El Govern activa la variant de Sant Miquel de Balenyà amb un cost 3,8 milions d'euros

El traçat que es considera per alleugerir el trànsit del nucli urbà té una longitud d'1,8 quilòmetres

Redacció Osona.com
08 de juliol del 2016
Actualitzat a les 12:25h
La variant descongestionarà la carretera
La variant descongestionarà la carretera | Adrià Costa
El Govern ha activat la variant de Sant Miquel de Balenyà que tindria un cost de 3,8 milions d'euros. El Departament de Territori i Sostenibilitat ha obert aquest divendres el procés d'informació pública de l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la variant. Aquest és el procés previ a l'estudi executiu i, finalment, a la licitació d'obres. Ara el document se sotmet a informació pública perquè les administracions, entitats i particulars presentin les propostes que considerin oportunes.

Aquesta actuació pretén alleugerir de trànsit, especialment de vehicles pesants, la carretera BV-5303, que comunica la C-17 cap a Seva i Viladrau, passant per l'interior de Sant Miquel de Balenyà. Travessen aquest nucli prop de 8.000 vehicles diàriament i, en el seu recorregut, hi ha un punt sobre la línia R-3 de Rodalies que té una amplada "poc adequada" pel transit que hi circula, segons informa la Generalitat.

L’alternativa considerada més idònia (color blau) planteja una variant d'1,8 quilòmetres de longitud que voreja pel nord i nord-oest el nucli de Sant Miquel de Viladrau i comporta una inversió de 3,8 milions d'euros. El traçat s'inicia a l'actual BV-5303 a la rotonda del carrer del Serrat de la Creu, segueix la carretera actual uns 500 metres fins a una nova rotonda que es projecta per a derivar l'accés a l'actual pont del ferrocarril cap a la nova variant.
 

Projecte de la variant de Sant Miquel de Balenyà.


Nou pont sobre el tren

Així, es preveu un nou pont sobre la línia del tren més ample que l'actual, que tindrà 23 metres de longitud i 13 d'amplada i connectarà amb una nova rotonda en l'encreuament amb la BV-5305 (carretera de Taradell). A continuació, la variant voreja pel nord-oest el nucli de Sant Miquel de Balenyà per retrobar finalment amb l'actual BV-5303.

La nova variant consistirà en una carretera de tipus comarcal de dos carrils de 3,50 metres d'amplada, un per sentit, i vorals de mig metre, tret del tram de la carretera de Taradell (BV-5305) que tindrà vorals d'un metre. S'inclou en el projecte una millora dels primers 300 metres de la carretera de Taradell, on es formarà un itinerari per a vianants de 2 metres d’amplada fins a connectar amb el camí del Cementiri.

Els estudis que ara s'exposen analitzen una segona alternativa (color vermell), pel sud de Sant Miquel de Balenyà, que té una longitud de 2,8 quilòmetres i un cost de 7,2 milions d'euros. De fet, aquestes dues propostes ja es van presentar el desembre del 2013.