Cinc municipis osonencs activen el comerç en els seus nuclis antics

Arriba la sisena edició de la campanya de dinamització del comerç del Pla de Barris a la comarca | Centelles, Torelló, Sant Hipòlit de Voltregà, Roda de Ter i Vic formen part d'aquesta xarxa

Redacció Osona.com
02 de juny del 2016
Actualitzat el 03 de juny a les 19:12h

Algunes de les autoritats que formen part del Pla de Barris d'Osona


Durant aquest mes de juny hi haurà una nova edició de la campanya de dinamització del comerç en nuclis antics Pla de Barris. Sota el lema, ‘Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir’, enguany aquesta campanya compta amb la participació d’un total de 2.352 botigues de 32 municipis de Catalunya.

A Osona, concretament hi participen concretament cinc municipis: Centelles, Torelló, Sant Hipòlit de Voltregà, Roda de Ter i Vic. La Xarxa de Barris amb Projectes, formada per ajuntaments que impulsen plans de millora de barris, fa aquestes campanyes amb l’objectiu de potenciar i dinamitzar el comerç urbà de proximitat en els nuclis antics, per millorar la qualitat de vida i la cohesió social.

Per cada compra, el client rebrà una butlleta que l’habilitarà per participar en el sorteig d‘un premi principal que consisteix en experiències gastronòmiques, nits d’hotel, visites guiades, espectacles i productes típics de cadascun dels municipis participants en la campanya. Aquest any també hi haurà premis addicionals que ofereixen alguns barris perquè més persones participants es puguin beneficiar d’aquests premis.

La campanya, amb el lema ‘Comprar al barri té premi’, es va posar en marxa l’any 2011 i en aquell moment s’hi van adherir 8 municipis i poc més de mig miler de comerços. Ara, la seva sisena edició es consolida amb la participació de 32 viles i ciutats d’arreu del territori.

La iniciativa compta amb el suport de la Generalitat, la Pimec, la Confederació de Comerç de Catalunya i aquest any, per primer cop, compta també amb el suport de les Diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.