Cicle de documentals de luxe a Manlleu

El Documental del Mes apropa films reconeguts i premiats al gran públic | Estrena aquest dijous

Fotograma de «Game Over»
Fotograma de «Game Over» | El Documental del Mes
Anastàsia Klimkovich
24 de novembre del 2015
Actualitzat a les 17:17h
Manlleu estrena aquest novembre el Documental del Mes, iniciativa vinculada a la branca de distribució alternativa del Festival Internacional de Cinema Documental DocsBarcelona. Neix amb l'objectiu d'apropar els documentals als espectadors més enllà de les ocasions puntuals de les estrenes als festivals i fora de les grans capitals. La filosofia del Documental del Mes és la de crear un hàbit de consum documental, de construir una cultura documental i de promoure la descentralització audiovisual. D'aquesta manera cada mes s'estrenarà en un centre cultural un documental seleccionat i premiat als principals festivals de cinema que, d'una altra manera, no arribaria al gran públic.

L'Ateneu de Manlleu s'ha adherit a la proposta i el pròxim dijous 26 de novembre a les 21:00 hores estrenarà la polèmica pel·lícula catalana Game Over, dirigida per Alba Sotorra. El documental va ser el guanyador al Nou Talent a l'última edició del DocsBarcelona. Es tornarà a projectar el dia 29 de novembre a les 18:00 hores, les dues ocasions a l'Ateneu de Manlleu. El cost de l'entrada és de 3 euros.

La peça presenta la història d’en Djalal, un noi amant de les armes educat en un entorn familiar de sobreprotecció. La seva afició comença des de molt petit amb pistoles i senzills jocs de guerra, i acaba gravant-se recreant operacions militars i penjant els vídeos a Youtube amb milers de seguidors. L’últim pas: allistar-se a l’exèrcit i anar a lluitar a Afganistan. Però la guerra real no té res a veure amb la dels videojocs. I quan torna a casa desencantat, el panorama que es troba és molt diferent del que va deixar. El joc s’ha acabat i li toca buscar el seu lloc en el món real.

Un film innovador amb una pinzellada kitsch que ens proposa una reflexió provocadora sobre la crisi econòmica i de valors de la nostra societat, així com el paper de les xarxes socials com a alimentador d'un ego amplificat i inventat.

El Documental del Mes va començar a projectar a tres sales a Catalunya el 2005 i el dia d'avui té presència a 60 sales a tot l'Estat espanyol. A més a més, arriba fins a Llatinoamèrica, a Xile i Colòmbia.
Arxivat a