Carnaval: Torelló

L'alcalde de Torelló carrega contra els Deixebles per les restriccions horàries i la retallada en la subvenció

Santi Vivet justifica, en un article d'opinió a "El 9 nou", la rebaixa de 40.000 a 36.000 euros per la contractació d'un tècnic

L'associació organitzadora de molts actes va protestar en la presentació del Carnaval de Torelló

ENQUESTA Creus que s'han de reduir els horaris de les festes de Torelló?

| 17/02/2017 a les 11:56h
Arxivat a: Fires i festes, Carnaval de Torelló, ACTE, Carnaval, Santi Vivet, Deixebles de Sant Feliu, Carnaval de Terra Endins

Els Deixebles organitzen actes com el Pullassu Foto: José M. Gutiérrez


La protesta que van fer els Deixebles de Sant Feliu durant la presentació al Carnaval de Torelló porta cua. Els organitzadors (del Pullassso, Senyoretes i molts altres actes de festa major) es van queixar de la restricció horària i la retallada en la subvenció que reben per part de l'Ajuntament.

Aquest divendres, l'alcalde de Torelló, Santi Vivet els ha contestat en un article d'opinió d'El 9 nou. Vivet justifica la retallada econòmica (de 40.000 euros a 36.000, enguany) per la contractació d'un tècnic coordinador del Carnaval. Tal com explica l'alcalde, amb aquesta retallada els Deixebles es queixen de no poder fer actes culturals de qualitat, però Vivet es pregunta si es poden considerar actes culturals La Matalassada, La Porronada, el concurs de guitarra sense guitarra, entre altres.

Pel que fa als horaris, l'alcalde de Torelló explica que fins ara els actes s'havien autoritzat fins a dos quarts de 7 del matí i alguns concerts havien acabat a un quart de 8. Amb tot això es pregunta a quina hora acaba l'acte del Riminí "una activitat sense ordre ni concert". "És molt trist per un ciutadà i per a mi com alcalde veure joves que al migdia encara en porten més al cap que als peus. Quins pares volem això per als nostres fills?".

Amb aquest mateix sentit, Vivet exposa que aquesta reducció d'horaris fa referència a l'aposta de l'Ajuntament per un consum responsable d'alcohol, ja que "segons ens diuen els cossos de seguretat, a mesura que s'allarguen horaris, és quan comencen els problemes, les baralles". "Algú s'ha de començar a moure i posar-hi una mica de sentit comú", sentencia l'alcalde, que exposa que un dels altres motius principals per la presa d'aquesta decisió és el descans dels veïns.

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Vivet mentider
Anònim, 17/02/2017 a les 13:46
+28
-15
Sóc veï de Torelló i entre d'altres coses puc dir:
- Menys els concerts de festa major (2 dies l'any i en una zona allunyada del centre), la resta d'actes s'acaben tots com a MOLT tard a les 4, això inclou Pullassu i Porronada, per exemple.
- El Guitarra sense guitarra, a part que ja no es fa des de fa 2 o 3 anys, s'acabava a les 12- 2/4 d'1 de la nit
- Treure el Carnaval d'excusa per retallar Deixebles és ser molt "rastrero", ja que el Carnaval no l'organitza Deixebles.
- No sé a què treu cap parlar de la Matalassada: és una parida d'activitat en la que participen com a molt 10 persones i que no val ni un ral, perquè no es munta res, ni equip de so, ni escenari, ni res de res.
- A mi em sembla molt més trist que el senyor Vivet vulgui fer el "favor" als joves (majors d'edat) de "salvar-los de la tristesa de portar-ne més al cap que als peus". Deixant a part que és mentida que al migdia hi hagi gent borratxa (de les 7 que segons tu s'acaba tot, fins a les 12 què fan?), en qualsevol festa hi ha gent que no sap beure, millor que opti per aplicar la llei seca com en un episodi dels Simpson. Potser l'alcalde d'Springfield ho faria millor que ell. És més, els que es vulguin torrar i fer l'imbècil ho faran igualment, serà que no hi ha bars.

M'encanta l'argument final de què "algú s'ha de començar a moure": T'hauries pogut moure en coses més importants, com els 50.000 euros que vas perdre de subvenció perquè vau ser tan dropos que no vau pensar a enviar la sol·licitud i es va quedar en un calaix, o les eternes obres de Sala Polivalent, que com hi sumeu una nova pífia, perdreu cap a mig milió d'euros més de tots els veïns.

