Mecakim-Decustik creix un 33% en quatre anys gràcies a les exportacions

L’empresa de Torelló factura 4,6 milions d’euros el 2015 | França, Orient Mitjà, Canadà, Itàlia i Portugal són els seus principals mercats exteriors

Redacció Osona.com
01 de febrer del 2016
Actualitzat a la 13:21h
L’empresa de mecanització de fusta Mecakim-Decustik de Torelló ha crescut un 33% en termes de facturació en els últims quatre anys i ha tancat l’exercici del 2015 amb una facturació de 4,6 milions d’euros. El 25% d’aquests resultats provenen ja de les exportacions. Aquestes xifres s’assoleixen després d’iniciar una estratègia d’internacionalització el passat 2011, obrint-se primer al mercat francès.

Els panells acústics fonoabsorbents en fusta són el seu producte estrella, que els ha portat a participar en projectes com les sales de descans de l’aeroport de Barcelona (AENA), el Museu de la Música de Barcelona, la sala de premsa del FC Barcelona, diverses sales de videoconferències del BBVA, vàries oficines d’Inditex i hotels tan coneguts com l’Hotel Joan Carles I de Barcelona.

L’empresa, que va néixer al 1981 i té seu a Torelló, ha comptat amb el suport de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de la Generalitat a París. França, Orient Mitjà, Canadà, Itàlia i Portugal són els seus principals mercats d’exportació.

“Vam començar per França, participant juntament amb ACCIÓ a la fira del sector de la construcció Batimat i, d’allà, ens vam obrir portes al món ja que vam establir vincles amb distribuïdors de diversos mercats com els Emirats Àrabs. Gràcies a la internacionalització hem arribat als resultats que tenim avui, i de cara al pròxim any preveiem créixer un 10% més en facturació”, explica Joaquim Feixas, director general de Mecakim-Decustik.

La participació a la fira ha permès a l’empresa entrar en el sector de l’arquitectura d'interiors i establir nous vincles amb socis d’arreu del món, destacant la participació en projectes com el Parlament de Malta, el centre cultural Sheikh Jaber Al Ahmad de Kuwait, la seu de l’empresa Bombardier al Canadà o la Universitat Mohamed VI del Marroc.

Pel proper 2016 el seu objectiu és l’obertura al mercat del centre i sud d’Amèrica, fet que els ha portat a establir contactes amb la delegació d’ACCIÓ a Bogotà, on actualment estan treballant.
Arxivat a