer, les bicicletes hi poden conviure perfectament", ha remarcat. Per tant, es mantindran els dos carrils a una circulació de 30km/h perquè "la bicicleta hi pugui conviure perfectament; no cal segregar-la". En cas que es volgués segregar, s'haurien de fer més petites les voreres.
 

La primera proposta és l'única que mantenia la zona blava. Foto: Aj. de Vic

Arxivat a