Cervesa del Montseny augmenta les vendes un 20% i manté el liderat del sector

L’empresa de Sant Miquel de Balenyà espera facturar un milió d’euros durant l’any 2015

Redacció Osona.com
10 de març del 2015
Actualitzat el 14 de març a les 19:12h
La companyia Cervesa del Montseny, de Sant Miquel de Balenyà, afronta el 2015 amb el repte de seguir creixent en xifres de producció i vendes després d'un 2014 molt positiu. L’empresa ha tancat l’exercici amb uns 700.000 euros de facturació, la qual cosa representa un increment de vendes del 20%. Amb aquestes xifres, la firma es manté com a líder del sector de la cervesa artesana catalana i s'ha marcat un ambiciós pla d'expansió que passa per l'augment de la producció i de les vendes i per una aposta cada vegada més clara per portar a l'exterior alguns dels seus productes.

El projecte d'expansió per aquest any ja s'ha materialitzat en unes inversions d'uns 100.000 euros i la incorporació de nous treballadors. El fet que la majoria d'empleats siguin també socis de la companyia osonenca, amb una fórmula de societat limitada laboral, facilita les sinèrgies entre tot l'equip. El resultat de l'augment d'inversions i capital humà és que la previsió de facturació per aquest 2015 pugui arribar per primer cop al milió d'euros (suposaria un espectacular increment del 42%).

Una de les grans novetats d'aquest any és la creació d'una nova varietat de cervesa, la Montseny Mala Vida. Fruit d'anys de treball, estudi i dedicació, el mestre cerveser de la companyia, Jordi Llebaria, ha creat una nova recepta que sorprèn per la seva contundència en sabor com és propi del seu estil: una imperial stout. La Mala Vida té 11 graus d’alcohol i està pensada per a paladars que busquen sensacions extremes. D'aquesta manera, Cervesa del Montseny fa una aposta clara per productes més exclusius destinats a mercats minoritaris però alhora molt exigents. Amb el nom contundent de Mala Vida, l’empresa espera que tingui una bona acollida a mercats com el dels Estats Units, gràcies a la distribució que en farà el prestigiós importador Shelton Brothers.

Amb aquesta nova cervesa, la família de Cervesa del Montseny arriba a les deu varietats: Lupulus, Malta, Negra, Blat, Hivernale, EcoLupulus, Malta Cuvée, Castanya, Aniversari i Mala Vida.

De cara als mercats exteriors

Un altre dels objectius que es marca l'empresa osonenca en aquest 2015 és l'augment de la producció pel mercat internacional, amb la intenció de triplicar les exportacions. Se segueix apostant per exportar amb marca pròpia a països on hi ha un gran consum de cervesa artesana i també a seguir produint per marques de prestigi internacional. Així, s'ha renovat per un any més l'acord per treballar amb els cervesers Mikkeller i Evil Twin, amb qui ja es col·laborava des de feia dos anys.