08
de febrer
del
2016
Actualitzat
el
09
de febrer
a les
11:17h
El pont de Can Molas, la setmana passada. Foto: Adrià Costa
El grup municipal de CDC de Manlleu, a l’oposició del consistori, ha expressat en un comunicat el seu rebuig a l’ampliació del pont de Can Molas, que la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament van presentar la setmana passada. Els convergents creuen que el projecte és “innecessari” i que “no resoldrà els problemes de trànsit per dins de la ciutat” ni “les entrades a Manlleu per cap accés”. Per això, proposen destinar els diners del projecte a la construcció d’un segon pont.
Les obres del pont tenen un pressupost de licitació d’1,88 milions d’euros amb un termini d'execució de nou mesos. Un cop a exposició pública, les previsions fixen a principis de 2017 com a data per iniciar els treballs.
El trànsit de vehicles pel pont es tallarà de manera permanent durant els nou mesos que durin les obres. Això suposarà un gran trasbals al veïns o treballadors de la ciutat que hagin de travessar el riu en cotxe, ja que hauran d’anar a donar la volta per Roda de Ter o per la C-17. Els veïns més afectats per aquests talls seran els del barri de Vista Alegre, alguns dels quals ja van expressar les seves queixes a la presentació de la setmana passada. El pont, en canvi, restarà obert per a la gent que circuli a peu (només es tancarà durant 15 nits).
Per tot plegat –els problemes de trànsit que generarà l’obra i pel seu elevat import- CDC insisteix en la construcció d’un segon pont i en la millora dels accessos per la Miranda i la Benvinguda. Els convergents també proposen una consulta popular entre els veïns per decidir una qüestió “de tanta transcendència” com aquesta.
L’ampliació del pont de Can Molas, a l’entrada sud de Manlleu, que comunica la ciutat amb Vic i amb la C-25, té com a objectiu ampliar la secció per tal de millorar l'ample de pas de vehicles i tenir voreres que compleixin els mínims establerts en la normativa d'accessibilitat. Així, el projecte contempla una calçada de dos carrils més vorals de 6,6 metres d'ample i voreres de dos metres d'ample en els dos sentits, amb un ample total de secció de 10,7 metres.
Esbós del futur pont de Can Molas. Foto: Diputació de Barcelona