Manlleu crearà una zona taronja d'aparcament a un euro el dia

Es reduiran les places de zona blava en un 30%, amb un preu de 0,95 cèntims

Un vigilant de la zona blava passant pel costat de l'entrada del pàrquing de la plaça Fra Bernadí.
Un vigilant de la zona blava passant pel costat de l'entrada del pàrquing de la plaça Fra Bernadí. | Adrià Costa
Redacció Osona.com
06 de maig del 2016
Actualitzat a les 9:55h
El ple extraordinari que l'Ajuntament de Manlleu va convocar aquest dimarts va servir per aprovar la modificació de l'ordenança fiscal que regula la taxa per l'estacionament de vehicles.  Amb el suport d'ICV i l'abstenció de CiU, l'equip de govern (ERC i MES) ha pogut tirar endavant la creació d'una zona taronja a un euro al dia, i la reducció de la zona blava.  Un mes després de perdre la votació, l’alcalde, Àlex Garrido, s'ha mostrat satisfet amb la proposta perquè ha d'ajudar a facilitar el dinamisme comercial.

Números de places i preus d’aparcament

La reducció del 30% de les places de zona blava (que passaran de 427 a 293) a canvi d’un centenar de places de la zona taronja. Pel que fa la zona verda, a més de la nova distribució, es reduiran les places de 43 a 36.
Quant a preus, la zona verda costarà un euro a la setmana, la zona taronja un euro al dia i l'hora a la zona blava es reduirà de l'euro a 0,95.

Crítiques de l’oposició

La portaveu del PSC, Marta Moreta, ha alertat que des del seu punt de vista la creació de les zones taronges on es pot aparcar durant tot el dia per un euro "no ajudarà a la rotació dels vehicles que hauria de crear més dinamisme comercial". Pels socialistes, la mesura només respon a un "afany recaptatori" per part del govern municipal.

El debat sobre la zona blava i el pàrquing soterrat de Manlleu s'arrossega des de fa un any des que l'Ajuntament en va recuperar la gestió. Llavors es va fer una pròrroga a l'empresa que se n'ocupava perquè el consistori pogués decidir el nou model a implantar. El PSC va denunciar que la pròrroga s'havia esgotat i s'havia entrar en un situació irregular que va desembocar en una nova pròrroga. D'aquí a un mes i sis dies acaba definitivament el contracte prorrogat i per això les gestions per treure la gestió a concurs públic s'han accelerat.

Per això, tant el PSC com la CUP han apel·lat a la municipalització del servei. Pels cupaires, es tracta d'un afer "cabdal" que s'hauria d'haver tractat al ple amb plenes garanties de debat i no aprovar el plec de clàusules del concurs públic per junta de portaveus. El portaveu de la CUP, Albert Generó, ha fet notar que després de la recuperació del pàrquing i la zona blava per part de l'Ajuntament arran de la fallida de l'empresa que ho gestionava, la nova situació "significava una oportunitat molt bona per recuperar-ne la gestió i fer-la municipal".

El regidor ha explicat que altres ciutats, com Sant Cugat, han optat per aquesta mesura. Tot i això, l'alcalde ha reblat que un estudi econòmic extern sobre aquesta possibilitat en va descartar l'assumpció municipal pel fet que els costos que representava per les arques municipals eren molt superiors.

Des de CiU, Benjamí Nieto s'ha mostrat preocupat per la situació dels treballadors de la zona blava un cop s'atorgui la gestió de l'activitat a una nova empresa. El seu vot ha estat l'abstenció després que el batlle de la ciutat s'hagi compromès a treballar perquè la nova empresa a qui s'adjudiqui la gestió absorbeixi els actuals treballadors de la zona blava i el pàrquing.

 
Arxivat a