També hauries pogut parlar de la retallada d'horaris a 10 dies de fer el sopar de Solters (acbar a les 4 com s'havia pactat mesos abans era massa tard suposo...tot i que segons tu tot s'acaba a quarts de 7...).
Ni blanc ni negre...
Anònim, 17/02/2017 a les 16:00
+16
-2
Convido al diari digital Osona.com i a la resta de mitjants a aprofitar el Carnaval d'enguany per fer un reportatge de "L'altra cara del Caranaval".

Punts importants:
1. Ambulatori durant el Carnaval convertit en un hospital de campanya plè de nens amb comes etilicrs.
2. Hospital Universitari de Vic plè de nens amb comes etilics.
3. A les 4 de la nit avisos rebuts per la Policia Local - Mossos sobre robatris, furts, agresions, etc.
4. A les 6 del matí reportatge fotografic de carrers per on ha passat la rua, on els camions de les escomraries semblen maquines lleva neus de bruticia que recullen.
5. Fotoreportatge de la quantitats de pixades que queden als carrers, façanes, parcs, etc un cop s'ha retirat la bruticia.
6. Xifres del que costa la neteja, reparació de mobiliari urba i reparació de bens privats.

Crec que qualsevol persona que estimi el poble no vol veure un poble amb senyals trencades, parcs infantils pixats ni carrers plens de "merda",

Ni tot és tant maco ni tot tant catastròfic, però si algú creu que les coses funcionen i no cal millorar res, potser que ho pensi dues vegades. Hi ha molta feina a fer per les dues parts.

No val a dir que cadascú és responsable dels seus actes, la col·laboració de tots es clau per fer d'aquest acte un acte de referència.
Excuses
Anònim, 17/02/2017 a les 19:07
+12
-3
El col·lectiu l'eclèctic de Torelló tenia una programació cultural de debò, acabava els actes a les 22:00 i no havia rebut cap subvenció ni havia generat problemes... Mai es va fer res des de l'ajuntament per tal que continués essent així.
Ja era hora
Visca Torelló, 17/02/2017 a les 23:54
+14
-7
Ja és hora que algun alcalde tingui la valentia d'agafar aquest problema i posar-hi sentit comú, no és qüestió de la quantitat de dies és qüestió de salut, d'educació i de civisme. Com una societat pot fomentar l'ús incrontolat de l'alcohol i les drogues? Com pot haver-hi persones, algunes amb responsabilitats politiques, que ho defensin?.
Com encara algun partit politic barreja tan alegrement festa i alcohol?. Estic segur que molt Pescallunes aplaudeixen la mesura.

