Dos equips osonencs, entre els guanyadors del segon concurs de booktrailers

La prova consisteix en preparar un video publicitari que presenti un llibre | A l'edició d'enguany hi ha col·laborat Adolescents.cat

Jordi Palmer
29 de novembre del 2014
Actualitzat el 02 de desembre a la 13:00h
990_1417190929booktrailer
990_1417190929booktrailer
Les obres "Aloma", "El Hòbbit", "Pedra de tartera", "A fer punyetes!" i "Ciutats de paper" han guanyat els premis de la 2a edició del concurs de booktrailers, adreçat als joves de 14 a 18 anys, que ha organitzat el Departament de Cultura a través dels Servei de Biblioteques, amb la col·laboració de l’empresa Bookmovies i amb el suport de del Gremi de Llibreters de Catalunya. Al concurs han participat equips d’un màxim de quatre persones i s’hi ha premiat el millor booktrailer, millor guió, el més creatiu i també el més votat pel públic. Entre els equips premiats n'hi ha dos d'Osona, un a Vic i l'altre a Santa Eulàlia de Riuprimer.

Un booktrailer és un petit vídeo publicitari que presenta un llibre de manera que capti l’interès de lector, amb l’ús de qualsevol tècnica audiovisual, des d’actors i rodatge fins a videoanimacions.
 
En aquesta segona edició els guanyadors han estat :
 
-Millor booktrailer: "Aloma" de Mercè Rodoreda, fet per Oriol Doménech i Pau Blanco, de Vic i que tenen 16 anys. 


 
-Millor creativitat: "El Hóbbit" de J.R.R. Tolkien, fet per Arnau Sant, Miquel Sierra i Julen Isasi, són amics i van a l’institut La Sedeta del barri de la Sagrada Família de Barcelona. Tenen 14 anys.


 
-Millor guió: "Pedra de tartera" de Maria Barbal, fet per Marta Bermúdez i Zoe Alabart, de Santa Eulàlia de Riuprimer i que tenen 15 anys.


 
-Premi del públic, ex-aequo a: "A fer punyetes!" de Llorenç Capdevila, fet per Andreu Soler, Galdric Puig, Elisabet Buixadera i Marc Moreno, són de Santpedor i tenen 14 i 15 anys.


 
"Ciutats de paper" de John Green, fet per Paula Balcells, Jan Ot Piña, Mar de Sousa Soares i Ariadna Gegúndez,  que pertanyen al club de lectura Menjamots de la biblioteca de Cardedeu. 


 

Aquest concurs té per objectiu promoure la lectura entre els adolescents i joves, millorar la relació i els serveis de les biblioteques públiques envers aquest públic, i fomentar el desenvolupament d’habilitats digitals, creatives i de participació  dels joves lectors.
 
Els participants han realitzat un booktrailer d’una  durada màxima de 90 segons, per mostrar de manera breu i visual l’atmosfera d’un llibre, sense seguir-ne la trama completa ni el desenllaç, de manera que se suggereixi i es generi interès del lector per llegir aquest llibre.
 
En  aquesta edició, hi ha col·laborat també la Filmoteca de Catalunya, el Consell del llibre Infantil i Juvenil (Clijcat), el diari El Periódico, l’empresa Munich, Adolescents.cat  i 9 editorials: Algar Editorial, Cruïlla, Destino, Edebé, Everest, La Galera, Maeva, Montena i Roca Editorial i té com a partners Videolean, Webbambu i Spread. Els premis consisteixen en lectors d’e-books, visites al diari Ara, entrades per a la Filmoteca de Catalunya i lots de llibres.
Arxivat a