La UVic-UCC investirà el creador de Moodle com a Doctor Honoris Causa

Martin Dougiamas va crear la plataforma web el 2002 que ha comportat una revolució digital a les aules | A Catalunya, hi ha més de 400.000 usuaris d’aquest aplicatiu

Martin Dougiamas, creador de Moodle
Martin Dougiamas, creador de Moodle | UVic
Redacció Osona.com
10 de febrer del 2016
Actualitzat a les 9:22h

Martin Dougiamas , creador de Moodle. Foto: UVic-UCC

La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya ha engegat una campanya d’agraïment i reconeixement al creador de Moodle, Martin Dougiamas, per la seva aportació a la transformació digital de les aules i a l’ensenyament cooperatiu. La campanya culminarà amb la concessió del Doctor Honoris Causa i pretén que professionals, alumnes, entitats i tota persona que faci ús de la plataforma pugui adreçar al seu creador un missatge d’agraïment per les aportacions que aquesta aplicació li ha ofert. Es tracta d’una iniciativa única a tot el món respecte una plataforma que compta amb més de 400.000 usuaris a Catalunya, sobretot centres escolars i universitaris, i més de 80 milions a tot el món.
 
La Universitat ha obert una pàgina web des de la que es poden penjar els missatges i visualitzar els que ja s’han enregistrat. A més, compta amb una breu presentació de Dougiamas en la que queda palès que més de 65.000 entitats a tot el món s’han registrat com a usuàries d’aquesta plataforma. Fins ara, més de 20 persones ja han deixat el seu missatge en el que es parla sobretot de les noves oportunitats que aquesta plataforma els ha ofert i la solidaritat de la comunitat Moodle per tot el món.
 
La campanya culminarà el dia 31 de març amb la investidura de Dougiamas com a Doctor Honoris Causa de la UVic-UCC. La UVic acollirà aquesta cerimònia que tindrà molt present la digitalització i la interconnectivitat que ha fomentat i liderat Moodle. El padrí de Dougiamas serà el vicerector d’Ordenació Acadèmica, Pere Quer.

La UVic-UCC és centre usuari de Moodle des de l'any 2008 i a partir de l'any 2013 aprofita aquesta plataforma a gairebé totes les seves activitats formatives. Segons Quer, “Moodle ens ha obert les portes, aquí a la Universitat i al sector de la formació en conjunt, a tota una riquesa educativa de treball en equip, de comunicació fora de la classe presencial, d'integració multimèdia, de connexió mòbil, de noves activitats pedagògiques estructurades i d'imbricació de l'aula amb l'entorn social i professional”. Quer conclou que Moodle “representa a la vegada una solució i un repte a la comunitat educativa per situar-se a l'avantguarda de la innovació i el treball en línia que caracteritza el món actual”.

Aquesta iniciativa i el Doctorat Honoris Causa s’emmarquen dins el projecte Diversity que impulsa la UVic-UCC i que té per objectiu la transformació digital de tots els serveis de la Universitat per adaptar-los al nou entorn tecnològic i social. Diversity permet avançar en la dotació de recursos als responsables acadèmics que permeten, entre altres aspectes, proposar ofertes de formació a mida en modalitats virtuals o semipresencials i innovar en les metodologies d’aprenentatge i gestió del coneixement.
Arxivat a