Fem compatible la festa amb el respecte als veïns, si a la cultura no a l'absurditat.
Masses diners
Pescallunes, 17/02/2017 a les 23:56
+10
-5
Tants diners tenen els deixebles?, quina manera de llençar els diners de tots en actes del tot absurds! Hi ha altres necessitats més importants!
Puritanisme hipòcrita
Anònim, 18/02/2017 a les 10:31
+3
-7
La Lliga Tradicionalistes Puritana (i Hipòcrita) s'ha apoderat del nostre ajuntament.
Tot, per la incapacitat d'entomar les crítiques que té l'alcalde Jaume Vivet (que Santi és massa del populatxo, per això com alcalde és fa dir Jaume).
Seguiu votant
Anònim, 18/02/2017 a les 10:43
+12
-12
Estic segur que molts dels que avui reneguen quan hi ha eleccions voteu a la dreta rància anomenada CIU PDcat o com ho vulguin maquillar, sinó mireu les últimes eleccions municipals. Tenim el que ens mereixem! Per altra banda, que no veieu que tot això ho fan pel jovent? Acabar tan tard implica tornar a casa a les fosques, ja sabeu que tenim mig poble sense llum!! Tampoc podem tornar per segons quins camins ja que l'Ajuntament s'ha descuidat de demanar un ajut de 50.000€ (així de sobrats anem) per arreglar camins municipals, i tampoc ens podem refugiar a la sala polivalent, perquè està aturada... Però tinc la solució! podríem consultar al poble, com es va fer al barri de Montserrat, que no ha servit de res perquè s'ho han passat pel forro!! Això si, us poseu la bandereta de l'independentisme, però no aproveu mocions sobre el procés i us indigneu si Espanya no ens deixa votar, però tampoc sou prou valents per fer una consulta popular i acceptar el resultat! Sou la dreta rància de Torelló i malauradament la gent us seguirà votant i molts de nosaltres seguirem patint la vostra política enfocada a la gent adinerada i sobrada com vosaltres! Per últim us felicito perquè tothom deia que fèieu molt bona gestió, i tal com està el poble s'ha demostrat que ni això sabeu fer! Ara els seguiu votant!
Per Carnaval no tot s'hi val!!
Anònim, 20/02/2017 a les 10:12
+8
-4
És interessant veurè comentaris com el de l'anònim "seguiu votant" barrejant mil i un conceptes fent un "copia-enganxa" de l'article del Sr. Manrique publicat en aquest mitjà. O és que potser és el mateix Sr. amagant-se en l'etiqueta de l'anònim.
Jo soc pescallunes de tota la vida (50 anys) i la veritat és que ja fa molt de temps que la gent de Torelló estem una mica farts que se'ns relacioni amb les festes de borratxera. Es lògic que en determinades activitats (Pullasso, Carnaval, Senyoretes, Festa Major, ertc..) s'hagi de ser més flexible, però això no és sinònim de "si-a-todo" i acabar els actes de les festes a les tantes de la matinada amb adolecents/es pixant al mig dels carrers i vomitant a les entrades dels parkings. I si a sobre estem donant 40.000 euros cada any per potenciar aquestes activitats crec que la resta de torellonencs/es hi tenim tot el dret a expressar-nos i dir la nostra. Felicito a l'alcade Vivet per començar a posar fil a l'agulla a aquest desgavell i convidaria a la resta de partits (ERC, CUP i PSC) a començar a reflexionar i no aprofitar qualsevol oportunitat per carregar-s'ho tot. Per cert, jo no soc votant de CIU.
Anònim
Anònim, 20/02/2017 a les 20:40
+1
-4
Em fa molta gràcia el senyor no votant de CiU criticar a l'anònim quan ell també és anònim i tampoc s'ha fixat que el comentari de l'anònim que ha criticat l'anònim era abans que l'escrit del sr Manrique per tan deu haver set el sr Manrique qui ha fet copiar i enganxar au ara ja hi ha un altre anònim a criticar per altres anònims! Salut!
Cal opinar amb veritats
Anònim, 20/02/2017 a les 21:54
+4
-1
Anònim de "Vivet Mentider": quan vulguis opinar amb aquesta contundència fes-ho ben informat. Si vols et faig un llistat de dies on es fan festes a la zona esportiva i acaben totes més tard de les 6 del matí i algunes quasi a les 8. D'altres acaben una mica abans peró el soroll és insoportable. La zona esportiva no és allunyada del centre , jo visc al Ges Avall i el soroll arriba, més de 12 nits a l'any no dormo fins que s'acaba. La població afectada és de més de 1000 habitants entre ells una residència de gent gran. Potser el problema és que la gent que viu lluny de les zones de festa no saben com és una nit d'aquestes. Que fàcil opinar amb desconeixement. El dia que el Síndic de Greuges obligui a l'Ajuntament a complir la lleinde sorolls s'acabaran totes les festes. A Vilanova i Geltrú ja és així.
A favor del Sr. Vivet
Anònim, 21/02/2017 a les 08:48
+6
-0
Jo si vaig votar CIU i al Sr. Vivet, però serà l'última vegada que els voto.
Però també en aquest cas, que tanta polvareda ha aixecat, estic totalment a favor d'ell. Ja era hora que algú posi punts sobre les ies.
Lo del Cirvianum en la presentació del Carnaval em va semblar lamentable i segur que més d'un dels membres dels Deixebles (m'ho han comentat) no ho repetirien i es van sentir manipulats per alguns altres.
Les molesties en els horaris, borratxeres, pixarades pels carrers NO SOLS EN ELS DIES DE CARNAVAL, també les he patit molt, i molts dels meus amics coneixen Torelló, lamentablement, pel poble del jovent torrat.
I es cert que falta alguna cosa a Torelló perquè el jovent si trobi be, que tingui més activitats, que.... però això no pot ser excusa per tenir un mal comportament social i moral, durant les moltes festes que durant l'any si fan.
Com diu més d'un, si comencem respectant als altres, també ens respectaran a nosaltres.
Mentides ?
Anònim, 21/02/2017 a les 09:16
+6
-0
Quan s'afirma amb aquesta seguretat "Vivet mentider" cal argumentar-ho amb veritats . Lo que dius també son mentides. A Torelló hi ha molts més de dos dies a l'any on la festa s'acaba passades les 6 del matí. Segurament ets un dels que viu a una zona del poble on no us entereu del que passa. Demana als que viuen al centre o zona esportiva o als avis de Cals Avis i t'ho explicaran. Per reprovar a l'Alcalde d'un poble i tractar-lo de mentider cal fer-ho ben informat , sino un queda "retratat".