Jordi Casals: «Torelló pot tenir el primer alcalde d'ERC des de la República»

L'alcaldable d'ERC-JpT Torelló respon les preguntes dels lectors d'Osona.com

Redacció Osona.com
22 de maig del 2015
Actualitzat a les 17:57h
Jordi Casals, a Torelló
Jordi Casals, a Torelló | Adrià Costa

Jordi Casals. Foto: Adrià Costa


- En fa una valoració positiva del seu pas per l’equip de govern?

- Personalment estic satisfet de la feina que hem fet els regidors d'ERC-JpT al govern de Torelló. Crec sincerament que hem deixat empremta i que algunes iniciatives han suposat un canvi important, com per exemple el Projecte Educatiu de Torelló (PEC), proposat per la Xarxa de debat educatiu i impulsat des de la regidoria d'Educació, de Lluís Sabatés, les assemblees de barri que hem impulsat amb en Xevi, o totes les activitats de dinamització comercial com ara la Nit de Botigues, la segona Botiga al Carrer o les activitats a l'entorn del Cinema de Muntanya. Però sobretot estic satisfet i orgullós per la capacitat d'implicació, de treball i de proximitat que hem tingut tots tres regidors.

- Tornarà a pactar amb CiU si li proposen? I amb altres formacions?

- El nostre objectiu és obtenir l'alcaldia, i segurament s'haurà d'arribar a acords per obtenir-la. Programa, actitud i voluntat d'acord marcaran aquestes possibilitats. Ara, especular amb possibles acords abans d'obrir les urnes no serveix per gaire. El que tenim clar és que amb qui no pactarem és amb l'extrema dreta de PxC.

- Hi ha prevista alguna actuació per tal de frenar l'excés de trànsit al carrer Sant Feliu?

- El tema de mobilitat és un tema que no està tancat a Torelló ja que el pla de mobilitat es va aplicant gradualment. En aquest mandat hem millorat el pas per la Ronda del Puig obrint-la fins a la rotonda de Manlleu, millorant els passos elevats i canviant sentits de la circulació que milloren la seguretat del conductor però sobretot la del vianant. Seguirem aplicant el Pla de mobilitat per reduir el transit al centre del poble i potenciar la prioritat invertida. I en aquest punt, condicionat per l'aparcament de l'Arxiu, s'hi ha de prestar atenció per reduir sobretot la velocitat (màx 20km/h) i el volum de cotxes. Hi ha diverses possibilitats damunt la taula.

- Si entren a l’Ajuntament, qui assumirà les despeses de les obres del carrer Giravolt?

- L'actuació és més amplia: carrer Giravolt, carrer Sau, part del Puigdassalit i Joan Dordal. Com en totes les urbanitzacions de carrers que es fan per primera vegada, la despesa més important va a càrrec dels veïns. En el seu moment el govern de PSC i CiU va aprovar unes contribucions especials on els veïns pagaran el 90% del cost, legal, però com vam dir llavors, injust.

- Eliminaran les zones blaves d’algun sector del poble?

- Som de les úniques poblacions del nostre entorn que no s'ha de pagar per aparcar al centre del poble i en els llocs comercials. Per tant és un plus per als nostres comerciants i ciutadans. A més, durant aquest mandat s'ha implantat la zona vermella on s’hi pot estacionar durant tres hores i de moment sembla una bona experiència que es podrà estudiar implantar-la en altres zones blaves existents.
L'objectiu de les zones blaves i vermelles és la de la rotació de cotxes de cara, sobretot, al comerç. Totes les places estan en entorn comercial, si se n'han de treure es farà amb consens amb ells.

- Si no millora els resultats de les passades eleccions, dimitirà?

- Aquesta pregunta és l'optimisme pur! Estic segur que no és que millorem els resultats, sinó que aquestes eleccions pot portar a l'alcaldia per primera vegada des de la República un alcalde d'ERC!
Responent, però, la pregunta, està clar que si els resultatas fossin pitjors que fa quatre anys posaria el meu càrrec a disposició dels companys d'ERC-JpT.

 
Arxivat a