Sant Quirze de Besora inaugura el nou pont a bombo i plateret

Les obres, que han costat un milió i mig d’euros, han millorar l'accés i la seguretat

Salvador Esteve, a la inauguració del nou pont de Sant Quirze de Besora
Salvador Esteve, a la inauguració del nou pont de Sant Quirze de Besora | Joan Roca de Viñals, Diputació de Barcelona
Redacció Osona.com
03 de novembre del 2014
Actualitzat a les 17:56h

Els habitants de Sant Quirze de Besora ja poden gaudir del seu pont sobre el Ter després d'una reforma que ha millorat la seva accessibilitat i seguretat. Les obres han obligat a tallar el pont durant un termini de gairebé sis mesos i han tingut un cost d'un milió i mig d'euros, que ha assumit íntegrament la Diputació de Barcelona. La reforma d'aquesta construcció que creua el riu Ter ha consistit en un eixamplament de la carretera que hi passa, la BV-5227.

"L'obra ha permès recuperar aquesta infraestructura com a senyal d'identitat de Sant Quirze, una obra que s'ha anat transformant segons les vicissituds històriques, però roman al seu lloc", va declarar el president de la Diputació de Barcelona, Salvador Esteve, en l’acte d’inauguració, el passat dissabte, 1 de novembre. Es tracta d'un projecte llargament esperat pel municipi i que no s'havia portat a terme abans a causa del cost i les dimensions de l'obra.

A la inauguració, a més d’Esteve i de l’alcaldessa de la població, Rosa Vestit, hi van assistir el diputats de la Diputació de Barcelona d'Infraestructures, Urbanisme i Habitatge, i d’Esports, Marc Castells i Josep Salom respectivament; el president del Consell Comarcal d'Osona, Joan Roca; el president del Consell Comarcal del Ripollès, Miquel Rovira; i diversos alcaldes del territori.

Vestit va agrair la tasca que fa la Diputació de Barcelona pels municipis petits i en especial a la gerència d'infraestructures de la corporació ja que "tots els membres de l'equip han estat al nostre costat des del primer dia i han fet un treball excel·lent".

Un pont del segle XXI

Amb l'ampliació del pont, que es va reobrir el 23 d'octubre, la construcció s'ha adaptat a les necessitats de circulació actuals, tot respectant-ne l'aspecte històric. El pont, que està format per tres arcs apuntats rebaixats de formigó armat, units al tauler amb envans situats cada dos metres, salvant una longitud de 63,7 metres, tenia una amplada de sis metres, i estava format per una calçada de 4,5 metres, una vorera no transitable de 0,4 metres i una altra, transitable, de 0,9 metres. Aquestes característiques dificultaven el pas dels vianants per la vorera transitable, així com l'encreuament de vehicles pesants i lleugers per la calçada, tot generant inseguretat i incomoditat per als vianants i conflictes de trànsit.

La intervenció per solucionar aquests problemes ha tingut com a resultat una estructura que manté l'elegància i serenitat pròpies de l'estètica racionalista del pont original, i una remodelació dels equipaments, així com del sistema d'il·luminació. Les principals actuacions han estat la construcció d'un nou tauler, de 10,7 metres d'amplada, l'ampliació de la calçada a 6,6 metres, la construcció de dues voreres amb un ample útil de 1,5 metres, la construcció d’una barana rígida de formigó que separa la calçada i la vorera, per a la protecció dels vianants, i d'una barana exterior metàl·lica de 1,2 metres d'alçada.

Estat actual del pont. Foto: Diputació de Barcelona