El grup farmacèutic Uriach compra la marca Fisiocrem

L’empresa de Sant Julià de Vilatorta, especialitzada en alleugerir problemes musculars i de lligaments, ha assolit un ràpid creixement i va obtenir una facturació de 6,7 MEUR el 2014

Redacció Osona.com
08 de juny del 2015
Actualitzat el 10 de juny a les 18:35h
Una imatge promocional de l'empresa
Una imatge promocional de l'empresa | Fisiocrem

La companyia farmacèutica Uriach, amb seu a Palau-solità i Plegamans, ha comprat la marca Fisiocrem a Casa Tronat de Sant Julià de Vilatorta, per poder-la comercialitzar a Espanya, Portugal, Itàlia i Llatinoamèrica. El producte es continuarà fabricant a Sant Julià de Vilatorta, amb el mateix personal. Per la seva banda, Casa Tronat continuarà venent-lo a altres zones com el Regne Unit o Austràlia.

Fisiocrem és una innovadora marca especialitzada en alleugerir problemes musculars i de lligaments. El gel està fabricat amb una combinació exclusiva d’extractes actius de plantes naturals, com l’arnica montana o l’oli de melaleuca, que tenen un òptim efecte de prevenció per evitar lesions degudes a l’exercici quotidià o a l’esforç físic intens. Aquests extractes naturals purs s’obtenen a partir de plantes que es cultiven i es cullen segons els requisits específics de Fisiocrem i només per a aquest producte.

Fisiocrem es va introduir al mercat a través de fisioterapeutes. Llavors, a finals de 2011, va fer el salt a les farmàcies, on ha registrat un creixement anual del 75% de mitjana, amb una gran acceptació per part de consumidors i professionals de la salut. La seva facturació al mercat espanyol durant l’any passat va ser de 6,7 milions d’euros i compta encara amb un important potencial de creixement.

“Estem segurs que podem portar Fisiocrem, no només molt més enllà del seu creixement, sinó a establir sinergies molt interessants amb alguns dels nostres productes especialitzats en el segment del tractament de les articulacions i l’esport, com la gama d’Aquilea Magnesio o Aquilea Artinova, a més de potenciar el nostre posicionament en el mercat”, explica Oriol Segarra, conseller delegat d’Uriach.

Uriach, una empresa en expansió

Uriach va tancar l’any 2014 amb una facturació consolidada superior als 120 milions d’euros, la qual cosa suposa un creixement del 10% en relació a l’any anterior. La companyia espera superar aquestes xifres en l’exercici 2015.

Fisiocrem s’incorporarà dins de l’àrea de Consumer Health d’Uriach, junt amb altres conegudes marques com Aquilea, Biodramina, Aero-red, Filvit, Fave de Fuca o Utabon. L’operació s’emmarca en la implantació del Pla Estratègic 2013-2017 de l’empresa, que inclou un creixement de la companyia mitjançant compres i adquisicions.